دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
انتقادات دامادی در حضور وزیر کشور + فیلم
جاده ساری – تاکام لنگ بودجه است/ امنیتی‌شدن زباله در چهاردانگه/ سکوی نفتی خزر فاقد ایمنی لازم/ چرا پرتقال مازندران ارزان است؟
عضو کمیسیون عمران و نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت بودجه‌ای جاده ساری - تاکام، زباله ساری، فقدان ایمنی لازم در سکوی نفتی خزر، و ارزان‌بودن قیمت پرتقال مازندران در مقایسه با جنوب، خواستار نگاه اساسی به وضعیت این استان شد.

به گزارش آوای خزر از ساری، محمد دامادی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی مازندران که با حضور علی اصغر رحمانی فضلی وزیر کشور در استانداری برگزار شده بود نسبت به وضعیت راه‌های ساری به‌ویژه ساری - تاکام انتقاد کرد و گفت: بسیاری از راه‌های کشور دوبانده شد اما به ساری - تاکام که رسیدند گفتند مصوبه سفر نیست.

*** وی با یادآوری اینکه خود نیز قربانی این جاده است و پدرش را در همین جاده از دست داده است، می‎گوید: برای این پروژه لنگ 20 – 25 میلیارد تومان پول نقد هستیم. تا کی باید این وضعیت ادامه داشته باشد؟ ما دست شما را می‌بوسیم و برای رضایت مردم حاضریم همه کار انجام دهیم.

*** نماینده مردم ساری و میاندرود در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما استان نفتی هستیم، - و استحضار دارید که با پیگیری استاندار مازندران منطقه آزاد در حال شکل‌گیری‌ست و آن اختلافاتِ سخت حل شده است - خطاب به وزیر کشور اظهار داشت: سکوی نفتی حوزه مازندران ایمنی لازم را ندارد، تقاضا دارم این حوزه نفتی برای ما شکل بگیرد تا ارمغانی را به مردم بدهیم.

*** دامادی گفت: بسیج سازندگی پروژه‌های خوبی را شروع کرده است، ما زیر قیمت و 60 درصد قیمت فعلی می‌توانیم پروژه‌ها را جهانی به جلو ببریم و این امکان را داریم، منتظر ترک‌ها و ... نخواهیم بود و انشاالله کشور را آباد خواهیم کرد.

*** عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره معضل زباله مازندران بیان کرد: مردم چهاردانگه ساری سالهاست که با این مسئله دست و پنجه نرم می‌کنند. علت بسیاری از تصادفات در لاین سرعت است به این دلیل که به دلیل شیرابه‌هایی ناشی از حمل و نقل زباله‌ها که روی آسفالت ریخته شده، خودروها دچار سُرخوردگی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه زباله‌های چهاردانگه در بالادست دپو می‌شود و سطح آبهای زیرزمینی را نابود می‌کند، خطاب به وزیر کشور گفت: از مسئله زباله به سادگی عبور نکنید یا بگویید چند ماه دیگر مثلا 6 ماه حل می‌شود. چون در حال تبدیل شدن به مسئله امنیتی‌ست.

دامادی بیان کرد: باید برای توسعه مازندران آمایش سرزمینی را شکل بدهیم، این اتفاق به‌صورت کتابی‌ست اما باید عملی باشد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در پایان سخنان خود، با انتقاد از اینکه چرا پرتقال مازندران از سوی دولت برای تنظیم بازار به قیمت پایین خریداری می‌شود، اظهار داشت: پرتقال جنوب با کیفیت پایین گران‌تر خریداری می‌شود، دلیل این اتفاق چیست؟

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها