دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
مهر گزارش می دهد؛
پرونده احیای باغ ملی و ۳۳ هکتاری رامسر روی میز چند دولت باقی‌مانده و با آن که هرروز بر قطر آن افزوده می‌شود اما همچنان در ایستگاه اول قرار دارد. گویا قرار نیست طلسم احیای آن بکشند.

به گزارش آوای خزر به نقل از مهر ، باغ ملی و ۳۳ هکتاری رامسر روبرو هتل رامسر احداث‌شده است و ازآنجایی‌که وسعت محوطه این باغ تاریخی حدود ۸۰ هکتار تعیین عرصه وحریم شده، درگذشته‌های نه‌چندان دور درختان میوه و سبزیجات متنوعی در آن کاشت می‌شده است.و این باغ به‌نوعی سوای آنکه گل سرسبد زیبایی‌های منطقه بود، نیاز غذایی هتل‌های آزادی فعلی رامسر را نیز تأمین می‌کرد.

تاکنون طرح‌ها و نسخه‌های زیادی برای احیای باغ ملی رامسر نوشته شده که یا اجرا نشده و یا ناقص اجراشده است و این وضعیت در حالی است که این باغ ملی جزو گزینه‌ها برای ثبت در فهرست میراث جهانی است.

بررسی پیشنهادهای شهرداری برای احیای باغ ۳۳ هکتاری

سیف اله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: در جلسه ویژه احیای باغ ۳۳ هکتاری که با مسئولان شهرستان رامسر برگزار شد، پیشنهادهای شهرداری رامسر برای احیای باغ ۳۳ هکتاری، نحوه اجرای سنگفرش در بلوار معلم و روند ساخت سالن آمفی‌تئاتر هتل رامسر طبق ضوابط میراثی بررسی شد.


وی تصریح کرد: برای احداث پیست دوچرخه‌سواری در باغ ۳۳ هکتاری شهرداری رامسر پیشنهاد ۷ متر را عنوان کرد و نظر ما ۵ متر است که پس از تصویب اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کاشت گونه‌های گیاهی در باغ ۳۳ هکتاری مورد موافقت قرار گرفت افزود: زمین ۸ هکتاری در هیئت دولت مستندسازی و تصویب شد و در ۲/۵ هکتار از این عرصه موزه شمال و بازارچه صنایع‌دستی احداث می‌شود که ۸۰۰ میلیون تومان در حساب میراث برای این پروژه اعتبار وجود دارد.

سیف اله فرزانه گفت: باغ ۳۳ هکتاری طبق ضوابط میراثی احیا می‌شود.

همچنین محمد آزاد فرماندار رامسر نیز درباره روند احیای باغ ۳۳ هکتاری و روند ساخت مجتمع فرهنگی رامسر گفت: برای احیای باغ ۳۳ هکتاری پیرو سفر وزیر گردشگری به شهرستان رامسر دستورات لازم صادر و قرار شد روند ساخت مجتمع فرهنگی نیز از سر گرفته شود.

برای احیای باغ ۳۳ هکتاری پیرو سفر وزیر گردشگری به شهرستان رامسر دستورات لازم صادر و قرار شد روند ساخت مجتمع فرهنگی نیز از سر گرفته شودوی بابیان اینکه مجتمع فرهنگی رامسر موجود در باغ ملی به علت موانع میراثی ۱۸ سال نیمه‌کاره مانده است افزود: با تهیه طرح و طبق ضوابط میراثی روند ساخت مجتمع فرهنگی رامسر از سر گرفته می‌شود.

وی گفت: یک نماینده از سوی وزیر گردشگری به دلیل احاطه به ضوابط میراثی به شهرداری رامسر معرفی شد تا طرح احیای باغ زیر نظر ایشان اجرایی و هم‌زمان با طراحی و مشاور احیای باغ عملیاتی می‌شود.

فرماندار رامسر گفت: در پیاده‌روی بلوار معلم سنگفرش‌ها سبب نگرانی شهروندان شده بود که مقرر شد نسبت به تغییر سنگفرش به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری طرحی ارائه شود.


شهردار رامسر نیز درباره احیای باغ ملی رامسر بابیان اینکه عملیات احیای باغ ۳۳ هکتاری طبق ضوابط میراثی اجرایی می‌شود به خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به شرایط نامطلوبی که در باغ ۳۳ هکتاری وجود دارد عملیات اجرایی احیای باغ در دستور کار قرار گرفت.

مصوبات خوبی برای احیای باغ ملی تصویب شد

وی تصریح کرد: طبق هماهنگی با میراث در فاز اول عملیاتی احیای باغ ۳۳ هکتاری مصوبات خوبی به تصویب رسید که پس از حضور کارشناس ارشد که از سوی میراث فرهنگی معرفی خواهد شد تعریف می‌شود.

شهردار رامسر گفت: در سال جاری ۴۰ درصد درختان در باغ ۳۳ هکتاری کاشته و بخش عمرانی آن در سال آینده عملیاتی می‌شود.

وی افزود: طبق شرایط میراث فرهنگی باغ به حالت اولیه خود برمی‌گردد و هیچ‌گونه دخل و تصرفی در باغ ۳۳ هکتاری نداریم.

رامسر به یونسکو نمی‌رود

تعلل در احیای باغ ملی رامسر و روند تدریجی تخریب آن، این اثر طبیعی را از گردونه ثبت در فهرست آثار جهانی یونسکو خارج خواهد کرد، سرنوشت نفرین‌شده باغ ۳۳ هکتاری رامسر در حالی است که باغ سی‌وسه هکتاری رامسر یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ظرفیت‌های گردشگری کشور و غرب استان مازندران است. پس اگر به‌درستی و درجهت رفاه شهروندان و گردشگران به فضای آن توجه و رسیدگی می‌شد به‌طور یقین امروز شاهد ایجاد یک «پارک ملی» با کلیه امکانات مدرن شهری در محوطه آن بودیم که می‌توانست ضمن ایجاد اشتغال همچنین نیاز توریستی تفریحی مردم را به‌صورت ارزان و قابل‌دسترس برطرف کند و تحولات مثبتی را در منطقه به وجود آورد.

باغ سی‌وسه هکتاری در زمان پهلوی اول با مجموعه کاخ ساخته شد و بلوغ آن در دهه چهل‌تا پنجاه رخ داد که این مهم تا سال ۱۳۷۱ ادامه داشت و باغ چون نگینی بر تارک انگشتری رامسر می‌درخشید ولی از سال ۷۲ که شهردار و فرماندار وقت رامسر به دنبال ساخت بزرگ‌ترین پارک خاورمیانه در این باغ بودند پس از طی کش‌وقوس‌های فراوان، سرپرستی باغ به شهرداری محول شد و از سال ۷۳ افول و مرگ باغ سی‌وسه هکتاری رامسر اتفاق افتاد و پس‌ازآن نیز ۶ سال در اختیار سازمان میراث قرار گرفت اما بازهم اتفاقی نیفتاد و اکنون چشم به مصوبات شهرداری با میراث فرهنگی دارد تا این باغ از مخروبه شدن رهایی یابد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار