دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
گزارش آوای خزر از چهارمین جشنواره انار بهشهر
چهارمین جشنواره انار اشرف در حالی برگزار شد که هنوز پس از چهار سال برگزاری این جشنواره، علیرغم ظرفیت‎های موجود در شرق مازندران اما هنوز جای صنایع تبدیلی در آن خالی بوده و برای دریافت «برند» انار اشرف، باید شرکت‎های بزرگ تشکیل شود.
به گزارش آوای خزر از شهرستان بهشهر، شاید وقتی که جشنواره انار اشرف در روستای نمونه گردشگری آسیابسر این شهرستان در سال 92 برگزار شد و چندان مورد توجه قرار نگرفت؛ حتی مسئولان هم تصور نمی کردند که این برنامه به سال چهارم برسد و در این سال‎ها حداقل 20 میلیارد تومان به جیب تولید کنندگان انار و غرفه‎داران رسید بطوریکه حتی اگر مسئولان نخواهند بنا به دلایلی این جشنواره را سالانه برگزار کنند، اما تولیدکنندگان به هر نحوی شده، وارد میدان می‌شوند.
چهارمین جشنواره انار اشرف ظهر روز پنجشنبه 13 آبانماه جاری در مجتمع تفریحی تاریخی «هوتو» در ورودی روستای شهیدآباد بهشهر با حضور استاندار مازندران، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، معاون کنترل آفات سازمان جهاد کشاورزی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و معاونان ایشان افتتاح و از تمبر ویژه این جشنواره نیز رونمایی شد.
سخنان مسئولان حکایت از این دارد که هنوز ساماندهی خوبی در محصولات باغی صورت نگرفته است و هنوز مراحل کاشت، داشت، برداشت و عرضه آن به روش سنتی است و در قالب تشکل خاصی صورت نمی‎گیرد.
یکی از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره انار اشرف این است که تولیدکنندگان این محصولِ خوش‎خوراک و پرخاصیت بتوانند مشتریان خاص خود را به دست بیاورند و محصول خود را معرفی کنند، اما با گذشت چهار سال از برگزاری جشنواره انار اشرف در بهشهر، هنوز ساماندهی خوبی در بخش شرکت‎های تولید و عرضه انار ایجاد نشده است و به همین دلیل نمی‎توان از هویت این محصول دفاع کرد، در واقع انار اشرف برای «برند»شدن، نیاز به راهی اصولی و هدفمند دارد که جز با مشارکت بخش خصوصی امکان‎پذیر نیست.
به نظر می‎رسد باید غرورهای کاذب برخی شرکت‌ها برای رسیدن به یک نتیجه جمعی که به دریافت برند برای انار اشرف منتهی می‎شود؛ شکسته شود؛ لذا تجمیع شرکت‎ها و تعاونی‎های خرد به یک بنگاه معاملاتی یا مراکز عرضه و صادرات انار که بتوانند محصولات باکیفیت و بازارپسند را عرضه کنند؛ می‎تواند انار بهشهر را به دریافت برند نزدیک سازند.
** جشنواره «انار اشرف» هدفی برای ایجاد فرهنگ صادرات باشد
استاندار مازندران در افتتاحیه این مراسم با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری این جشنواره‎ها باید کمک و هدفی برای ایجاد فرهنگ صادرات باشد، گفت: در کنار کار کیفی و کمی باید کار اقتصادی انجام داده و جشنواره انار اشرف نیز تبدیل به یک اقدام فرهنگی اقتصادی شود.
استاندار مازندران با بیان اینکه بهشهر دارای بیشترین باغات انار مازندران و حتی کشور است، افزود: علاوه بر 13 هزار هکتار اراضی باغی انار در بهشهر، تنها در 12 هزار هکتار از جزیره میانکاله انار ترش خودرو می‏روید و باید از این ظرفیت‎ها برای ایجاد بازار مناسب، استفاده کنیم.
** صادرات و پژوهش درباره انار پیگیری شود
وی با بیان اینکه ایران قطب تولید انار در کشور است و یک سوم این تولیدات در مازندران تولید می‎شود، خاطرنشان کرد: در این جشنواره، نمایشگاهی تشکیل شده که انار و فرآورده‎های آن در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته، اما چیزی که مهم این است که هنوز در ابتدای راه هستیم، باید روی بیماری و آفات و گونه‌های انار، بسته بندی و صادرات و عرضه این محصول کار شود.
فلاح ادامه داد: تولیدات انار بهشهر ارگانیک بوده و از کیفیت مناسب برخوردار است، باید بازارپسندی آن رعایت شود، مسئولان باید بیایند و نکاتی که صحبت شده و با تحقیقاتی که در سطح کشور انجام گرفته؛ بر روی برخی از آفات انار پژوهش شود.
وی اظهار داشت: کاشت انار در اراضی شیبدار بصورت دیم نیز باید مد نظر قرار بگیرد.
ربیع فلاح با اشاره به کاهش بهره های بانکی از 14 به 11 درصد برای تولیدکنندگان اظهار داشت: این موضوع فرصت خوبی برای صادرکنندگان است.
استاندار مازندران گفت: در سال جاری با بارندگی های به موقع، رشد قابل توجهی را در بخش محصولات زراعی و باغی داشتیم.
** دولت با پرداخت مشوقهای صادراتی به تولیدکنندگان کمک کند
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلام نیز با بیان اینکه در بخش تولید مشکل نداریم و این مشکل در بخش بازار است و بازار زمانی سامان پیدا می‌کند که حمایت‌های لازم از سوی مسئولان نسبت به محصولات کشاورزی و باغی صورت بگیرد، افزود: هم در تنظیم واردات و در جهت توسعه صادرات با پرداخت مشوق‌های صادراتی و هم توسعه صنایع تبدیلی و تهیه محصولات باکیفیت و بازارپسند باید دولت به کمک تولیدکنندگان بیاید.
علی محمد شاعری بیان داشت: امسال سال پر تولیدی داریم؛ همه کشاورزان پای کار آمدند و شاهد تولیدات خوبی هستیم؛ در برنج، گندم، مرکبات و کشمش، در جاهایی که دولت در تنظیم بازار به خوبی وارد شده مشکلی نداشتیم، اما در جاهایی که دولت، خوب وارد عمل نشده، مشکل داریم.
** تولید 4 میلیون و 700 هزار تن مرکبات در کشور طی سالجاری
وی ادامه داد: امسال 2 میلیون و 400 هزار تن تولید برنج در کشور داشتیم، واردات برنج  کنترل شد، در بخش گندم نیز 11.5 میلیون تن را دولت خریداری کرد و بخش زیادی از پول گندمکاران پرداخت شد، 4 میلیون و 700 هزار تن مرکبات تولید کردیم و انتظار داریم همانطور که در بخش کشمش، سیب و انگور و برنج موفق بودیم، در تنظیم مرکبات نیز موفق باشیم.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: عمده محصولات مرکبات در کشور و مازندران مصرف خام و تازه‌خوری دارد و این برای اشتغال خوب نیست، لذا برای حمایت از تولیدکنندگان باید سرمایه‌گذاری‎های جدی‌تری انجام شود، مخصوصاً یارانه‌های صاداراتی دولت باید روی تنظیم بازار تمرکز کند.
این مسئول تصریح کرد: اگر یارانه‌ها و مشوق‌های لازم برای تنظیم واردات در مرکبات و سایر محصولاتی که تولید بالا دارند، بخوبی انجام شود، مشکل خاصی وجود ندارد اما هر جایی که دولت ضعیف عمل کند؛ باید تشکل‎های خصوصی، سازمان تعاون روستایی و وزارت صنعت، معدن و تجارت بازار هدف را پیدا کنند.
** برند انار اشرف منوط به وجود شرکتهای بزرگ در این بخش است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در حاشیه این جشنواره درباره اینکه چرا هنوز برند مشخص برای انار بهشهر در نظر گرفته نشده و مشکل کار کجاست؟ به خبرنگار آوای خزر گفت: وجود شرکت‎های خرد در استان یکی از مشکلات است، لذا این مجموعه‎های تولیدی باید ساماندهی شوند و در قالب چند شرکت بزرگ فعالیت کنند تا دارای برند بوده و حرفی برای گفتن داشته باشند.
دلاور حیدرپور بیان کرد: برند باید از سوی دولت تصمیم‎گیری و اعطا شود، اما قبل از آن باید شرایط ویژه که به کیفیت، نوع بسته‎بندی، کمیت محصول و درصد ماندگاری مربوط می‎شود، ایجاد شده باشد تا هویت معینی را به دست آورده و در بازار مطرح  شود.
وی ادامه داد: باید شرکت‎های بزرگ داشته باشیم که بتوانیم در صادرات محصول قدم برداریم، شرکتهای صادرکننده مرکباتی مثل انار باید آنقدر بزرگ و قدرتمند باشند که اگر استان یا کشوری تقاضای واردات انار از مازندران را داشت؛ آن شرکت‎ها توانایی ارسال تناژ بالایی از محصولات را داشته باشند.
به گزارش آوای خزر، چهارمین جشنواره انار اشرف از 13 تا 15 آبان‎ماه در مجتمع تفریحی «هوتو»بهشهر با حدود 20 غرفه شامل انار، فرآورده های انار، صنایع دستی و نان محلی دایر است و در صورت استقبال مردمی، تمدید می‎شود.

برای دیدن عکسها کلیک کنید:



گزارش از آزاده بابانژاد - تصاویر از سعید منصوری
انتهای پیام/
مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
انار عسکری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
0
0
نارتیم اولین برند انار در شرق مازندران
http://anareaskari.ir/%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af-%d9%86%d8%a7%d8%b1%d8%aa%db%8c%d9%85-%d8%a7%d9%88%d9%84%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af-%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%af%d8%b1%d8%a7/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار