دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
حاجی بابایی با اشاره به طرح شفافیت منابع مالی تبلیغات مطرح کرد؛

 به گزارش آوای خزر ، حمیدرضا حاجی‌بابایی در توضیح مزایای طرح شفافیت منابع مالی انتخابات، گفت: به نظر می‌رسد دست شورای نگهبان و دستگاه‌ها با این طرح برای نظارت بر منابع مالی انتخابات نامزدها باز می‌‌شود. در این طرح منابع مالی نامزدها و نحوه عملکرد آن تعریف و احصاء شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شورای نگهبان و وزارت کشور باید کمیته بررسی منابع مالی تبلیغات را تشکیل دهند و این در حوزه اختیارات مجلس نیست، ما دستگاه‌های مربوطه را موظف به تشکیل کمیته بررسی منابع مالی تبلیغات کردیم.

وی افزود: بر اساس این طرح کاندیدای انتخابات باید محل تامین منابع مالی، میزان منابع و محل هزینه‌کرد منابع تبلیغات را شفاف کنند. هیات نظارت بر اساس این اطلاعات بر فرایند انتخابات نظارت می‌کند. متاسفانه برخی از نامزدها پول نقد برای تبلیغات توزیع می‌کنند که در این طرح توزیع پول نقد نیز ممنوع شده است.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: سقفی برای منابع مالی تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس تعیین نشده است اما فرایند تامین منابع و هزینه‌کرد آن برای تبلیغات که به بحرانی تبدیل شده است با این طرح شفاف می‌شود. به نظر این طرح تا یک ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود و قابل اجرا در انتخابات دور یازدهم مجلس خواهد بود./

پایان پیام/2000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار