دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
نشان دادن اینکه زیباتر از آنچه خدا خلق کرده است و حس مرتب بودن در بین بانوان از آنها بانوان ویترینی ساخته بانوانی که ساعت‌های روز خود را در سالن‌های آرایش زنانه سپری ‌می‌کنند تا با تغییر در ظاهر آرامش بیشتری را برای خود به ارمغان بیاورند، آنها با سپری کردن وقت خود در فضای مجازی و تبلیغات پررنگ و لعاب دنبال این هستند که خودشان را زیباتر کنند و یا از سن واقعی خود کمتر نشان دهند.

به گزارش آوای خزر به نقل از فارس، این روزها نمی‌شود زنانی را یافت که کمتر به ظاهر خود اهمیت دهند این اهمیت در بین بانوان شاغل و آنهایی که به اصطلاح دست‌شان در جیب‌شان هست بیشتر از سایر زنان است.

نشان دادن اینکه زیباتر از آنچه خدا خلق کرده است و حس مرتب بودن در بین بانوان از آنها بانوان ویترینی ساخته بانوانی که ساعت‌های روز خود را در سالن‌های آرایش زنانه سپری ‌می‌کنند تا با تغییر در ظاهر آرامش بیشتری را برای خود به ارمغان بیاورند، آنها با سپری کردن وقت خود در فضای مجازی و تبلیغات پررنگ و لعاب دنبال این هستند که خودشان را زیباتر کنند و یا از سن واقعی خود کمتر نشان دهند این تغییرات که این روزها با اسم‌های خارجی و عنوان‌های مختلف ارائه می‌شود هزینه‌های گزافی را به دوش خانواده‌ها تحمیل می‌کند.

عناوین و کارهای مختلفی روی صورت، ابرو، گونه و لب و دست‌های بانوان کار می‌شود شاید در گذشته تغییر چهره با جراحی بینی صورت می‌گرفت و محدود به آن بود و یا رنگ مو اما انواع و اقسام تغییراتی که در هزینه کرد خانواده‌ها جزو ضروریات ثبت شده است.

 

گاهی گلایه از گرانی‌ها شنیده می‌شود که این در ارزاق عمومی باشد اما همین بانوانی که در سالن‌های آرایش تمایل دارند خود را به شکل بازیگران و یا فلان ستاره سینما در بیاورند نیز نسبت به گرانی هرینه‌ها در این بخش شاکی هستند اما با همه شکایتی که دارند انجام دادن این تغییرات را یک ضرورت و راه رسیدن به آرامش تلقی می‌کنند.

در این زمینه عنوان می‌شود ایران یکی از وارد کنندگان لوازم آرایشی در دنیا است و سن استفاده از مواد آرایشی در حال پایین آمدن است، بدون توجه به اینکه این تغییرات مفید و یا غیرمفید گران یا ارزان است؛ برایشان فرقی ندارد بلکه این افراد کسانی هستند که به دنبال هویت جدید هستند و با این تغییرات قصد دارند دنیای جدیدی را برای خود ترسیم کنند.

دست‌کاری در اعضای چهره و صورت آن‌چنان بازار برخی از پزشکان پوست و آرایشگران را داغ کرده و روز به روز نیز بر علاقه‌مندان به انجام این کار افزوده می‌شود.

حتی دانش‌آموزان نیز برای انجام کارهایی مثل لیفت و بوتاکس و تتو و سایر گرایش دارند و سن و سال نمی‌شناسد و هرچقدر هم هزینه‌ها افزایش یابد باز هم به هر دری می‌زنند تا هزینه انجام آن را جور کنند و خودشان را تغییر دهند.

 

این روزها بازار آرایشگران و متخصصان پوست با این تصورات خیلی داغ شده که شاید حتی برخی از ظاهر خود بعد از انجام این کارهای زیبایی رضایت نداشته باشند اما بخاطر به قول خودشان کلاش و سری از سرها درآوردن به خود می‌بالند، عمل‌های جراحی که موقتی است و همه آنها نیاز به ترمیم دارند.

یک آرایشگر در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: ازجمله راه‌ها دست‌کاری و یا به عبارتی تغییر در چهره تتو با نام‌های مختلف است که بیش از دو دهه از ورود حرفه تتو در استان می‌گذرد.

وی افزود: در ابتدا تمایل بانوان به انجام تتو کم بود و دلیلش هم ترس از عوارض بعد از انجام، تعلقات دینی بود ولی از یک دهه پیش تاکنون به طور عجیبی این فن حتی ‌بین آرایشگران مطرح شد.

این آرایشگر بیان کرد: روزانه بانوان بسیاری حتی در سنین پایین اقدام به انجام آن می‌کنند به‌طوری که در سال‌های اخیر هزینه انجام این‌کار به شدت افزایش یافته که این تنها بخش کوچکی از این مبالغ به مواد لازم برای کار اختصاص دارد مابقی دستمزد هنرنمایی آرایشگران است که هر کسی مبلغ خاصی دریافت می‌کنند.

موضوع مهم این است شخصی که برای افزایش زیبایی اقدام به انجام تتو می‌کند باید بداند که درازای بدست اوردن زیبایی یعنی پرشدن جاهای خالی ابرو، هک یا خط بالای چشم یا خط دور لب ،  پوست زمان قبل از تتو را از دست خواهد داد به این منظور که تغییرات در زیر پوست ایجاد شده که فقط با لیزرینگ قابل درمان بوده و قابل برگشت نیست.

 

اما برویم به سراغ پروتز گونه و لب که این روزها  بازار متولیان این امر داغ داغ است، دختران جوان بسیاری به پروتز لب روی می‌آورند و جسم خود را دستخوش تغیبرات بسیار چشمگیری می‌کنند، این کار باتزریق ژل حاوی ترکیبات خاصی برای افزایش حجم قسمتی از بدن صورت می‌گیرد که البته دیده شده در برخی موارد بدن با مواد دریافتی مقابله کرده و اثر مخربی بر زیبایی ایجاد می‌کند.

موضوع مهم این است همه جوانان می‌دانند این زیبایی‌ها دوره‌ای بوده و در بلند مدت برگشت‌پذیر بوده و نیاز به ترمیم دارند.

زهره حاجی حیدری یک متخصص پوست در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، گفت: امروزه شاهد افزایش انگیزه بانوان به عمل‌های جراحی پوست، تتو،لیفت،بوتاکس و سایر هستیم که موضوع نگران‌کننده این است که حتی نوجوانان به این امر بیشتر گرایش پیدا کردند.

برخی افراد به‌دلیل ارزان بودن برخی از خدمات به آرایشگاه‌ها روی می‌آورند درحالی‌که مخاطرات جدی برای آنان به دنبال خواهد داشت.

باید بدانیم انجام عمل‌های جراحی نیاز به شناخت لایه‌های پوستی دارد ولی رخی برای تزریق از ژن‌های نامرغوب استفاده می‌کنند که عوارض عدیده‌ای به دنبال خواهد داشت.

 برخی برای کاهش هزینه به افراد غیرمتخصص مراجعه می‌کنند که مجبور می‌شوند که در پایان هزینه‌های چندبرابری برای آنان به دنبال خواهد داشت.

 

حسن مکرمی رستمی مدیرنظارت بر موارد آرایشی، بهداشتی و غذایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره به خبرنگار فارس می‌گوید:  شاهد مصرف بیش از حد لوازم آرایشی در میان بانوان جامعه هستیم که مصرف زیاد آن به‌ویژه در سنین پایین نگران‌کننده است.

بسیاری از بانوان تصور می‌کنند مواد آرایشی چون وارد دستگاه گوارش نمی‌شوند آسیبی ندارند ولی درحالی‌که عوارض متعددی بر سلامت افراد به همراه خواهند داشت.

یکی از مسائل مهم این است بسیاری از برندها تعطیل شده ولی بانوان باتصور اینکه این برندها مشکلی ندارند همچنان خریداری می‌کنند که این موضوع بر عوارض دوچندانی این مواد آرایشی به دنبال خواهد داشت.

 حتی برخی از مواد آرایشی دارای درصد سرب بالایی است که عوارض بسیاری برای کبد به همراه خواهد داشت.

گزارش‌های مختلفی از عوارض مصرف موارد آرایشی داریم ولی آمار دقیقی در این زمینه نداریم که بتوانیم ارائه دهیم.

صفیه شجاعی کارشناس ارشد روان‌شناسی بالینی در این‌باره به خبرنگار فارس می‌گوید: گرایش به زیبایی کاملاً طبیعی و مشترک بین تمامی انسان‌ها است، اما امروزه گرایش به زیبایی در جوامع روز به روز در حال گسترش است.

 بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد که زنان زیادی بیشتر نارضایتی از بدن را احساس می‌کنند، این به‌واسطه فشارهای هنجاری و نگاه شی گونه به بدن زنان در جامعه سرمایه‌داری و فرهنگ مصرفی، به‌ویژه به وسیله رسانه‌ها است؛ بدین ترتیب بدن و نگرانی نسبت به آن به یکی از مهم‌ترین نگرانی‎ها و دل مشغولی‌ها در زندگی دختران و زنان تبدیل شده است.

این تنها مربوط به زنانی که به مشکلاتی  چون لاغری و یا چاقی دچار هستند، نمی‌شود؛ به این دلیل که آنچه دختران و زنان می‌شنوند و آنچه تماشا می‌کنند، به‌طور فزاینده‌ای تاکید بیشتر بر اهمیت ظاهر را نشان می‌دهد که بر درک و تجربه زنان نسبت به بدن خود در زندگی روزمره تأثیر می‌گذارد.

 

جوانان و نوجوانان به سبب اقتضای سنی و یا دلایل دیگر با صرف هزینه‌های گزاف و قبول عواقب جسمی، روانی و حتی جانی درصدد کسب مقام بهتر در این مسابقه زیبایی هستند به‌طوری‌که امروزه شاهد هستیم در تلویزیون و سینما برای جراحان زیبایی تبلیغ می‌شود.

در اکثر جوامع، زنان در مقایسه با مردان نسبت به وضعیت زیبایی و ظاهر خود در آنچه به چشم می‌آید دقت نظر بیشتری داشته،حساسیت و توجه بیشتری نشان می‌دهند. این توجه وافر آنان را وادار می‌کند تا رفتارهایی گاه افراطی به‌منظور مطابقت دادن ویژگی‌های بدن خود با الگوهای زیبایی چهره و اندام که در رسانه‌های جمعی و عوامل تبلیغاتی صنعت زیبایی تبلیغ می‌شود اتخاذ کنند که در برخی مواقع تبعات سوئی به بار می‌آورد.

اکثر زنانی و مردانی که به عمل زیبایی علاقه  دارند تعریفی از زیبایی ندارند، بلکه سیرت زیبا را ملاک زیبایی می‌دانند ولی خود اقدام به عمل زیبایی می‌کنند

باید گفت بسیاری از مراجعه‌کنندگان عمل زیبایی، راه خود را در زندگی گم کرده‌اند و از زندگی ناراضی هستند، بنابراین نخستین تغییری که به ذهن‌شان می‌رسد این است که چهره‌ شان را تغییر دهند تا شاید در کار و زندگی‌شان تغییری ایجاد شود حتی بسیاری از آنان اگر توان مالی‌شان هم اجازه ندهد باز هم به طریقی که شده این کار را انجام می‌دهند.

گذشته از تبعات منفی که ممکن است جراحی‌های زیبایی بر بدن و سلامتی فرد وارد آورد، مساله دیگر، تبعات اجتماعی بوده که ممکن است زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد.

 باتوجه به اینکه گرایش به جراحی‌های زیبایی روز به روز افزایش می‌یابد و پیری ضد ارزش شده است و نگاه آسیب شناسانه‌ای را می‌طلبد، ضرورت دارد علل افزایش این امر از ابعاد گوناگون مورد بررسی قرار گیرد.

یافته‌های پژوهشی حاکی از آن است که میزان اختلالات روانی در افراد متقاضی جراحی زیبایی در مقایسه با جمعیت عادی بالاتر است، این اختلالات می‌توانند پیش‌‌بینی‌کننده نتایج روان‌شناختی ضعیف بعد از جراحی زیبایی باشند که اختلال بدشکلی بدن یکی از شایع‌ترین اختلالاتی است که در این گروه از افراد مشاهده شده است.

مطالعات معطوف به گذشته نشان داده ‌اند که معمولاً جراحی زیبایی باعث خشنودی افراد مبتلا به اختلال بدشکلی بدن نمی‌شود و این نارضایتی می‌تواند احتمال خطر اقدام به خودکشی یا خشونت نسبت به جراح را در این افراد افزایش دهد.

همچنین در روان‌پزشکی اختلالی به نام بدشکلی بدن وجود دارد که نوعی اختلال شبه جسمی (سوماتوفرم) است و یک احساس ذهنی مداوم درباره زشت بودن برخی از جنبه‌های ظاهر یا چهره در افراد وجود دارد، با وجود اینکه ظاهر آنها طبیعی و یا تقریبا طبیعی است. اساس این اختلال، باور یا ترس قوی بیمارگونه بوده از اینکه ظاهر جذابی ندارد و یا حتی نفرت‌انگیز است، این افراد بیشتر به متخصصان پوست یا جراحان پلاستیک مراجعه می‌کنند تا روان‌پزشکان؛ علایم این بیماری عبارتند از باور یا هذیان واضح، انتساب (اغلب درباره توجه دیگران به عیب ادعایی بدن)، اجتناب از آینه و سطوح شفاف و یا برعکس، نگاه کردن بیش از حد در آینه و کوشش برای پنهان کردن نقص فرضی (با‌ آرایش یا تغییر لباس) که درمان از طریق روش‌های جراحی یا درمان‌های پوستی تقریبا بدون استثنا ناموفق است، به همین علل،چنین افرادی پس از عمل نیز دچار مشکل خواهند بود؛ به همین علل، چنین افرادی پس از عمل نیز دچار مشکل خواهند بود و چه بسا پس از عمل جراحی، بینی آنها وضعیتی بدتر از قبل پیدا می‌کند و افسردگی آنها را افزایش می‌دهد.

 

بنابراین به نظر می‌رسد که ارزیابی‌های روانشناختی توسط جراحان پیش از عمل‌های جراحی زیبایی به‌منظور غربال‌گری، می‌تواند باعث کاهش تعداد جراحی‌های غیرضروری و افزایش رضایت از نتایج جراحی شود.

 باوجود اینکه افراد از عوارض جراحی‌ها و عمل‌ها آگاه هستند اما به این خواسته نامعقول خود تن می‌دهند که در برخی مواقع حتی از ایستادن مقابل آینه و مشاهده خود وحشت پیدا خواهند کرد و این پایانی است بر تمام آرزوهای رویایی‌شان، رویایی ویترینی که خیلی زود بربار رفت...

انتهای پیام/2000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار