دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۸
استاندار مازندران اعلام کرد
ارائه مدل درآمدی از حضور گردشگر در مازندران
استاندار مازندران با اشاره به اینکه مازندران سالانه میزبان ده‌ها میلیون مسافر و گردشگر است، به وزیر کشور پیشنهاد داد که مدل و ساز و کار درآمدی از حضور گردشگران برای این استان را ارائه می‌دهد.

به گزارش آوای خزر از ساری، احمد حسین‌زادگان عصر امروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی مازندران که با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور برگزار شد، با بیان اینکه امسال 123 میلیارد تومان در این استان برای حل معضل پسماند تزریق شده است، مشکلات موجود را حاصل چند دوره کم‌توجهی دانست که امروز استان را به مرز بحران رسانده است.

وی از برگزاری رویداد استارتاپ در حوزه پسماند که به‌زودی با 45 شرکت انجام می‌شود خبرداد و تصریح کرد: در این رویداد شرکت‌هایی که امکان عقد قرارداد با شهرداری‌ها را دارند، شرکت می‌کنند.

نماینده عالی دولت در مازندران از افتتاح کارخانه کمپوست تنکابن در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: یکی دیگر از مشکلات را در ساحل محمودآباد با تجمع زباله داشتیم که اگر دستور ویژه داده شود؛ امکان انتقال و امحای آن در بخش‌های دیگر وجود دارد.

حسین‌زادگان گفت: بیش از 100 هزار دانش‌آموز مازندران در سمن‌های تخصصی با ماهیت اجتماعی عضو شدند. 100 سمن نیز در روستاها راه‌اندازی شده است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه تکلیف منطقه آزاد مازندران پس از سال‌ها بسته شده است، افزود: سرانجام دولت با ایجاد 3 لکه منفصل منطقه آزاد در این استان موافقت کرد که اکنون به کمیسیون اقتصادی مجلس رفته است.

وی از انجام پایش‌های میدانی در سواحل استان گفت که 134 نقطه برای اسکله‌های گردشگری مشخص شده، و بدون نام واگذار می‌شود.

حسین‌زادگان همچنین ساماندهی چشمه سورت ساری و باغ 33 هکتاری بابلسر و آزادسازی کاخ صفی‌آباد را از مطالبات مردمی عنوان و تصریح کرد: دستورات نهایی برای واگذاری زون گردشگری صفی‌آباد صادر شده و اقدامات عملی از سوی شهرداری بهشهر به‌زودی آغاز می‌شود.

استاندار مازندران با اشاره به جمعیت زیاد گردشگر به مازندران و اینکه همه می‌پرسند حضور آنها چه دستاوردی برای این استان دارد؟ خطاب به وزیر کشور گفت: در این زمینه ساز و کار و مدلی را پیشنهاد و ارائه می‌دهیم که مازندران بتواند چالش‌های موجود در حوزه گردشگری را برطرف کند.

وی در پایان گفت: 85 درصد سواحل مازندران آزاد شده است و کارهای انجام‌گرفته طی یکی دو سال گذشته یک سوم تمام کارهایی بوده که در تمام سالها انجام شده است.

به گزارش آوای خزر، رحمانی فضلی وزیر کشور، فردا به اتفاق هیأت همراه از بندر امیرآباد در بهشهر بازدید می‌کند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354  

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها