دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۲
بی اختیاری ادرار (UI) یک تجربه معمول برای ورزشکاران زن است که می‌تواند لذت و مشارکت آن‌ها در ورزش را به میزان قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهد. مطالعات قبلی نشان داده است ورزشکاران زنی که بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند، به احتمال زیاد از ورزش خارج می‌شوند.

به گزارش آوای خزر، پزشکان در برنامه ورزشکاران زن در بیمارستان کودکان بوستون و دپارتمان اورولوژی با اشاره به تعداد زیادی از ورزشکاران زن که با بی اختیاری ادرار روبه‌رو شده‌اند، به دنبال درک عوامل اساسی که ممکن است در این مشکل نقش داشته باشند، هستند.

کریستین، پزشک طب ورزشی می‌گوید: ما می‌دانستیم کمبود انرژی که به دنبال عدم دریافت کالری کافی برای تامین انرژی مورد نیاز خود در ورزشکاران رخ می‌دهد، با تعدادی از مشکلات سلامتی و عملکرد در ورزشکاران زن ارتباط دارد. چنین مواردی شامل اختلال در عملکرد قاعدگی، سلامت استخوان ضعیف، مشکلات قلبی و گوارشی و کاهش قدرت و استقامت عضلات می‌شود.

او می‌افزاید: ما از خود می‌پرسیدیم که آیا کمبود انرژی ممکن است به بی‌اختیاری ادرار نیز مربوط باشد یا خیر و این برای بیماران ما چه معنایی دارد؟

محققان یک مطالعه کوهورت مقطعی روی ۱۰۰۰ ورزشکار زن ۱۵ تا ۳۰ ساله انجام دادند که به هر دلیلی به بخش پزشکی ورزشی کودکان بوستون مراجعه کرده بودند. این بررسی جامع شامل سوالاتی در مورد تغذیه و سلامت عمومی ورزشکاران، ورزش و عملکرد، سابقه گزارش اختلالات غذایی و بی اختیاری ادرار در هنگام ورزش توسط خود ورزشکاران بود.

از بین ورزشکاران زن مورد بررسی، ۵/۱۶ درصد بی‌اختیاری ادرار را در حین فعالیت ورزشی گزارش کرده‌اند. ورزشکارانی که در ورزش‌های پرتحرک مانند دو و ژیمناستیک شرکت می‎‌کنند چهار برابر بیشتر از سایر رده‌های ورزشی تجربه بی‌اختیاری ادرار را داشتند، با این حال مهم نیست که در چه ورزشی شرکت کنند، بی‌اختیاری ادرار در ورزشکاران با انرژی کم بسیار شیوع بیشتری دارد. نتایج این مطالعه در مجله پدولوژی اورولوژی منتشر شده است.

کریستین می‌گوید: ما توانستیم تشخیص دهیم که کمبود انرژی، یک فاکتور مستقل برای بی‌اختیاری ادرار در تمام گروه‌های ورزشی است. اگر تغذیه نامناسب و انرژی کم داشته باشید، در معرض خطر بالای بی‌اختیاری ادرار قرار دارید. نتایج این مطالعه می‌تواند فرصتی را برای پزشکان فراهم کند تا بی‌اختیاری ادرار را به طور موثرتری درمان کنند. این تحقیق در‌ها و مکالمات بسیار عالی بین بخش پزشکی ورزشی و همکاران ما در بخش اورولوژی را باز می‌کند.

این مطالعه همچنین می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی زنان ورزشکار داشته باشد. بی‌اختیاری ادرار یک مسئله رایج است که می‌تواند به روش‌های مشخصی حل شود و ورزشکاران را که به دلیل بی‌اختیاری ادرار از ورزش کردن دلسرد شده‌اند، متقاعد کند که به ورزش خود ادامه دهند.

کریستین تاکید می‌کند: چنین مولفه‌هایی نباید مانع مشارکت زنان جوان در ورزش و برخورداری از فواید روانی آن شود. این فواید بسیار فراتر از سلامت جسمی است که شامل سلامت روان، رشد فردی و رشد شخصی است. هر کاری که بتوانیم برای درک بهتر جوانان ورزشکار و حمایت از آن‌ها انجام دهیم، می‌تواند به ما کمک کند تا آن‌ها سالم، قوی و شاد رشد کنند.

نتایج این مطالعه اولیه گزینه‌های مختلف را برای تحقیقات آینده از جمله پیوند‌های احتمالی بین راه رفتن و بی‌اختیاری ادرار ایجاد کند. بیست درصد از دونده‌هایی که مورد بررسی قرار گرفتند، بی‌اختیاری ادرار را تجربه کرده بودند./باشگاه خبرنگار

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار