دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
عبدالملکی در گفت‌وگوی مشروح با باشگاه خبرنگاران جوان:
تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: قطعا FATF برای هر کشوری یک برنامه اقدام مشخص و مختص همان کشور را تنظیم کرده است.

FATF یک خودتحریمی بزرگ است/ برنامه اقدام FATF برای ما بسیار سختگیرانه تر از سایر کشورهاستبه گزارش آوای خزر حجت الله عبدالملکی تحلیلگر مسائل سیاسی و اقتصادی   در ارزیابی  مضرات تصویب لوایح مربوط به FATF گفت: در شرایطی که تحریم‌های بانکی ثانویه آمریکا برقرار است سایر معاهدات  و توافقات اقتصادی نظیر FATF هیچ گشایشی در فعالیت های بانکی ما ایجاد نخواهد کرد.

او ادامه داد: تصویب FATF چندین ضرر بزرگ به همراه دارد که یکی از آنها این است که دسترسی نهادهای بین المللی به تراکنش های بین المللی ما را افزایش می‌دهد. موضوعی که باعث می‌شود روش های غیر مالی که برای تبادلات بین المللی‌مان  از طریق کانال‌های جایگزین دنبال می‌کنیم فاش شده و توسط دشمن شناسایی شود که از این طریق مسیرهای ما برای دور زدن تحریم‌ها مسدود خواهد شد.

کنوانسیون‌های FATF ظالمانه هستند

عبدالملکی افزود: تصویب Fatf مشکلات دیگری هم برای ما دارد، برای مثال ما باید کنوانسیون‌هایی را بپذیریم که ظالمانه بوده و باروح آرمان‌های انقلاب اسلامی در تضاد هستند. همچنین در صورت پذیرش  FATF ما باید یک خود تحریمی بسیار بزرگ در داخل انجام دهیم به نحوی که سازمان‌ها،  نهادها و شرکت‌هایی که از نظر غربی‌ها مرتبط با حوزه تروریسم هستند مجازات شده و نهادهای مالی داخلی هم موظف خواهند شد که با آنها کاری نداشته باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه گفت: با کنار هم گذاشتن تمامی این موارد به سادگی می‌توان دریافت که منفعت پذیرش این لوایح نزدیک به صفر بوده و در مقابل مضرات بسیار سنگینی را با خود به همراه دارد؛ در نتیجه ما قرار است اقدامی با ضررهای حتمی و سنگین در قبال منافعی احتمالی انجام دهیم؛ بنابراین عقل سلیم حکم می‌کند که این لوایح تصویب نشود، اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چرا برخی افراد به امضای این دو لایحه اصرار دارند؟

تحلیلگر مسائل اقتصاد سیاسی افزود: دلیلی که این افراد مطرح می‌کنند این است که این اقدام می‌تواند یکی از بهانه‌های دشمن را از او بگیرد ، در صورتی که دشمن معطل بهانه نمی‌ماند کمااینکه در موضوع هسته ای هم ما بهانه‌هایشان را گرفتیم و تقریبا مساله هسته ای خودمان را تعطیل کردیم، اما تحریم‌ها نه تنها کمتر نشد، بلکه شدیدتر هم شدند به نحوی که الان حتی خود رسانه‌های دولتی هم اذعان دارند که تحریم‌های امروز کشور نسبت به سال ۲۰۱۲ بسیار شدیدتر شده اند؛ بنابراین دلایلی که اینها مطرح می‌کنند مصداق این است که شما در برابر سارقی که اموال شما را سرقت کرده کوتاه بیایید تا او شجاعت این را پیدا کند که کالاهای دیگری را هم از شما بدزد و منافع شما را به طور کامل از بین ببرد.

او در واکنش به این شایعه که درصورت رد FATF تحریم‌های آمریکا مشروعیت پیدا خواهند کرد، گفت: این مساله به هیچ عنوان صحت ندارد ، زیرا تقریبا در تمام سال‌هایی که ما در لیست سیاه FATF قرار بگیریم و حتی بعد از آن هم هیچ اثر خاصی در روند تجارت ما اتفاق نیفتاده و حتی در مواقعی صادارت ما بیشتر هم شده است.


بیشتر بخوانید: پذیرش FATF سبب جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها می‌شود/ رسانه‌ها به مردم اطلاعات دقیق بدهند


FATF می‌تواند برای یک کشور خاص سختگیرانه عمل کند

عبدالملکی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا FATF  برای هرکشوری برنامه‌ اقتصادی خاصی در نظر دارد؟ بیان کرد: قطعا FATF برای هر کشوری یک برنامه اقدام مشخص و مختص همان کشور را تنظیم کرده و می‌تواند برای یک کشور بسیار سختگیرانه تر از سایر کشورها عمل کند، کما اینکه در این سال ها نیز همینطور بوده است. در این برنامه اقدامی هم که تا الان برای ما نوشته شده ملاحظاتی وجود دارد که بسیار سخت گیرانه تر از کشورهای دیگر است. موضوعی که درباره برجام هم اتفاق افتاد و یک نظامی از بازرسی برنامه هسته ای را برای ما تنظیم کردند که بی سابقه است و هیچ کشوری چنین سیستمی برای نظارت بر فعالیت هسته ای اش ندارد.

عضو هیات علمی دانشگاه خاطر نشان کرد: معتقدم که FATF منفعت قابل ملاحظه ای برای ما ندارد که بخواهد اینهمه ضرر را توجیه کند و حتی رئیس خزانه داری آمریکا هم گفته که پذیرش قوانین FATF توسط ایران تمام مسیر های دور زدن تحریم ها را مسدود خواهد کرد.

او در پایان با اشاره به برخی گفته‌ها مبنی براینکه رد FATF شرایط تحریمی ما را قطعا بدتر خواهد کرد گفت: شرایط تحریمی ما دیگر بدتر از این نخواهد شد.

انتهای پیام/2000

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار