دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
تا بهمن انجام می شود
مدیرکل حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده ای اعلام کرد: اگر برای رانندگان وانت‌بارهای برون شهری تا اول بهمن ماه امسال کارت هوشمند دریافت نکنند، سهمیه بنزین آن‌ها قطع خواهد شد.

به گزارش آوای خزر،غلامحسین دغاغله  اظهار کرد: در راستای دریافت سهمیه بنزین پیمایشی برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی و سنگین و بر اساس ضوایط و مقررات تردد در جاده‌های برون شهری، این ناوگان نیازمند سند حمل یا بارنامه است. بنابراین سازمان راهداری در راستای ساماندهی و ایجاد انتظام در نحوه بهره‌برداری و تردد وانت بارها در جاده های برون شهری، دستورالعمل‌های مربوط به ساماندهی ناوگان وانت بار را با سیاست تسهیل شرایط اخذ کارت هوشمند راننده  و ناوگان در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: در راستای این سیاست و سهمیه بندی بنزین مقرر شده از بهمن ماه سوخت وانت‌بارها بر اساس پیمایش به آن‌ها تعلق گیرد و بر اساس بارنامه محاسبه شده و میزان آن اختصاص یابد. پس رانندگان برای دریافت کارت هوشمند برای خود و ناوگان‌شان باید به ادارات راهداری استان‌ها و شهرستان‌ها مراجعه کرده و نسبت به دریافت این کارت اقدام کنند.

مدیرکل حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده ای گفت: تا کنون ۷۰ هزار دستگاه وانت‌بار و ۱۱ هزار نفر از رانندگان آن‌ها نسبت به این کار اقدام کرده‌اند اما اگر هر راننده‌ای کارت هوشمند دریافت نکند از دریافت سهمیه بنزین پیمایشی محروم خواهد شد.

دغاغله عنوان کرد: بر اساس مصوبات و دستورالعمل‌های صادر شده در زمینه پیمایشی شدن سهمیه بنزین وانت‌بارها مانند دیگر ناوگان حمل و نقل عمومی، سقف مشخصی برای تعیین سهمیه این خودروها وجو ندارد و برابر با میزان تردد و استفاده از سوخت به آن‌ها بنزین سهمیه‌ای اختصاص می‌یابد کما اینکه تا کنون نیز این کار را برای دیگر ناوگان طی سالیان اخیر اجرایی کرده‌ایم. اما تنها لازمه ان دریافت کارت هوشمند است که باید این کار تا بهمن ماه انجام شود.

انتهای پیام/2000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار