دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
آه پرندگان گرفت!
فردی که به شکار غیرمجاز 29 پرنده و شکار غیرمجاز 108 پرنده حمایت‎شده در تالاب‎های گمیشان و میانکاله و مناطق حفاظت شده در گلوگاه اقدام کرده و سال گذشته اندکی پس از انتشار تصاویر خود در فضای مجازی، در شرق مازندران دستگیر شده بود؛ بنا بر حکم صادره از دادیاری شهرستان گمیشان، به دلیل شکار غیرمجاز 108 پرنده حمایت‎شده، محکوم شد تا به مدت دو سال با فعالیت‎های زیست‎محیطی و انتشار آن در فضای مجازی، جریمه سنگینی را بپردازد.
جریمه سنگین زیست‎محیطی برای یک متهم/ حکمی برای شکار غیرمجاز 108 پرنده حمایت‎شده/ پرونده شکار غیرمجاز برای 29 پرنده دیگر در حال رسیدگی است

به گزارش آوای خزر از ساری، جدیدترین خبر درباره فردی به نام سیروس - ح  28 ساله که سال گذشته تصویری از او و پرنده‎هایی که غیرمجاز شکار کرده بود در فضای مجازی منتشر و اندکی بعد نیز با همکاری ادارات محیط زیست گلوگاه و بندرترکمن و دستگاه‌های قضایی این دو شهرستان دستگیر شد؛ این است که یک حکم زیست‌محیطی با جریمه‎های سنگین برای او صادر شده است تا شاید از یک متخلف به یک کارشناس و دوستدار طبیعت تبدیل شود!
براساس پیگیری‌های واحد حقوقی اداره محیط زیست گلوگاه، رأی محکومیت این فرد در مرحله نخست توسط دادیاری گمیشان صادر شده و جالب است که این حکم، فرد خاطی را ملزم به فعالیتهای زیست‎محیطی کرده و نمی‌تواند از این محکومیت سنگین فرار کند.
این فرد باید به مدت دو سال، مقاله پژوهشی کامل در مورد علت ترک پرندگان در تالاب گمیشان تهیه و خلاصه‎ای از آن را در فضای مجازی منتشر کند.

جریمه سنگین زیست‎محیطی برای یک متهم/ حکمی برای شکار غیرمجاز 108 پرنده حمایت‎شده/ پرونده شکار غیرمجاز برای 29 پرنده دیگر در حال رسیدگی است

بخشی از صفحه نخست حکم صادره

این فرد همچنین به منظور آشنایی با چگونگی محافظت از پرندگان حفاظت‎شده و عادی باید به مدت دو سال هفته‎ای یک روز برای آموزش امر محیط‎بانی و آشنایی بهتر با آثار مخرب شکار غیرمجاز، در اداره حفاظت محیط زیست گمیشان و بندر ترکمن حاضر شود و پس از آموزش کافی، آموخته‎های خود را در فضای مجازی منتشر کند.
در پایان نیز براساس حکم صادره از دادیاری گمیشان، پروانه سلاح متهم ابطال شد.

جریمه سنگین زیست‎محیطی برای یک متهم/ حکمی برای شکار غیرمجاز 108 پرنده حمایت‎شده/ پرونده شکار غیرمجاز برای 29 پرنده دیگر در حال رسیدگی است

صفحه دوم حکم صاداره توسط دادیاری شهرستان گمیشان

لازم به ذکر است که این احکام برای شکار پرندگان حمایت شده شامل 2 طاقه قرقاول، 4 قطعه مرگوس، 17 قطعه پلیکان، 6 بال فلامینگو، 39 قطعه چنگر و 40 قطعه باکلان بوده است.
همچنین پرونده دیگری در دادیاری شهرستان گلوگاه، مربوط به جرایم شکار غیرمجاز 5 بال فلامینگو، 6 قطعه باکلان، یک قطعه پلیکان، 4 قطعه مرغابی و 13 قطعه چنگر در حال رسیدگی است.

انتهای پیام/ 1001
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار