دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶

به گزارش آوای خزر، شهاب نادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت افزایش عادلانه حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آینده، گفت: در شرایط کنونی با توجه به افزایش قیمت کالاهای اساسی و مشکلات معیشتی جامعه، افزایش قابل توجه حقوق ضروری است.

 
 
 
 
 
 
 
 
دستمزد حقوق پول

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مسائل مهم، توجه به افزایش یا کاهش پلکانی حقوق کارمندان در سال آینده است، یعنی آنکه مثلا کارمندی که ماهانه 8 میلیون تومان حقوق دریافت می کند، به جای افزایش 15 درصدی باید مشمول افزایش 10 درصدی شود، همچنین کارمندی که تاکنون حقوق 2 میلیون تومانی دریافت می کرده، باید شامل افزایش 15 درصدی حقوق ها شود.

وی ادامه داد: با روش افزایش پلکانی معکوس در شرایط فعلی می توان به حقوق بگیران ثابت و کم درآمد جامعه کمک کرد، از این رو کارمندی که حقوق پایین دریافت می کرده، با افزایش مناسب تری روبرو شده و کارمندی که حقوق بالا دریافت می کرده نیز به افزایش نسبی حقوق دست می یابد.

نادری افزود: البته به نظر من تعیین افزایش 15 درصدی حقوق برای سال 99 بسیار غیرواقعی است، زیرا با توجه به تورم 40 درصدی اقتصاد و گرانی کالاهای اساسی، حقوق کارمندان باید بسیار بیشتر از رقم کنونی لایحه بودجه افزایش یابد.

همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری ضروری است

وی گفت: یکی دیگر از مسائل بسیار مهم، همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری است، در سال های گذشته با افزایش تورم و گرانی، حقوق کارمندان به میزان قابل قبولی افزایش یافته اما در این میان حقوق بازنشستگان افزایش مناسبی نیافته و این مسئله زندگی را برای این قشر جامعه سخت کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه کل کشور، دولت مکلف است که ظرف مدت 5 سال حقوق بازنشستگان را حدودا به میزان 90 درصد حقوق شاغلان همسان کند که باید در این راستا اقدام شود./

انتهای پیام/1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: