دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
با امضای توافق میان کویت و عربستان
کویت و عربستان سعودی برای پایان دادن به اختلاف پنج ساله بر سر تولید نفت در منطقه بی‌طرف به توافق رسیدند که به ازسرگیری تولید میادین نفتی این منطقه و عرضه ۵۰۰ هزار بشکه در روز نفت به بازار منجر می‌شود.

به گزارش آوای خزر، این دو کشور همسایه تولید نفت میادین خفیج و وفرا را که به اتفاق ۵۰۰ هزار بشکه در روز نفت تولید می‌کردند، به ترتیب در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ متوقف کردند.

شرکت آمریکایی شورون که به نمایندگی از سوی عربستان سعودی به همراه شرکت نفت کویت (KGOC) میدان وفرا را اداره می‌کند، اعلام کرد انتظار دارد در مدت ۱۲ ماه تولید کامل این میدان ازسرگرفته شود.

شیخ احمد ناصر المحمد الصباح، وزیر خارجه کویت و عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی توافقنامه‌های مربوط را در کویت امضا کردند.

شاهزاده عبدالعزیز در ماه دسامبر گفته بود ازسرگیری تولید این میادین روی تعهدات مربوط به توافق کاهش تولید اوپک پلاس تاثیر نمی‌گذارد.

خالد الفاضل، وزیر نفت کویت در مراسمی در وفرا اظهارات مشابهی داشت و گفت: ازسرگیری تولید در میادین نفتی خفیج و وفرا با تعهدات بین‌المللی عربستان سعودی و کویت مرتبط نیست.

عربستان سعودی و کویت عرضه نفت خود را در راستای پیمان اوپک پلاس که در مارس به پایان می‌رسد، محدود کرده‌اند.

یک منبع آگاه از مذاکرات میان عربستان سعودی و کویت به رویترز گفت که مذاکرات در اکتبر جدی شد و در دیدار کشورهای شورای همکاری خلیج فارس که ماه جاری در ریاض برگزار شد، پیشرفتهایی صورت گرفت.

این منبع آگاه گفت: در جریان آخرین دیدار کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض نشانه‌های بسیار واضحی وجود داشت که عربستان سعودی و کویت به یک راه حل رسیده‌اند و امیر کویت شخصا تلاش کرد این مسئله قاطعانه حل شود.

این توافق پس از یک فرآیند طولانی با حضور گروه‌های بزرگ نمایندگان سیاسی، فنی و حقوقی حاصل شد.

کامل الهرمی، تحلیلگر بازار نفت کویت اظهار کرد: دو کشور به دلیل توافق کاهش تولید اوپک پلاس، عجله‌ای برای ازسرگیری تولید میادین نفتی منطقه بی‌طرف ندارند و بنابراین ازسرگیری تولید ممکن است حداکثر شش ماه به طول بینجامد.

کشورهای گروه اوپک پلاس در نشست دسامبر خود موافقت کردند ۵۰۰ هزار بشکه در روز دیگر به کاهش تولید خود اضافه کنند و محدودیت عرضه خود در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ را به ۱.۷ میلیون بشکه در روز برسانند.

یک مقام سابق در شرکت نفتی کویت اظهار کرد انتظار دارد ابتدا تولید میدان خفیج ازسرگرفته شود.

بر اساس گزارش رویترز، تولید نفت در منطقه بی‌طرف به طور مساوی بین عربستان سعودی و کویت تقسیم می‌شود.

منطقه بی‌طرف در سال ۱۹۲۲ برای فیصله دادن به اختلاف ارضی میان دو کشور ایجاد شد. بدنبال کشف نفت در وفرا در دهه ۱۹۵۰، عربستان سعودی و کویت با مالکیت مشترک منابع نفت و گاز این منطقه موافقت کردند اختلاف میان عربستان سعودی و کویت بر سر میدان وفرا آغاز شد که توسط شرکت شورون اداره می‌شد. عربستان سعودی امتیاز ۶۰ ساله این میدان را برای این شرکت آمریکایی تا سال ۲۰۳۹ تمدید کرده و اعلام این خبر باعث خشم کویت شد و این کشور مدعی شد ریاض هرگز درباره این تصمیم با کویت مشورت نکرده است.

انتهای پیام/2000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار