دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
شبکه‌های تلویزیونی چینی برای تلافی کردن انتقادات اخیر بازیکن آلمانی آرسنال علیه مسئولان این کشور، راه عجیبی را در پیش گرفته‌اند.

به گزارش آوای خزر، و به نقل از نشریه دیل‌میل انگلیس، عصبانیت چینی‌ها از مسعوت اوزیل پس از متهم شدن از سوی او به ظلم و زورگویی به مسلمان ترک‌تبار ساکن غرب این کشور موسوم به اویغور‌ها به حدی رسیده که گزارشگران مسابقات فوتبال در این کشور هنگام پخش بازی‌های آرسنال از بردن نام این بازیکن آلمانی خودداری می‌کنند.
به دنبال انتقاد تند اوزیل از تبعیضی که دولتمردان چینی در حق اویغور‌ها انجام می‌دهند، ابتدا پخش آن دسته از بازی‌های آرسنال که اوزیل در آن‌ها حضور دارد ممنوع شد و حالا با برطرف شدن این ممنوعیت برای برخی شبکه‌ها، به نظر می‌رسد که بردن نام این بازیکن آلمانی در گزارش بازی‌ها ممنوع شده است اتفاقی که در جریان پخش زنده تلویزیونی بازی اخیر آرسنال مقابل بورنموث در چین رخ داد.

در ابتدای بازی زمانی که گزارشگر بازی نام بازیکنان آرسنال را اعلام می‌کرد، همه اعضای این تیم به جز اوزیل را معرفی کرد. او در جریان بازی هم هرگز در گزارش خود به نام اوزیل اشاره‌ای نداشت، حتی زمانی که او تعویض شد و از زمین بازی بیرون رفت.

بیشتر بخوانید

اقدام دیگری که چینی‌ها برای تلافی کردن اظهارات اخیر اوزیل انجام داده‌اند، حذف کاراکتر این بازیکن آلمانی از بازی PES ۲۰۲۰ در نسخه‌هایی است که در این کشور عرضه می‌شود.
تیره و تار شدن روابط چینی‌ها با اوزیل نگرانی سازمان لیگ برتر و باشگاه‌های جزیره را بابت از دست دادن یک منبع درآمد چند صد میلیون پوندی از محل فروش حق پخش تلویزیونی در خاور دور به همراه داشته است به خصوص که در حال حاضر شبکه دولتی CCTV چین همچنان از پخش تمامی بازی‌های تیم فوتبال آرسنال در این کشور خودداری می‌کند.
انتهای پیام/2000
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها