دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷
مدیرکل زندان‌های مازندران:
مدیرکل زندان‌های مازندران با اشاره به اینکه در 10 سال گذشته، حدود 4 هزار زندانی از زندان‎های این استان آزاد شدند، گفت: در همین مدت، هیچ گزارش فرار موفق مجرمان را از زندان نداشتیم.

به گزارش آوای خزر از بهشهر، علیاکبر غفاریان امروز در جلسه بررسی وضعیت زندان و زندانیان بهشهر با اعلام اینکه در حال حاضر حدود ۷ هزار و ۵۰۰ زندانی در ۱۵ زندان این استان دوران محکومیت خود را میگذرانند، اظهار کرد: بیشترین جرایم زندانیان این استان در بحث مواد مخدر با ۴۳ درصد است و سرقت با 24 درصد نیز در رده دوم قرار دارد.

وی با بیان اینکه نگهداری و حفظ امنیت و اصلاح و تربیت زندانیان دو موضوع حائز اهمیت است، افزود: در این راستا با دانشگاه پیام نور مازندران توافق بستیم که زندانیان در زندان ادامه تحصیل بدهند، در حالی که در رشته قرائت قرآن، یکی از کارکنان زندان مقام اول را کسب کرد، در بین زندانیان نیز در بخش مفاهیم قرآن، یکی از آنها رتبه دوم را کسب کرد.

مدیرکل زندان‌های مازندران با اشاره به اینکه مازندران حدود ۴۰ پرسنل کادری دارد، اظهار کرد: همه زندان‌های استان مجهز به دوربین مداربسته بوده و مدیرکل زندان نیز بهصورت آنلاین بر همه بندها و زندانیان اشراف کامل دارد و حتی در بخش بازرسی زندانیان نیز دوربین نصب شده تا بررسی دقیقی از کارها صورت بگیرد.

این مسئول بیان کرد: در ۱۰ سال اخیر هیچ مورد گزارش فرار موفق از زندان‌های مازندران نداشتیم.

غفاریان با اشاره به اینکه در زمینه وام خوداشتغالی ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر از زندانیان آزاد شده تا سقف ۲۰ میلیون تومان وام اشتغال‌زایی دریافت کردند، افزود: البته این وام به صورت نقدی در اختیار گروه هدف قرار نمی‌گرفت، به‌عنوان مثال اگر کشاورز بودند برای آنها ادوات کشاورزی خریداری شد.

وی با اعلام اینکه نرم طبیعی بازگشت زندانیان در دنیا و ایران ۱۵ درصد است، خاطرنشان کرد: این رقم در مازندران ۸ درصد است.

در زمینه کاهش جمعیت زندان، طی ۱۰ سال اخیر حدود ۴ هزار نفر زندانی از زندان آزاد شدند.

مدیرکل زندان‌های مازندران با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۲ میلیارد تومان از انجمن حمایت زندانیان به خانوادههای زندانیان کمک شده است، افزود: اگر خانواده زندانیان به‌درستی تحت پوشش قرار نگیرند؛ قطعا در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند.

این مسئول با اشاره به مراحل ساخت زندان بهشهر بیان کرد: از سال ۹۰ پروژه زندان بهشهر شروع شد که طی دو سال ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و الان حدود 1.5 سال است که ساخت این پروژه متوقف شده است.

وی در پایان گفت: ظرفیت فعلی این زندان ۲۰۰ نفر است اما آمار زندانیان ۶۰۰ نفر از ۳ حوزه قضایی بهشهر، نکا و گلوگاه است و هر چه زودتر این پروژه حل شود، مشکلات نیز کمتر می‌شود.

انتهای پیام/ 1002

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار