دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
قطعه «ایران ایران» یا «الله الله الله» پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ساخته شد و پس از انتشار، به یکی از مشهورترین و ماندگارترین سرودهای انقلابی تبدیل شد. این در حالی است که رضا رویگری، خواننده آن، لحظه‌ای هم تصورش را نمی‌کرد که این اثر از استودیو خارج شود.

به گزارش آوای خزر،۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد؛ انقلابی که موسیقی در آن نقشی پررنگ داشت. آثار موسیقایی که برای انقلاب ۵۷ ساخته شدند، تا حدی دارای شور، هیجان و ساخت خوب بودند که حتی امروز هم اگر آنها را بشنویم، همان شور و هیجان را در مخاطب زنده و خاطرات را برایش زنده می‌کند.

قطعه «ایران ایران» از ماندگارترین آثار موسیقایی دوران انقلاب اسلامی است؛ اثری که خیلی‌ها رضا رویگری را به واسطه آن شناختند.

این قطعه موسیقی توسط فریدون خشنود آهنگسازی شد و شعر آن را افشین سرافراز سروده است.

خشنود در سال ۹۵ و در اختتامیه بخش سرود جایزه بزرگ موسیقی انقلاب درباره ساخت قطعه «ایران ایران» توضیح داده بود: «این اثر را در حکومت نظامی ساختیم و برای ساخت آن من و رضا رویگری حضور داشتیم و هیچ کس دیگر کنارمان نبود؛ زیرا جرأت نمی‌کردند در کنار ما باشند. الله اکبر روی پشت بام‌ها مانند یک ارکستر سمفونیک بود که باعث شد من این اثر را بسازم. صداهایی که از شرق و غرب و جنوب و شمال با یکدیگر سوال و جواب می‌کردند، تن من را به لرزه درمی‌آورد. پیش از این‌که به استودیو وارد شویم، ماموران به دنبال من و رضا رویگری افتادند. تا صبح «الله الله» گفتیم تا صدای گروه کر را بسازیم. ما این کار را با اشک انجام می‌دادیم.»

همچنین رضا رویگری در هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر انقلاب حوزه هنری در سال ۹۶ درباره قطعه «ایران ایران» عنوان کرده است: «آن زمان اصلا فکر نمی‌کردم این سرود، از استودیو خارج شود؛ زیرا همچنان حکومت پهلوی دوم روی کار بود. پیشنهاد خواندن این سرود را آقای خشنود، آهنگساز کار با من مطرح کردند. صدای من را شنیده بودند و می‌خواستند صدایی این ترانه را بخواند که قبلا شنیده نشده باشد و در عین‌حال با حال و هوای ملودی سازگار باشد. گویا به یکی دو نفر هم پیش از این پیشنهاد داده بودند.»

رویگری به حرفهایش اضافه کرده است: « به نظرم موفقیت این سرود و ترانه‌اش مدیون مردم است؛ زیرا اساسا برای مردم هم خوانده شده و آنها این خلوص را دریافت می‌کنند.»

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار