دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷
نماینده کرماننماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: با هماهنگی های به عمل آمده اضافه کار پرستاران همراه با حقوق این ماه آنها در روزهای آینده پرداخت خواهد شد.

به گزارش آوای خزر، محمدرضا پورابراهیمی در مراسم جشن روز پرستار در کرمان به مباحث اعتباری در حوزه بهداشت و درمان پرداخت و عنوان کرد: در لایجه بودجه ۹۹ در مجموع ۴۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمومی دیده شده است که ۸۰ درصد آن برای هزینه های جاری باید اختصاص داده شود و ۲۰ درصد مربوط به مباحث عمرانی از جمله راه، مدرسه و بیمارستان است.

وی بیان کرد: ۳۵۰ هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی کشور تعهدات جاری است که احتمالا در پایان سال به دلیل شرایط بیشتر هم خواهد شد.

پورابراهیمی افزود: کل درآمد دولت در لایحه بودجه ۹۹ دیده شده ۲۵۰ هزار میلیارد تومان حداکثر سقف مالیاتی وصولی، عرضه خدمات دولتی، عوارض ورود کالا به کشور است و بخشی هم انتشار اوراض قرضه و استقراضی است که دولت انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از درآمدهای دولت نیز حاصل از فروش نفت است که امسال با توجه به محدودیت هایی در این زمینه برای ایران ایجاد شده به نظر می رسد که حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار میلیارد تومان که از فروش نفت امکان آن نیست را باید از جای دیگر تامین کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حجم منابع و بودجه شرکت های دولتی و بانک‌ها و موسسات وابسته به دولت سه برابر بودجه عمومی کشور است و اگر تنها ۸ درصد صرفه جویی در این موارد داشته باشیم، کل منابع آزاد شده که به بودجه عمومی کشور می‌آید معادل ۱۳۰ هزار میلیارد تومان پاسخگوی کل مشکلات ما در حوزه جایگزینی نفت است.

وی بحث مولدسازی دارایی های دولت و استفاده از املاک و دارایی های در اختیار دولت را مورد اشاره قرار داد و گفت: معادل سه درصد دارایی هایی که شناسایی کرده ایم می تواند معادل ۵۰ درصد جایگزین نفت در ساختار بودجه کشور شود.

پورابراهیمی اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که علی رغم همه محدودیت های نفتی، با اصلاح ساختارها میتوان کشور را اداره کرد و درآمد لازم را داشت.

وی افزود: همه این سفرفصل‌ها را آوره ایم و در کمیسیون تلفیق بودجه در حال بحث و بررسی است و امیدواریم امسال بتوانیم کاری انجام دهیم.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: البته به معنای عدم فروش نفت نیست، بلکه منابع درآمدی آن را به بودجه صندوق توسعه ملی و طرح های سرمایه گذاری گذاشته شود.

وی گفت: اقتصاد ایران اکنون نیازمند جراحی است، کشوری که سال ها وابسته به درآمد نفتی بوده باید اکنون تغییراتی را داشته باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اقتصاد کشور نیازمند رویکرد اصلاحی جدی دارد و این مسئله با کمک دولت و مجلس باید انجام گیرد.

پورابراهیمی افزود: مسیر حرکتی باید دنبال شود که بدون فروش نفت، منابع پایدار برای اقتصاد و خدمات فراهم کند.

وی اظهار کرد: بدهکاری که دانشگاه علوم پزشکی سال گذشته داشت، جلسات متعددی برگزار و با حمایت وزارت اقتصاد و پشتکار رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بخشی از بدهی ها تهاتر شد.

پورابراهیمی گفت: با هماهنگی به عمل آمده اضافه کار پرستاران همراه با حقوق این ماه آنها در روزهای آینده پرداخت خواهد شد.

وی گفت: طرح تعرفه گذاری را دنبال خواهیم کرد، اختلافی در این زمینه بین سندیکای پزشکی و دولت وجود دارد که در هیئت مدیره نام پرستاری استان و کمیسیون بهداشت و درمان بررسی خواهیم کرد.

پورابراهیمی ادامه داد: بخشی از پاداش پرستاران، حقوق و اضافه کاری است که دولت انجام می دهد اما بخشی اجر معنوی است که ارزش بالاتری دارد و دعای خیر بیماران را به همراه دارید.

وی گفت: مبنای خدمت پرستاران، انسان دوستی است که پاداش بسیار بیشتری را به همراه دارد.

انتهای پیام/1000
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار