دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
رئیس اتاق بازرگانی مازندران اعلام کرد
رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به تعهد بخش خصوصی برای ذخیره‎سازی 60 هزار تن مرکبات در شب عید، گفت: در بخش صادرات نیز با توجه به به‎صرفه نبودن صادرات نارنگی ژاپنی، بشتر تمرکز اتاق بازرگانی برای صادرات پرتقال است.
به گزارش آوای خزر از ساری،عبدالله مهاجر عصر امروز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مازندران با اشاره به آمادگی بخش خصوصی برای ذخیره‎سازی 60 هزار تن مرکبات برای شب عید در سال‌جاری، اظهار کرد: این اقدام می‌تواند یک کمک خوب برای کشاورزان و بخش مرکبات کشور باشد و باید تا 15 آبان‌ماه وضعیت آن تعیین تکلیف شود.
وی افزود: تقاضای تسهیلات در بخش صادرات را نیز داشتیم که اگر در ماه جاری به نتیجه برسد، مشکلات صادرات نیز به حداقل می‎رسد.
رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اعلام اینکه کمتر از 20 درصد نارنگی ژاپنی بر روی درخت مانده و بقیه برداشت شده است، گفت: قیمت این میوه بر روی درخت از 600 تا 700 تومان در روزهای اولیه به یک‌هزار و 500 رسید و اکنون به هزار تومان کاهش یافته است.
این مسئول بیان کرد: قیمت نارنگی ژاپنی در کف بازار تهران بالای دو هزار تومان خریداری می‌شود، در کشورهای هدف مانند روسیه، ترکیه، مصر و آفریقای جنوبی نیز تقاضا برای این میوه را داریم که با توجه به هزینه‎های صادرات و خرید این میوه به قیمت دو تا دو هزار و پانصد تومان در کشورهای مقصد، برای صادر کنندگان به صرفه نیست.
وی ادامه داد: پرتقال در کشور روسیه به قیمت 5 هزار تومان خریداری می‌شود و برای صادر کنندکان به‌صرفه است، این میوه بر بالای درخت، از کیلویی 900 تومان به یک‌هزار و 500 تومان رسیده است.
مهاجر با اعلام اینکه کیوی نیز که بیشتر در تنکابن و نوشهر برداشت می‎شود، اکنون تا کیلویی 1700 تومان بالای درخت بارگیری شده است، افزود: برای صادارات این میوه باید برنامه‎ریزی‎های خوبی صورت گیرد تا مانند سال گذشته کشور ترکیه نتواند کیوی ایران را بسته‎بندی و به قیمت دو برابر به روسیه بفروشد!
رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه نارنگی محلی نیز به بازار آمده است، بیان کرد: اکنون بازار در بخش نارنگی وضعیت مساعدی دارد، البته بخش نارنگی ژاپنی به اواخر رسیده و هر چه مشکل داریم، در حوزه پرتقال است که امکان دارد صادرات آن به زحمت انجام شود، لذا لازم است که استانداری مازندران دستور فرمایند تا تدابیری در بخش دریافت عوارض داخلی از 500 تا 1000 دلار صورت بگیرد و این رقم را از صادرکنندگان دریافت نکنند تا به بخش صادرات کمک شود.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مشکل بسیار بزرگی برای آبزیان داریم، افزود: از مجموع 70 هزار تن تولید ماهی در استان مازندران، 50 هزار تن گرمابی و حدود 15 هزار تن سردآبی و بقیه از انواع دیگر است، اما نقش واسطه‌ها در این زمینه سبب شده که ماهی با قیمت 7 یا 8 هزار تومان خریداری شود و 14 یا 15 هزار تومان به دست مصرف کنندگان برسد.
مهاجر با بیان اینکه اگر ماهی را در دسترس مردم قرار بدهیم، سرانه مصرف ماهی بالا می‌رود، اظهار کرد: باید نقش واسطه‌ها حذف شود تا این ماده غذبایی با قیمت مناسبی به دست مصرف کننده برسد.
رئیس اتاق بازرگانی مازندران در پایان گفت: تمام وقت خود را در بخش صادرات می‌گذاریم و اگر کمک‎هایی که در این زمینه تقاضا دادیم؛ تحقق پیدا نکند، مشکلات عدیده‌ای را خواهیم داشت.
انتهای پیام/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار