دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس:

به گزارش  آوای خزر،سید محمد جواد ابطحی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عاقبت برجام به کجا منجر خواهد شد، آیا ایران به همین روش کاهش تعهدات هسته‌ای ادامه خواهد داد یا اینکه در آینده‌ای نه چندان دور به کلی از برجام خارج خواهیم شد، گفت: سوال ما این است که آیا چیزی از برجام باقی مانده است و یا اینکه اصلا برجامی وجود دارد؟

وی در ادامه افزود: اروپایی‌ها هیچ گشایش اقتصادی در قبال تعدات برجامی خود نسبت به ایران انجام نداده‌اند؛ چرا که وعده‌هایی را در همین رابطه با عملیاتی کردن "اس پی وی" و "اینستکس" داده بودند، اما همگان شاهد بودند که هیچ کدام از تعهدات خود را عملیاتی نکردند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تاکید کرد: قطعا اروپایی‌ها با برداشتن گام بعدی کاهش تعهادات هسته‌ای از سوی جمهوری اسلامی ایران آرام نخواهند گرفت و همانطور هم که اعلام کردند به دنبال عملیاتی کردن "مکانیسم ماشه" هستند؛ اگر چه عملا با برگرداندن تحریم‌ها مکانیسم ماشه را اجرایی کرده‌اند و این‌ها بدانند که نمی‌توانند ما را از چنین طرح‌هایی بترسانند.

نماینده مردم خمینی شهر اظهار کرد: معتقدم که مجلس بعدی برجام را مرده اعلام کند و به کلی از برجام خارج شویم، اما در حال حاضر ما در تلاش هستیم که اروپایی‌ها به معنای واقعی به برجام بازگردند که این امر هم از سوی غربی‌ها صورت نمی‌پذیرد؛ البته ما همچنان امیدوار هستیم که اروپایی‌ها تعهدات خود را عملیاتی کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران باید گام بعدی کاهش تعهدات هسته‌ای را با جدیت بیشتری بردارد و در حقیقت متوقف کردن اقدامات داوطلبانه در پروتکل الحاقی موجود است که در نهایت هم اگر همچنان شاهد بدعهدی اروپایی‌ها بودیم، خروج از "ان پی تی" را هم در نظر خواهیم گرفت./

پایان پیام/2000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار