دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران اعلام کرد
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی مازندران گفت: در این استان، هشت درصد بزهکاران بعد از آزادی به دلیل خلاف مجدد به زندان برمی‎گردند که آمار کشوری در این زمینه، ۱۵ درصد است.
 8 درصد بزهکاران مازندران به زندان بازمی‌گردند/ آمار کشوری 15 درصد است
 
به گزارش آوای خزر از بهشهر، علیرضا یونسی رستمی امروز در جلسه رسیدگی به زندانیان و امور زندان بهشهر با بیان اینکه انسانها در مرتبت‌های مختلف قرار دارند و همه مانند یکدیگر نیستند، اظهار داشت:  افرادی که به هر دلیلی در زندان به سر می‎برند، در واقع مانند بیمارانی هستند که هر کدام دردهای متفاوتی دارند و راه حل درمان هر یک از آنها نیز متفاوت است.
وی با بیان اینکه هنر مسئولان این است که از این بیماران نگهداری کرده و نسبت به درمان آنها عنایت داشته باشند، افزود: البته زندان‎های بهشهر به خوبی اداره می‎شوند و مدیران دستگاه‎های قضایی، امنیتی، نظامی و انتظامی و اعضای شورای تأمین به بهترین شکل ممکن با مجرم برخورد می‌کنند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی مازندران با بیان اینکه زندانیان مازندران نسبت به متوسط زندانیان کشور بازگشت مجدد کمتری دارند، تصریح کرد: در مازندران، هشت درصد بزهکاران بعد از آزادی به دلیل خلاف مجدد به زندان برمی‎گردند که آمار کشوری در این زمینه، ۱۵ درصد است.
وی ادامه داد: برخی زندانیان پس از دوران حبس، تغییر رویه اساسی در خود ایجاد می‎کنند و حتی بودند افرادی که عقیده و آرمان‎های خود را به راه درست تغییر داده و افراد شریفی شدند.
یونسی رستمی بیان کرد: این قابلیت و معرفت انسان است که از شیطان به سوی فرشته هدایت میشود، لذا زندانی اگرچه جرمی را مرتکب شده است اما باید به  سمت و سوی اصلاح او برویم.
عضو شورای تأمین مازندران با بیان اینکه مشکلات زندان بهشهر بررسی می‎شود و گزارش آن باید به استانداری ارسال شود تا به اطلاع مقامات بالاتر برسانیم، گفت: استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در امور زندانیان و خانواده‌های آنها، کمک گرفتن از ظرفیت بانک‎ها برای ارائه تسهیلات به زندانیانی که دوران محکومیت خود را گذارنده‌اند، استفاده از قانون «حبس بدل» و استفاده از ظرفیت استانداری مازندران در بحث ستاد دیه، می‌تواند به این مشکلات کمک کند.
معاون استاندار مازندران اظهار داشت: شاخص جرایم در مازندران با تلاش شورای تأمین، دادگستری، قضات، نیروی انتظامی، اطلاعات و سپاه و بسیج، دریابانی، ارتش، رؤسای شوراهای تأمین استان و شهرستان‌ها کاهش یافته و مازندران از استانهای برتر کشور در بحث امنیت و کاهش جرایم است.
وی در پایان گفت: هیچ گروه و نهادی با اختلاف و درگیری به جایی نمی‌رسد بلکه باید در استان به سوی تعالی حرکت کنیم و همه دست به دست هم و با همدلی کار کنیم.
** ساخت زندان بهشهر تسریع شود
در ادامه، رئیس دادگستری بهشهر با بیان اینکه دیدگاه مسئولان و مردم این است که زندان مکانی برای شخص بزهکار بوده که هدف اصلی آن اصلاح و تربیت زندانیان است، اظهار کرد: در حوزه انتظامی شخص بزهکار مورد تعقیب قرار می‌گیرد و به تحویل زندان داده می‌شود تا در این مکان، اصلاح و پاک تحویل جامعه شود.
علی کیانی خواستار تسریع در عملیات ساخت زندان بهشهر در جاده زاغمرز شد.
 انتهای پیام/ 1002
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار