دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۰۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
شکست پروژه کارت پرداخت شهروندی/ 3 هزار کارت‌خوان بلااستفاده در ون و تاکسی‌های ساری
پروژه کارت شهروندی ساری 2 سال پس از رونمایی به فراموشی سپرده شد و دست‌اندارکاران این مجموعه چندان علاقه‌ای برای ارتقا یا گسترش آن ندارند، اکنون حدود 3 هزار تاکسی و ون در شهر ساری دستگاه کارت‌خوان دارند اما از 2 سال گذشته تاکنون، خبری از رونق این اقدام بزرگ! نیست.

شکست پروژه کارت پرداخت شهروندی/ 3 هزار کارت‌خوان بلااستفاده در ون و تاکسی‌های ساریبه گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، پروژه پرداخت الکترونیکی شهروندی در روزهای آخر اسفندماه سال 96 با سر و صدای خاصی رونمایی شده بود.

مهدی عبوری شهردار وقت ساری درباره مزایای این پروژه در مراسم رونمایی که با حضور علی نبیان معاون عمرانی وقت استاندار وقت! انجام گرفت، گفته بود؛ "ساری کارت"در بخش نخست برای پرداخت کرایه اتوبوس، پارکومتر، استخر، سینما و نانوایی قابل استفاده است.

صحبت‌های عبوری درباره مزایای این پروژه که در رسانه‌ها بازنشر شده، آمده است: می‌توان با ساری کارت برای پرداخت کرایه تاکسی، تاکسی‌متر و خریدهای بالا در فازهای بعدی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در چند شهر کشور از چنین کارت‌هایی استفاده می‎شود اما ساری کارت به دلیل قابلیت بالای خود از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار است، اظهار داشت: تکنولوژی برتر آن سبب بالا بودن ضریب امنیت و کارکرد گسترده آن است.
شهردار وقت ساری بیان کرد: ساری کارت قابلیت شارژ داشته و برای خدماتی که موسوم به آفلاین یا همان خدمات خرید بلیت اتوبوس و سینما و نانوایی تعریف شد تا سقف 100 هزار ریال قابل شارژ است.

علی نبییان، معاون وقت عمرانی استاندار مازندران نیز در این مراسم رونمایی از ساری کارت را قابل تقدیر دانست و اظهار امیدواری وکرد که مقدمه‌ای جهتبرداشتن گام‌های دیگر باشد و انتظار داریم شاهد انجام این پروژه در سطح استان باشیم.

به گزارش آوای خزر، هم‌اکنون 2 هزار و 800 تاکسی و 157 دستگاه ون مجهز به دستگاه کارت‌خوان هستند، اما برخی از رانندگان تاکسی نسبت به جمع‌آوری این دستگاه‌ها اقدام کرده و دستگاه‌های موجود روی تاکسی‌ها هم قابلیت استفاده ندارد.
با وجود هزینه‌های بسیار سنگین و سر صدای زیاد آن پروژه ساری کارت به نظر می‌رسد که با شکست مواجه شده و متولیان امر نتوانستند بازخورد مناسبی نسبت به تبلیغات پُر سر و صدای انجام‌شده دریافت کنند و با وجود نزدیک به گذشت 2 سال از شروع فعالیت این پروژه چندان علاقه‌ای به اظهار نظر درباره آن ندارند.

در بررسی میدانی خبرنگار ما مشخص شد که دستگاه‌های کارت‌خوان از سوی یکی از بانک‌ها خریداری و در اختیار رانندگان قرار داده شده است، در پایان هر ماه بابت هر تراکنش، از سوی بانک عامل از حساب رانندگان کسر می‌شود و به همین دلیل رانندگان نیز باتوجه به اینکه برخی‌ها در ماه حتی به اندازه 10 بار هم تراکنش ندارند، تمایلی به استفاده از کارت‌خوان ندارند و معمولاً به مسافران می‌گویند دستگاه خراب بوده، یا شارژ آن تمام شده است.

ضمن آنکه مبالغی که وارد حساب رانندگان می‌شود پس از چند روز و بعضاً پس از یک‌هفته به حساب آنها واریز می‌شود، در حال حاضر علیرغم اینکه پرداخت مبلغ کرایه از طریق دستگاه کارت‌خوان 25 تا 50 تومان کمتر از رقم نقدی‌ست، اما مردم رغبتی برای استفاده از ساری‌کارت ندارند.

اینکه آقای عباس رجبی شهردار جدید ساری درباره این پروژه هم برنامه‌ای دارد یا خیر، حداقل تاکنون در این ارتباط اخباری منتشر نشده است.

اخبار مازندران

انتهای پیام/1000

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نوریان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
0
کاش یه اشاره ای به مبالغ هنگفتی که یه عده ای به جیبب زدن هم می کردید.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار