دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸
فرماندار بهشهر:
فرماندار بهشهر با بیان اینکه مردم بخش کوهستانی این شهرستان در فصل سرما با مشکل مواجه هستند، گفت: تأمین علوفه برای دام، تأمین سوخت و آرد نانوایی‎ها باید مورد توجه قرار بگیرد.
به گزارش آوای خزر از بهشهر، سید خالق سجادی در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما و مشکلاتی که مردم در روستاهای کوهستانی با آن مواجه میشوند، اظهار کرد: مردم بالادست بهشهر گرفتار مشکلاتی در فصول سرد هستند، سوخت مورد نیاز آنها باید تأمین باشد، اداره جهاد کشاورزی برای علوفه و دام‌های آنها باید تدبیری بیندیشد و اداره دامپزشکی نیز از هر ۱۰ تا ۱۵ خانوار در روستا یک همیار دامپزشک بفرستد تا داروهای ضروری برای دامها را معرفی کرده و به دامداران آموزش دهند.

وی افزود: شاید همان فرد روستایی تنها یک دام دارد که سرمایه او باشد و به وسیله آن معاش او تأمین شود، لذا با توجه به این مسائل باید مشکلات احتمالی دامداران جدی گرفته شود.

فرماندار بهشهر گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت نیز با همکاری نماینده‌ای از فرمانداری، آرد نانواییهای روستا را تأمین کند.

سجادی از دهیاران خواست تا گزارش کار بیاورند و براساس آن نیز بودجه دریافت کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن راهپیمایی ۱۳ آبان اظهار امیدواری کرد که همانند سنوات گذشته حضور باشکوهی در این روز صورت بگیرد و تجدید پیمان دوباره‌ای با آرمانهای امام راحل، شهدا و مقام معظم رهبری داشته باشیم.

سجادی با اعلام اینکه چهارمین جشنواره انار اشرف در هفته آینده در بهشهر برگزار می‌شود، افزود: هر شهری یک نماد دارد و نماد بهشهر در شمال کشور نیز انار است، لذا همه باید تلاش کنیم تا بتوانیم برند انار بهشهر را در خراسان شمالی و مازندران که محل عبور زائرین امام رضا(ع) است را معرفی کنیم.

نماینده عالی دولت در بهشهر ادامه داد: تنها در وسعت ۱۲ تا ۱۴ هزار هکتار در میانکاله انار ترش داریم و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی همچنین درباره رزمایش «الی بیت‌المقدس» در بهشهر همزمان با سراسر استان بیان کرد: مرحله اصلی رزمایش در ۱۳ و ۱۴ آبان برگزار می‌شود.

سجادی در پایان گفت: ۶،۷ آبان نیز شهرستان بهشهر میزبان مسابقات دوچرخه‌سواری لیگ باشگاههای کشور در سرخ‌او خلیل‌شهر و بهشهر است.

انتهای پیام/ 1002

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار