دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
امام جمعه قائمشهر:
امام جمعه قائمشهر با تاکید بر اینکه آن چیزی که ملت‌ها را می‌سازد، فرهنگ صحیح است؛ بیان کرد: انحراف فرهنگی، پذیرش اسلام آمریکایی است؛ یعنی در درجه اول، ملتها تهاجم فرهنگی می‌شوند و آنگاه شکار شده و به بند کشیده می‌شوند.
انحراف فرهنگی، پذیرش اسلام آمریکایی است/ «فرهنگ» واژه مظلومی است

به گزارش آوای خزر از شهرستان قائمشهر، آیت‌الله علی معلمی در نماز جمعه این هفته قائمشهر با بیان اینکه یاد خدا برای انجام خوبی ها و ترک بدی ها کمک کار است، اظهار داشت: هر که گرفتار خلاف می‌شود ، از یاد خدا، از یاد مرگ و از یاد پایان کار غافل شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز روز فرهنگ است و به تعبیر خودم میتوانم بگویم واقعاً «فرهنگ» واژه مظلومی در جامعه است، افزود: همه از فرهنگ دم می‌زنیم؛ اما آن فرهنگی را که اسلام و مکتب اهل بیت(ع) برای ما آورد، و اخیراً فرهنگی را که امام راحل بنیانگذار شد، فرهنگی که در صحیفه نور امام تبلور دارد و فرهنگی که در وصیت نامه ی امام راحل، درخشان است؛ ولی متأسفانه در جامعه ما کمرنگ شده است.

امام جمعه قائمشهر با تاکید بر اینکه آن چیزی که ملت‌ها را می‌سازد، فرهنگ صحیح است؛ بیان کرد: انحراف فرهنگی، پذیرش اسلام آمریکایی است؛ یعنی در درجه اول، ملتها تهاجم فرهنگی می‌شوند و آنگاه شکار شده و به بند کشیده می‌شوند، لذا استقلال هر جامعه از استقلال فرهنگ آن جامعه نشأت می‌گیرد.

آیت‎الله معلمی با بیان اینکه اکنون اقشار مختلف بویژه نسل جوان از ناحیه سایتها و ماهواره ها مورد هجمه فرهنگی هستند ، خاطرنشان کرد: اما دیگر، این توقع نیست که در درون هم به این تهاجم میدان داده بشود؛ عزیزانی که در دولت مسئولیت پذیرفتند، باید بدانند در چه نظامی مسئولیت گرفتند؛ در نظامی هستند که برای آن، انسانهای از ما بهتر، جان دادند تا این نظام بماند، آنها جان ندادند که ما به سرعت انحراف و وابستگی پیدا کنیم.

خطیب جمعه قائمشهر ادامه داد: این سخنان روز گذشته‎ی رهبر معظم انقلاب در جمع هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجویان بود، دیداری که با آقا داشتند، دارای سخن دردمندانه است؛ چرا باید اینچنین کار به اینجاها برسد؟ مخاطب رهبر کیست؟ آیا از عوامل بیرونی گله دارد؟ خدا رحمت کند امام را، ایشان از دشمن بیرونی هراس نداشت، خیلی محکم فرمود: آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند و دیدیم تا به الآن آمریکا در افغانستان و عراق و ... لشگرکشی کرد، و اکنون نیز جنایاتی کهآل‌سعود در یمن انجام می‌دهند، با حمایت تسلیحاتی، تبلیغاتی و سیاسی آمریکایی‌هاست؛ اما نتوانست خدشه‌ای به ایران وارد کند.

وی با اشاره به موضوع برجام و عهدشکنی آمریکا و اینکه عده ای در داخل نیز مدام حرف از تعامل با آمریکا را سر میدهند، اظهار داشت: هدف، زمینه‌سازی برای عادی ساختن سازش با آمریکاست، اگر سازش با آمریکا ذرهای فایده داشت؛ امام راحل دریغ نمی‌کرد، رهبر معظم انقلاب هم دریغ نمی‌کند،... امام آینده را خوب می‌دید؛ امروز هم مقام معظم رهبری آینده را خوب می‌بیند و سند آن همین مسائل است که دو سال قبل فرمود: به مذاکره خوشبین نیستم اما مخالفت هم نمیکنم.

آیت‌الله معلمی ادامه داد: امروزه نتیجه‌ی برجام چه از کار در آمد؟ برجامی را که ما فتح‌الفتوح و آفتاب تابان می‌خواندیم چه شد؟ این آفتاب کجا رفت؟ فتح الفتوح کجا فتح شده؟ ... حالا برای انتخابات سال آینده‌ی ریاست جمهوری، هر فردی می خواهد کاندیدا بشود، باید این شهامت و جوانمردی را نیز داشته باشد و بداند که این انقلاب و این ملت مقابل زورگویی آمریکا ایستاده‌اند، اگر آن فرد می‌تواند برای این ملت رئیس جمهور بشود، وارد صحنه شود و اگر واقعاً این توان را در خود نمی‌بیند ، ملت و نظام و خودش را هم گرفتار نکند.

امام جمعه قائمشهر با بیان اینکه تمام حرف آمریکا این است که اگر می‌خواهید آرامش داشته باشید باید به قبل از بهمن 57 برسید، افزود: این آرزو را باید آمریکا و عوامل وابسته به آن به گور ببرند، قله‌ی هدفی را که امام راحل ترسیم کرد، ملت با عزم و اراده الهی و توکل به خدا در حال پیمودن است.

وی با بیان اینکه اگر مدیر اندیشه بسیجی داشته باشد، این نابسامانیها روی نمی‌دهد، گفت: کاری به جناحبندیها ندارم؛ چه چپ و چه راست هر دوهم متدین و هم فرصتطلب دارند ، اما اگر آن فرد از هر قشر و طبقهای مؤمن باشد، جهادی فکر و عمل بکند ، صادق و امین باشد، باورمند بوده و روی کار بیاید، دچار نابسامانی نمیشویم.

وی بیان کرد: مدیریتی که در آن افرادی بالای چند ده میلیون حقوق می‌گیرند، این مدیریت اشرافی است و مدیریت اشرافی‌گری با ملت انقلابی و با ادامه‌ی راه انقلاب و شهدا تناسبی ندارد.

امام جمعه قائمشهر در پایان از نصب علامت صلیب روی برخی داروخانههای استان مازندران انتقاد کرد و گفت: این نشانهها مغایر با فرهنگ عمومی جامعه است و شورای فرهنگ عمومی استان باید با این نوع مضامین برخورد کند.

انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار