دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵
رییس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان:
تخلفات صنفی یک‌روزه رسیدگی می‌شود/ وضعیت برچسب کالا در مازندران خوب نیست
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با بیان اینکه برچسب کالا در برخی از بازارهای مازندران را "خوب" ندیدم، گفت: تخلفات صنفی یک‌روزه رسیدگی می‌شود، تمامی کالاها باید برچسب قیمت داشته باشند، همه کالاها باید در سامانه انبار ثبت شوند در غیر اینصورت مشمول قاچاق یا احتکار و نظایر آن می‌شوند.

به گزارش آوای خزر از ساری، عباس تابش بیگدیلو امروز در حاشیه هفتمین همایش تجلیل از واحدهای برتر حامی حقوق مصرف‌کنندگان مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعضای انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان کشور طی 6 تا 7 ماه گذشته، هم در عضویت تنظیم بازار و هم در سایر جلساتی که به آنها مربوط است حضور دارند. از نظر ما این انجمن به تعداد افراد جامعه یعنی 85 میلیون نفر عضو دارد.

وی افزود: این انجمن باید 85 میلیون عضو خود را تولیت کند تا بتوانیم حقوقشان را از طرف خودشان پیگیری کنیم.

معاون وزیر صمت اعلام کرد: کل بازرسان صنعت، معدن، تجارت، 2 هزار و 800 نفر و 1500 بازرس اصناف و 7 هزار و 800 نفر نیز تکنیکال حوزه اتحادیه‌ها هستند، ناظران افتخاری هم در بازرسی‌ها همکاری دارند.

تخلفات صنفی یک‌روزه رسیدگی می‌شود/ وضعیت برچسب کالا در مازندران خوب نیست

تابش بیگدیلو گفت: سامانه 124، تلفن گویای 124 و سامانه و اپلیکشین آپ نیز در اختیار مردم قرار داده شده تا تخلفات را گزارش کنند، ضبط گزارشات مردمی از طریق شماره124  در کل کشور از ساعت 7 تا 22 است. تمام تماس‌های ضبط ‌شده، رسیدگی می‌شود.

وی بیان کرد: رسیدگی به شکایات و ارسال به تعزیرات در سریع‌ترین زمان است و این زمان را به یک روز رساندیم.

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان اظهار داشت: رشد پرونده‌ها به‌لحاظ ارزش 62.7 درصد و به‌لحاظ تعداد نیز 15 درصد بوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: ظرف 2 هفته آینده سامانه یکپارچه بازرسی را با تعزیرات خواهیم داشت، سامانه گارانتی و سامانه انبار نیز در حال عملیاتی‌شدن است.

تابش تاکید کرد که حدود 4 میلیون واحد صنفی و تولیدی در کشور داریم، تمامی کالاها باید در سامانه جامع انبار و نگهداری کالا ثبت شوند اگر نباشند مشمول احتکار، عدم عرضه، قاچاق و موارد مشابه آن می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از واحدهای برتر حامی حقوق مصرف‌کنندگان اظهار داشت: در واقع واحدهای برتر باید تندیس‌های همایش را از دست مردم بگیرند. اینجاست که واحدهای ما تبدیل به برند می‌شوند.

* برند؛ اعلام وفاداری تولیدکننده به مصرف‌کننده

"برند یعنی اعلام وفاداری تولیدکننده به مصرف‌کننده، و بدانیم که برند تنها برای کالاهای صادراتی نیست، بلکه هر کالایی که برای نیاز داخل و یا برای صادرات تولید می‌شود باید مورد اعتماد مصرف‌کننده باشد".

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با اشاره به راه‌اندازی پویش "به قیمت بخریم" بیان کرد: 100 قلم کالا و خدمات را در سامانه آپ داریم که بیشترین سهم را در سبد خانوارها دارند. مردم این کالاها را در خریدهای خود مد نظر قرار بدهند. افرادی که کالاها را به قیمت ندادند، شهروندان مشخصات آنها را از طریق سامانه آپ اطلاع بدهند.

تابش در پایان با اعلام اینکه در بازدید از چند بازار سطح مازندران برچسب کالا را خوب ندیدم، تاکید کرد که تمام واحدها مکلفند برچسب قیمت روی کالاها بزنند و فاکتور کالا را به مصرف‌کننده تحویل بدهند. تنها حدود 3 میلیون واحد صنفی در کشور فعالیت دارند، هر فردی که کالا رد و بدل می‌کند باید فاکتور کالا داشته باشد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها