دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۰۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
مجموع هزینه‌کرد بازیکنان پلتفرم موبایل در سال ۱۳۹۸ حدود۲۹۰ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۲۸ درصد سهم بازی‌های موبایلی بومی است.

به گزارش آوای خزر، طبق گزارش منتشر شده توسط بنیاد ملی بازی های رایانه ای مجموع بازیکنان ایرانی از رقم ۲۸ میلیون در سال ۱۳۹۶ به ۳۲ میلیون نفر در سال ۱۳۹۸ افزایش پیدا کرده است. از مجموع ۳۲ میلیون بازیکن، ۴۹درصدشان جزء کسانی هستند که هر روز بازی‌ می‌کنند و ۶۵ درصد آنها بازیکن آنلاین هستند. این گزارش حاوی آمارهای دیگری است که به ترتیب زیر است:

  • موبایل با ۹۲ درصد ضریب نفوذ در میان بازیکنان، پرطرفدارترین پلتفرم بازی در ایران است.
  • برای اولین بار بازیکنان پلتفرم کنسول از بازیکنان پلتفرم رایانه پیشی گرفته‌اند؛ ۲۲ درصد بازیکنان ایرانی با پلتفرم کنسول بازی می‌کنند؛ در حالی که این عدد در مورد پلتفرم رایانه ۲۰ درصد است.
  • در پیمایش سال ۱۳۹۶ سهم بازیکنان زن در بازار بازی ایران ۳۵ درصد بود که در تازه‌ترین پیمایش، این سهم به ۳۸ درصد افزایش پیدا کرده است.
  • متوسط سنی بازیکنان از ۱۹سال در سال ۱۳۹۶ به ۲۲سال در سال ۱۳۹۸ افزایش پیدا کرده است.
  • مجموع هزینه‌کرد بازیکنان پلتفرم موبایل در سال ۱۳۹۸ رقمی در حدود۲۹۰ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۲۸ درصد سهم بازی‌های موبایلی بومی (بازی‌های توسعه یافته یا بومی‌سازی شده در ایران) است.
  • بازیکنان به‌طور متوسط روزانه ۹۳ دقیقه در روز بازی می‌کنند. (اگر این عدد را با در نظر گرفتن نسبت حداقل تعداد گیمرهای ایرانی به کل جمعیت کشور تعمیم دهیم، می‌توان نتیجه گرفت که متوسط زمانی که هر ایرانی روزانه به گیم اختصاص می‌دهد حدود ۳۵ دقیقه است.)
  • حدود ۸۰‌درصد بازیکنان ایرانی در گروه سنی کودکان، نوجوانان و جوانان هستند.
  • برای بازی های رایانه ای در سال ۱۳۹۸ حدود ۴۳۰ میلیارد تومان توسط ایرانیان  هزینه شده است.

Video gaming as a child related to improvements in memory


ارزش اقتصادی بازی های رایانه ای در دنیا

صنعت بازی های رایانه ای از صنایع پردرآمد در اقتصاد فضای مجازی در دنیا محسوب می شود. براساس آمارهای ارائه شده درآمد بازی های رایانه ای در سال ۲۰۲۲ در دنیا بیش از ۱۸۹ میلیارد دلار پیش بینی شده است. هم اکنون کشورهای چین، آمریکا و ژاپن، در صدر کشورهای دارای بیشترین گردش مالی و درآمد در صنعت بازی قرار دارند، به‌طوری که درآمد چین از بازی در سال‌۲۰۲۱ رقم ۳/ ۴۹میلیارد دلار بوده است و پیش‌بینی می‌شود این عدد در سال ۲۰۲۵ به ۲/ ۷۱میلیارد دلار برسد. در این گزارش ارزش بازار گیم آمریکا در سال‌جاری حدود ۳۰‌میلیارد دلار بوده است؛ درحالی که در همین زمان ارزش سینمای این کشور چیزی حدود ۱۷‌میلیارد دلار بوده است.

همچنین پیش بینی می شود ارزش بازی های رایانه ای در سال ۲۰۲۳ از ۲۰۰ میلیارد دلار عبور کند. طبق اعلام استاتیستا، بیشترین درآمد این بازار، متعلق به بازی‌های موبایلی است و بازی‌های کنسولی سهم یک‌سومی از این بازار دارند.

آخرین آمارها نشان می‌دهد که در مجموع بیش از ۳‌میلیارد و ۲۴۳‌میلیون گیمر در سراسر جهان فعالند که از این میزان سهم کشورهای آسیایی بیش از یک میلیارد و ۴۷۸ میلیون نفر، کشورهای اروپایی بیش از ۷۱۵ میلیون نفر، آمریکای‌لاتین بیش از ۴۱۹‌میلیون نفر، آمریکای‌شمالی نزدیک به ۲۸۵میلیون نفر، منطقه منا بیش از ۱۶۸‌میلیون نفر، حوزه صحرای‌آفریقا بیش از ۱۴۳‌میلیون نفر و اقیانوسیه ۳۲‌میلیون نفر است./تسنیم

انتهای پیام/1005

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها