دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
فرماندار نوشهر:
فرماندار نوشهر با اشاره به اینکه با توجه به بافت و سنت کشور تغییرات در حوزه زنان نیاز به زمان دارد، افزود: اکنون جامعه پذیرفته است که زنان در حال کار و تلاش بوده و همگام با آقایان می توانند موفقیت‌های زیادی را به منصه ظهور برسانند.
تغییرات در حوزه زنان نیاز به زمان دارد/ توانایی زنان مورد پذیرش جامعه است

به گزارش آوای خزر، علی شادمان  بعد از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی زنان در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، هنری و سیاسی و ... با اشاره به اینکه نقش بانوان در عرصه های مختلف به مرور در حال نهادینه شدن است، اظهار داشت: این امر به واسطه  فرصتهای جدی است که در ساختار علمی ما به وقوع پیوست‌.
وی با بیان اینکه امروز ۶۳ درصد از بانوان در فضاهای دانشگاهی حضور دارند تصریح کرد: بانوان در حال حاضر در هر موقعیت اقتداری اعم از مجلس و ... از جامعه مردسالانه به سمت توافق و تعامل و تعیین حق بانوان در حال حرکت هستند که این امر با گذشت زمان پررنگ تر  نیز می شود.
فرماندار نوشهر با اشاره به اینکه با توجه به بافت و سنت کشور تغییرات در حوزه زنان  نیاز به زمان دارد، افزود: اکنون جامعه پذیرفته است که زنان در حال کار و تلاش بوده و همگام با آقایان می توانند موفقیت های زیادی را به منصه ظهور برسانند.
شادمان با اشاره به اینکه اگر چه اصل تفاوت در جنسیت انکارناپذیر است، گفت:  گاهی در این مسئله آنقدر اغراق می شود که می گویند نقش زن و مرد باید یکی باشد.
وی به نقش تربیتی مادران با اشاره به برخورداری از بار عاطفی بالای این جنس در تربیت فرزندان بیان کرد: اگر چه در این میان خداوند مرد را برای نقش سرپرستی در نهاد خانواده آفریده است اما در حوزه علمی تفاوتی بین آنها وجود ندارد و همه دارای اندیشه هستند و حتی زنان جدی تر از مردان در این عرصه ها حضور دارند.
نماینده عالی دولت در نوشهر با اشاره به طرح سرشماری اینترنتی  نفوس و مسکن در شهرستان نوشهر خاطرنشان کرد: شهرستان نوشهر رتبه اول را در شهرهای بزرگ داشت که این یعنی مردم این شهرستان بالای ۷۲ درصد به صورت اینترنتی ثبت نام کرده و رتبه پنجم در استان را به خود اختصاص داد.
وی اضافه کرد: شهرستان نوشهر پس از شهرستانهای کلاردشت، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ رتبه پنجم را کسب کرد که با مقایسه مجموع جمعیت این ۴ شهرستان در مقایسه با نوشهر مشخص شد که نوشهر به تنهایی ۴۷ هزار ۸۰۰ خانوار دارد که بر اساس درصد جمعیت استقبال خوبی صورت گرفت.
فرماندار نوشهر با بیان اینکه در عرصه بین المللی نیز کشوری که به صورت اینترنتی ثبت نام کند نشان از توسعه یافتگی در بخش زیرساخت ارتباطی آن کشور دارد افزود: در عصری که تحت تاثیر فضای مجازی هستیم هر کس موقعیت مناسب داشته باشد نشان از افق رشد آن کشور دارد.
وی با مقایسه وضعیت کشور دو هزاره های دوم و سوم اظهار کرد: در قرن ۲۰ تلاش بر این بود که اقتدار دولت را در حوزه اقتصاد گرفته و به مردم واگذار کند اما در هزاره سوم حاکمیت دولتها در حال محدود شدن است یعنی در این هزاره چون فضای مجازی در حال هوشمند شدن است و جامعه صاحب مغز و داده های مجازی می شود و فضای مجازی به سرعت عملکرد مدیران را تحت تاثیر خود قرار داده است.
شادمان با تاکید بر اینکه هزاره سوم تحقق جامعه مدنی بدون استفاده از دموکراسی است و عملا نظارت مردم نظارت بر حاکمان است، بیان کرد: امروز که کوچکترین خبرها در طول چند ثانیه در دنیا منتشر می شود و این نشان می دهد که تمام مرز بین المللی که در این فضای مجازی در حال تحقق بوده و همه مردم می بینند این فرایند فرصتی را به وجود آورده که مدیران احساس کنند در هر موقعیتی نظام عام به صورت پروسه است نه پروژه و مردم ناظر بر عملکرد دستگاهها و حاکمیت شدند.
وی در پایان گفت: با توجه به اینکه در هزاره سوم اگر  محدودیت اقتصادی فراهم شد در این دوره نزدیک اقتدار حاکمیتها در ید ذهن و زبر ذره بین کل جامعه قرار گرفت بنابراین خانمها باید بتوانند فرصتها را بشناسند و خود را در جامعه مطرح کنند.
انتهای پیام/ 1012
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار