دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
فرماندار نکا:
22 واحد صنعتی نکا به چرخه تولید بازگشتند/ پرداخت 7 میلیارد تومان تسهیلات به 2 واحد تولیدی
فرماندار نکا با بیان اینکه در یک‌سال گذشته 22 واحد صنعتی نکا از حالت رکود خارج و به چرخه تولید بازگشتند، اعلام کرد: علاوه بر این، 11 واحد صنفی تولیدی به مبلغ 7 میلیارد و 180 میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند که براساس آمار سامانه کارا، تنها 7 میلیارد تومان تسهیلات به 2 واحد تولیدی پرداخت شده است.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، عبدالجواد توحیدی‌مقدم بعد از ظهر روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران نکا، ضمن اشاره به بخشی از عملکردهای سال گذشته دولت در این شهرستان، به ارائه آماری از سالجاری و عملکرد ادارات به‌‌طور ویژه در بخش سیل پرداخت.

وی با بیان اینکه مجموع اعتبارات سال گذشته در ابتدا 22 میلیارد و 573 میلیون و 400 هزار تومان بوده و در پایان سال به 49 میلیارد و 993 میلیون و 800 هزار تومان افزایش یافته است، تصریح می‌کند: 26 میلیارد و 993 میلیون و 800 هزار تومان یعنی 54.8 درصد این بودجه تخصیص یافته است که نسبت به میانگین تخصیص استان، بیش از از 11 درصد بوده است.

*** نماینده عالی دولت در نکا با اشاره به گزارش اداره امور مالیاتی شهرستان اظهار می‌دارد که 1903 میلیارد و 921 میلیون و 976 هزار و 863 تومان نیز گردش مالی براساس تکمیل فرم اظهارنامه مالیاتی بوده که البته بدون احتساب بخش کشاورزی، باغداری، مرغداری، دامداری و ... است که از پرداخت مالیات معاف شدند.

وی با اعلام اینکه در سال 97، بیش از 6 میلیارد تومان به شهرداری نکا و بیش از 4 میلیارد تومان به دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری پرداخته شده - که مطالبات قبلی آنها بوده است - می‌گوید: از محل ارزش افزوده در سال 98 نیز تا آذرماه، 4 میلیارد و 300 میلیون تومان به شهرداری و 3 میلیارد و 300 میلیون تومان به دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری پرداخت شده است.

توحیدی‌مقدم همچنین مجموع اعتبارات مصوب در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان در سال 98 را 25 میلیارد و 970 میلیون و 600 هزار تومان با 259 پروژه اعلام کرده است.

*** وی می‌افزاید: در هفته دولت امسال، بیش از 104 میلیارد تومان افتتاح طرح‌ها و پروژه‌ها، و کلنگ‌زنی 45 طرح را داشتیم.

فرماندار نکا اعلام کرد: دستگاه‌های اجرایی مهم این شهرستان در یک سال گذشته 117 میلیارد تومان برای پروژه‌های مختلف هزینه کردند.

 گزارش سیل نکا – عملکرد بنیاد مسکن

وی با اشاره به خسارات سیل و پیشگیری از وقوع حوادث مشابه، ابتدا به عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش عمرانی و کمک‌های بلاعوض و تسهیلاتی پرداخت و گفت: در یک‌سال گذشته، 1000(یکهزار) مورد شامل واحد مسکونی تعمیراتی، یا کمک معیشتی ارائه شده است که معادل 14 میلیارد تومان در قالب تسهیلات کم‌بهره و 3 میلیارد تومان نیز بلاعوض بوده است.

22 واحد صنعتی نکا به چرخه تولید بازگشتند/ پرداخت 7 میلیارد تومان تسهیلات به 2 واحد تولیدی

توحیدی‌مقدم اظهار می‌دارد که 14 واحد کاملاً تخریبی و در دست ساخت مجدد است، همچنین 607 تن/ حدود 12 هزار پاکت سیمان به‌طور رایگان در اختیار واحدهای آسیب‌دیده از سیل نکا قرار گرفت.

وی با اعلام اینکه 23 روستای نکا در معرض رانش قرار گرفتند، اظهار می‌دارد: 2 میلیارد و 58 میلیون تومان اعتبار به 6 روستا شامل (ولام‌ده، پجت، اوکرکا، پوروا، ارم و گلورد بزرگ) اختصاص یافت.

نماینده عالی دولت در نکا یادآورد شد که"از محل ماده 10 مدیریت بحران، تا امروز 10 دی‌ماه 98، مبلغ 12.5 میلیارد تومان موافقتنامه مبادله شد و بیش از 70 درصد آن نیز اختصاص یافته است".

* عملکرد بخش کشاورزی در سیل نکا

رئیس شورای اداری نکا در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد بخش کشاورزی این شهرستان طی یک‌سال گذشته اشاره و بیان کرد: در این مدت، 500 هکتار از اراضی کشاورزی بر اثر رانش آسیب دیدند و به همین میزان نیز رانش در جاده بین‌مزارع و کانال رخ داد.

این مسئول، اقدامات انجام‌شده جهت جبران حوادث ایجادشده را شامل 2.5 میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره و 6 میلیارد تومان بلاعوض اعلام و اظهار می‌دارد: 4 هزار و 572 بهره‌بردار در قالب 6 هزار و 100 پرونده، ثبت سامانه شده است.

"150 تن سیمان نیز از سوی کارخانه سیمان نکا جهت مرمت و تعمیر واحدهای آسیب‌دیده بخش کشاورزی اختصاص یافت".   

* عملکرد بخش منابع آب در سیل نکا

توحیدی‌مقدم با بیان اینکه عامل اصلی سیل در نکا کم‌بودن عرض بستر رودخانه‌ها در پایین‌دست بوده است، می‌افزاید: به همین دلیل لایروبی و ساماندهی نکارود در پایین‌دست تا دریا که حدود 30 کیلومتر بوده تا این لحظه 6 کیلومتر با کمک بخش خصوصی و به صورت تهاتر انجام گرفت و بقیه در حال انجام است.

نماینده عالی دولت در نکا با بیان اینکه احداث دیوار حفاظتی به طول 35 متر به ارتفاع 6 متر نیز در روستای اسماعیل آقامحله انجام شده است، دیگر عملکرد منابع آب نکا جهت عدم تکرار حوادث سیل را ساماندهی رودخانه‌های بالادست این شهر در 10 نقطه به طول 15 کیلومتر اعلام کرد.

22 واحد صنعتی نکا به چرخه تولید بازگشتند/ پرداخت 7 میلیارد تومان تسهیلات به 2 واحد تولیدی

* بخش آب و فاضلاب روستایی

170 میلیارد تومان اعتبار بابت خسارت وارده در بخش آب و فاضلاب روستایی نکا هزینه شده است.

* بخش مخابرات

یک میلیارد تومان جهت نصب کاپوی نوری شهرک صنعتی و برگرداندن سایت GSM روستایی به همراه اول از سوی مخابرات هزینه شده است.

* بخش اقتصادی

فرماندار نکا با بیان اینکه 216 واحد صنعتی شامل 139 واحد فعال با اشتغال به‌کار 4 هزار و 110 نفر در نکا مستقر هستند، تصریح می‌کند: 77 واحد غیرفعال هستند که با پیگیری فرمانداری و کارگروه ستاد تسهیل، در سالجاری 22 واحد راکد مجدداً فعال و اشتغال مستقیم 279 نفر فراهم شده است.

توحیدی‌مقدم با اعلام اینکه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در نکا در سالجاری 23 جلسه برگزار کرده است، اظهار می‌دارد: نتیجه این جلسات، 79 مصوبه بوده که 50 مصوبه اجرا شده و 29 مصوبه نیز در دست اقدام و پیگیری‌ست.

وی با بیان اینکه 11 واحد صنفی تولیدی به مبلغ 7 میلیارد و 180 میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند، می‌افزاید: براساس آمار سامانه کارا، تنها 7 میلیارد تومان تسهیلات به 2 واحد تولیدی پرداخت شده است.

*** رئیس شورای اداری نکا درباره بازرسی از واحدهای صنفی از ابتدای سالجاری تاکنون می‌گوید: در این مدت، 7 هزار و 731 مورد بازرسی انجام، برای 289 فقره پرونده تشکیل شد و 136 مورد نیز گزارشات مردمی به نتیجه رسید که ارزش پرونده‌ها 301 میلیون تومان است.

*** فرماندار نکا بیان داشت: در حوزه قاچاق کالا نیز 317 مورد بازدید از اماکن داشتیم که برای 17 مورد پرونده تشکیل شد، ارزش این پرونده‌ها حدود 52 میلیون تومان است.

*** توحیدی‌مقدم با اشاره به بازدیدهایی که از نانوایی‌ها و به طور کلی حوزه آرد و نان انجام شده است، اظهار می‌دارد: در سالجاری 591 مورد بازدید صورت گرفته که 28 پرونده تشکیل شد. ارزش این پرونده‌ها 113 میلیون تومان است.

*** وی همچنین با اشاره به اهمیت اقدامات دولت در بخش روستایی و قدردانی از زحمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح استان و شهرستان نکا با اعلام اینکه 56 پروژه طرح هادی در روستاهای نکا در حال انجام است، بیان داشت: اجرای آسفالت در 20 روستا با 25 فاز به حجم 17 کیلومتر با سطح کار 90 هزار مترمربع و 300 تن آسفالت مصرفی با هزینه 20 میلیارد تومان انجام شده است.

22 واحد صنعتی نکا به چرخه تولید بازگشتند/ پرداخت 7 میلیارد تومان تسهیلات به 2 واحد تولیدی

نماینده عالی دولت در نکا می‌گوید: 250 فقره وام 40 میلیون تومانی (10 میلیارد تومان) جهت ساخت مسکن در طرح ویژه، 80 فقره تسهیلات کم‌بهره به طلاب، افراد زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد به مبلغ 4 میلیارد تومان و کمک بلاعوض به میزان 8 میلیارد تومان با احتساب 3 میلیارد تومان بلاعوض حوادث سیل، از دیگر اقدامات بنیاد مسکن نکا در این شهرستان طی یک‌سال گذشته است.

توحیدی‌مقدم درباره وضعیت آسفالت جاده هزارجریب و مسیر استخرپشت زارم‌رود که از سؤالات خبرنگاران بود، اظهار داشت: این مسیر و پروژه‌های پوروا، صفرمیان و استخرپشت و ... نقاط حساسی‌ست که مدیریت بحران نیز پیگیر است، اعتباراتی اختصاص یافت و کار شروع شده است.

* تعیین 122 شعبه اخذ رای در نکا

وی در پایان سخنان خود اعلام کرد: 122 صندوق اخذ آرا برای نکا پیش‌بینی و مکان‌های آن نیز مورد تایید قرار گرفته است. در حال حاضر مشغول تعیین اعضای شعب هستیم.

* معاون فرماندار نکا: پروژه‌ها با نگاه کارشناسی اجرا می‌شود

به گزارش آوای خزر، در این نشست صمیمی "عقیل محمودی" معاون عمرانی فرماندار نکا در سخنانی ضمن تبریک میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار، به وضعیت فعلی کشور اشاره و اظهار داشت: در شرایط کنونی و محدودیت‌های اعتباری که وجود دارد، دریافت اعتبار به‌سختی صورت می‌گیرد اما در همین وضعیت، پیگیری‌های خوبی را داریم و گاهاً برای یک واحد تولیدی بارها مکاتبات صورت می‌گیرد و تماس‌های تلفنی و رفت و آمدهای حضوری انجام می‌شود تا به نتیجه برسیم.

وی با بیان اینکه هر چه تلاش می‌کنیم باز هم خود را بدهکار مردم می‌دانیم، می‌افزاید: نگاه ما به پروژه‌ها کارشناسی‌ست. ممکن است گلایه‌هایی وجود داشته باشد اما کارهای عمرانی با روند فنی و مهندسی پیش می‌رود.

* بخشدار هزارجریب نکا: اختصاص مسیرهای پدافندی برای"کامشی‌چشمه" و "پجت"

بخشدار هزارجریب نکا با اشاره به اینکه 580 کیلومتر راه روستایی در نکا داریم که 60 درصد آسفالته است، می‌گوید: در سیل ابتدای سالجاری و اواخر سال گذشته خسارت‌هایی به راه روستایی وارد شد. 217 نقطه رانشی شناسایی شده که 75 نقطه آن مهم است، لذا 9 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که عملیات اجرایی در حال انجام است.

"حسین حمزه‌ای بریجانی" با بیان اینکه 2 دهستان زارم‌رود و استخرپشت در بخش هزارجریب نکا قرار دارد که رانش‌های زیادی را در این مسیرها داشتیم، تصریح می‌کند: برای مسیر "کامشی‌چشمه" و "پجت" راه پدافندی در نظر گرفتیم تا مرمت و بازسازی شود و این جاده در زمان حوادث مورد استفاده باشد.

وی تاکید کرد: برای تکمیل پروژه‌های بخش روستایی، از هر روزنه‌ای که لازم باشد اعتبار دریافت می‌کنیم ضمن اینکه نکا به دلیل مشکلات عدیده‌ای که داشته، بیشترین اعتبارات حوادثی را پیگیری و دریافت کرده است.

22 واحد صنعتی نکا به چرخه تولید بازگشتند/ پرداخت 7 میلیارد تومان تسهیلات به 2 واحد تولیدی

* بخشدار مرکزی نکا: مسائل  قابل احصاء را پیگیری می‌کنیم

"ابراهیم طاهری برمایی" بخشدار مرکزی نکا نیز در سخنانی با اشاره به قلّت اعتبارات دولت و شرایط موجود، می‌گوید: در این شرایط و دغدغه‌هایی که هست، مواردی که قابلیت احصاء دارند را پیگیری می‌کنیم تا به نتیجه برسیم.

وی بیان داشت: برخی شهروندان گزارشاتی را به ما اعلام می‌کنند که دلسوزانه است و آنها را دنبال می‌کنیم. هدف ما نیز جلب رضایت مردم است و برای تحقق آن هر تلاشی که باشد صورت می‌دهیم.

* معاون سیاسی فرماندار نکا: مشارکت در انتخابات، کشور را بیمه می‌کند

"سید زکریا علوی" معاون سیاسی فرماندار نکا نیز در سخنانی با اشاره به آزمون بزرگ 2 اسفند برای مردم ایران، اظهار می‎دارد: مشارکت در انتخابات بسیار مهم است زیرا کشور را برای یک‌دهه بیمه می‌کند.

وی از رسانه‌ها خواست تا در بحث مشارکت در انتخابات بیشتر کار کنند.

مدیریت مناسب سوخت، کاهش سرقت و جرایم خشن، ایجاد وحدت و همدلی و کاهش آسیب‌های اجتماعی از مسائلی بود که آقای علوی به‌صورت تیتروار مطرح  و عنوان کرد: یکی از مهمترین چالش‌های امروز کشور بحث اسیب‌های اجتماعی‌ست که باید بیشتر از سایر چالش‌ها به آن پرداخته و آسیب‌شناسی شود.

به گزارش آوای خزر، براساس قولی که فرماندار نکا داده است، مقرر شد که معاونان فرماندار نشست‌های دوره‌ای را با هدف بیان عملکردهای حوزه خود با خبرنگاران داشته باشند و در هر فصل نیز، نشستی با حضور فرماندار شهرستان برگزار شود.

شهرستان نکا شامل دو بخش مرکزی و هزارجریب، دارای حدود 120 هزار جمعیت است که بین دو شهرستان میاندرود و بهشهر در شرق مازندران قرار دارد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار