دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
درست زمانی که رشد صنعت نفت شیل آمریکا آهسته شده، تولید نفت در سایر کشورهای غیراوپک رو به رشد است.
رونق نفتی بعدی در این کشور اتفاق می‌افتدبه گزارش آوای خزر، تولید نفت شیل آمریکا در سال ۲۰۱۹ به میزان قابل توجهی رشد کرد با این حال نرخ رشد آهسته‌تری نسبت به سال گذشته داشت و مهم‌تر از همه، سرمایه‌گذاران علاقه به این صنعت را از دست دادند و بازارهای سرمایه نسبت به آن غیردوستانه شدند. در حال حاضر تامین مالی فعالیت‌های حفاری برای شرکت‌های اکتشاف و تولید در این صنعت دشوار شده است و این شرکت‌ها ناچار شده‌اند مخارجشان را کاهش دهند.

در چند سال گذشته توازن عرضه جهانی بر محور رشد تقاضا در برابر روند رشد شیل آمریکا بوده است. مازاد عرضه نفت به دلیل رشد بسیار سریعتر نفت شیل نسبت به تقاضای مصرفی روی داده است و اوپک پلاس را ناچار کرده‌ است چندین دور میزان عرضه خود را محدود نگه دارد تا توازن بازار حفظ شود.

اما همزمان با ترمز گرفتن رشد شیل آمریکا، سایر کشورها به موج رشد تولید نفت می‌پیوندند. تحلیلگران شرکت JBC Energy در یادداشتی نوشتند: مناطق قدیمی شاهد پروژه‌های کوچک و بزرگی هستند که به افزایش تولید در دریای شمال نروژ، خلیج مکزیکو و برزیل منتهی می‌شود. شرکتهای نفتی با کاهش هزینه‌ها، پولشان را به سوی نروژ و دریای شمال سرازیر کرده‌اند در حالی که میادین نفتی جدید برزیل راه اندازی شده‌اند. بعلاوه کشورهایی مانند مکزیک و چین پس از کاهش تولید یک ساله، تولیدشان را تثبیت کرده‌اند.

همچنین شرکت اکسون موبیل تولید در میدان لیزا در کشور گویان را آغاز کرده و ۱۲۰ هزار بشکه در روز به تولید نفت اضافه کرده است و انتظار می‌رود در سال‌های آینده میزان تولیدش به ۷۵۰ هزار بشکه در روز رشد کند.

در مجموع در سال ۲۰۲۰ ممکن است بزرگترین افزایش عرضه از سوی کشورهای غیراوپک خارج از آمریکا در ۱۵ سال گذشته روی دهد. در این بین به نظر می‌رسد رشد شیل آمریکا در سال ۲۰۱۹ به محدودیتهای خود رسید. اگرچه آمریکا ۸۵۰ هزار بشکه در روز نفت در سال ۲۰۲۰ به تولیدش اضافه خواهد کرد اما این رقم بسیار کمتر از رشد تولید این کشور در چند سال گذشته خواهد بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، این نظر مطابق با دیدگاه سایر تحلیلگران است. شرکت مشاوره "ریستاد انرژی" در گزارشی اعلام کرده که سرمایه‌گذاری در شیل آمریکا ممکن است در سال ۲۰۲۰ به میزان ۱۲ درصد کاهش پیدا کند در حالی که هزینه در بخش فراساحلی ممکن است پنج درصد رشد کند. در حقیقت آب‌های عمیق تنها بخشی است که انتظار می‌رود شاهد افزایش هزینه در سال ۲۰۲۰ باشد.

در این بین، تهدید تغییرات جوی و گذر انرژی از میان نرفته است. بانک‌های بزرگ، توقف تامین سرمایه برای پروژه‌های سوخت فسیلی را آغاز کرده اند که ممکن است به افزایش هزینه برای این پروژه‌ها منجر شود. تاکنون این مسئله مشکل زغال سنگ بوده و شامل حال نفت و گاز نشده است. اما این روند ممکن است به زودی تغییر کند. اسکات شفیلد، مدیر اجرایی شرکت" پایونییر نچرال ریسورسز" به روزنامه وال استریت ژورنال گفت: تغییرات جوی و سرمایه گذاران دو چالش بزرگ هستند./ایسنا
انتهای پیام/1000
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار