دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۶۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
سردار کمیل کهنسال در ساری:
قادر نیستیم حتی یک خط از صفحات شخصیت
یکی از فرماندهان لشکر 25 کربلا و از همرزمان شهید سلیمانی گفت: هر چه از شخصیت حاج قاسم بگوییم کم است و سخت، و از صفحات شخصیت این شهید، قادر به بیان یک خط از آن نیستیم.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، سردار سرتیپ پاسدار حاج کمیل کهنسال شنبه‌شب در مراسم بزرگداشت سپهبد شهید قاسم سلیمانی که در حسینیه عاشقان مرکز مازندران با حضور باشکوه مردم برگزار شده بود، بیان کرد: اثری که خون شهید سلیمانی در محیط داخلی گذاشت، این است که تنفر مردم ما و شاید نسلهای جدیدی که پیش از انقلاب نبودند و آن حکومت فاسد سرسپرده وابسته به غرب و صهیونیسم و آمریکا را تجربه نکردند، و در خاطرشان چیزی از دوران مرارت بار هشت سال دفاع مقدس نیست را برانگیخت.

"اما چون حاج قاسم محبوب دلهاست و همه مردم از جوان، نوجوان و کودک همه می دیدند که حاج قاسم با چه اخلاص و انگیزه ای همه هستی و وجود خود را برای حفظ امنیت این مردم نتنها مردم ایران بلکه برای ملتهای منطقه کف دستش گذاشته و لحظه ای آرام و قرار ندارد، او را دوست دارند".

وی با بیان اینکه تاثیر شهادت حاج قاسم و خون او آن است که برای همیشه تاریخ، مردم ما هرگز نفرتی که نسبت به این جنایت ایجاد شده است را فراموش نخواهند کرد، افزود: این یکی از آثار خون شهید است که خیلی سریع اثراتش هم در ایران و هم در جبهه مقامت مشخص شد.

"جریان ضد آمریکایی علیه اشغالگری آمریکا در عراق ایجاد شد. این براثر خون شهید سلیمانی و ابومهدی است. مردم ما فراموش نمی کنند که آمریکا یک جنایتکار و به وجود آورنده جریان های تکفیری و ضد بشری است و جز شرارت و کشتار و وحشی گری ماموریت و هدف دیگری را دنبال نمی کنند".

سردار کمیل کهنسال گفت: این یکی از آثار بزرگ خون شهید سلیمانی است که نتنها جبهه مقاومت بلکه همه آزادگان دنیا در کشورهای مختلف، گروههای آزادیخواه و آزادگان عالم تنفر خود را از آمریکایی ها اعلام کردند و در حزن و غم از دست دادن شهید سلیمانی مثل مردم ایران گریستند و سیاه پوش شدند و خشم و تنفر خود را نسبت به صهیونیست ها اعلام کردند.

قادر نیستیم حتی یک خط از صفحات شخصیت

وی این سوالات را مطرح کرد که چرا همه مظلومان، مستضعفین و مسلمین و مسیحی ها و دروزی های سوریه و قبایل و ملیت ها و گروهها و جریاناتی که در عراق و سوریه هستند همه از قاسم سلیمانی تبعیت می کردند؟ و اینکه چرا سران شیاطین و امثال آمریکا و صهیونیسم بین الملل اینهمه خشم و کینه از او در دلشان بود؟

این فرمانده انقلاب تصریح کرد:حاج قاسم به عنوان نیروی بسیجی آنهم در رستورانی مشغول کار بود، وقتی کشور ایران مورد تهاجم بعثی های کافر قرار گرفت کارش را رها کرد و به عنوان رزمنده به جبهه آمد، و به ترتیب فرمانده گروهان، فرمانده گردان، فرمانده تیپ و بعد فرمانده لشگر 41 ثارالله کرمان و به یکی از فرماندهان تاثیرگذار و نقش آفرین در جنگ تبدیل شد.

سردار کهنسال می‌گوید: وقتی وارد نیروی قدس شد، چون تجربه ای در این نیرو نداشت و ماموریت های خارج از کشور نداشت شاید برخی از نیروها تصور می کردند که او چگونه می تواند این ماموریت حجیم را به دوش بگیرد و توجیه شود اما ایشان در کوتاهترین زمان ممکن به یک فرمانده راهبردی تبدیل و طولی نگذشت که به عنوان بزرگترین نماد راهبرد مقاومت نتنها در منطقه که در جهان مطرح شد.

وی که البته رازی را با خود همراه داشت، بیان کرد: این راز را بگویم که حاج قاسم یکی از فرماندهانی است که از امنیت، ناموس، شرف، دین و عزت این مردم دفاع کرد و از افرادی بود که در دفاع مقدس حضور داشت و سرانجام به شهادت رسید و امروزهر یک از فرماندهان اگر به جای قاسم سلیمانی در این نیرو قرار می گرفتند تردید نداشتیم که مثل حاج قاسم ظاهر می شدند.

"راز ترقی فرماندهان ما به ویژه حاج قاسم این است که ایشان ذوب در امام خود بود؛ما روزهای اول که حضرت آقا جانشین امام شدند و فراخوانی کردند. جلسه ای با ایشان داشتیم و یکی از فرماندهانی که به حضرت آقا نگاه می کرد و می گریست؛ حاج قاسم بود، و من احساس کردم که این مرد ذوب در امامش است".

همرزم شهید سلیمانی اظهار می دارد: اگر حاج قاسم به یک فرمانده متفکر و اندیشمند نظامی و سیاسی و فرماندهی که بر تمام مسائل منطقه در ابعاد سیاسی، نظامی، دفاعی و تاریخی اشرافیت داشت، رمز و رازش در تبعیت از رهبر است.

"بسیاری از فرماندهان ارتش های دنیا، و بارها از فرماندهان ارتش آمریکا و خود ترامپ و روئسای جمهور قبل از او مستقیماً تقاضای مذاکره با حاج قاسم را داشتند و به راستی در کجای دیپلماسی دنیا مرسوم است که رئیس جمهور کشوری که خود را ابرقدرت می داند؛ مستقیماً با یک فرمانده از کشوری که نسبت به آن دشمنی دارد مکاتبه کند، و حاج قاسم نیز آنچه را مربوط به خودش بود را با رعایت ارزشهای انسانی پاسخ می داد.

قادر نیستیم حتی یک خط از صفحات شخصیت

وی تاکید کرد: همه این ویژگی ها و برجستگی ها و نبوغ و عظمت و درخشش شهید سلیمانی به دلیل داشتن عقبه محکمی و یک شخصیت عظیمی همچون امام خامنه ای است. در کشور ما بعد از رهبری محبوبترین شخص و شخصیت حاج قاسم است، و به اعتبار این، ذوب در مولای خود شد و نفسش را با نفس امام می کشید. ایشان تمام حرکات و سکنات و تصمیمات خود را تا از امام و مولای خود فرمان نمی گرفت انجام نمی داد و حتی یک قدم خودسرانه حرکت نکرد.

سردار کمیل با بیان اینکه مردم عراق امنیت خود را مدیون حاج قاسم می دانند، افزود: زمانی که حرامیان به عراق حمله کردند، حاج قاسم در سامرا بود، در حرمین شریفین. صدایش را می شنیدیم. خیلی ها به او می گفتند از عراق خارج شو، بیا ایران، اما با همین صدای زیبا و با صلابت و اخلاصی که داشت؛ می گفت: "من با چه رویی به ایران بازگردم. من با یک کلاش در عراق می مانم یا جلوی اینها را می گیریم یا اینجا با این برادران شهید می شوم".

وی ادامه داد: اگر حاج قاسم نبود کربلا نبود. نجف نبود. اماکن متبرکه نبود. کاظمین و سامرا نبود. آنها به حرم حضرت زینب چشم داشتند و با صراحت اعلام کردند که این خانم باید از اینجا کنده و خارج شود. اینها تا نزدیکی حرم زینب آمدند و با تیر به گنبد حضرت زینب شلیک می کردند. آنها تا کاخ بشار اسد پیش آمدند. اما حاج قاسم ایستاد زیرا مولایش به او دستور داد که بایستد، خدا یاری می کند و وعده خدا محقق می شود.

فرمانده دفاع مقدس با بیان اینکه اکنون در سوریه 75 درصد اهل سنت هستند، می‌افزاید: اینها اسلام را از معاویه گرفتند و از دوران معاویه تا قبل از این جریان تمام نمادهای سوریه و شهرهای آن اموی بوده است. شیعه را در سوریه به عنوان گروه مشرک و ضاله و خارج از دین می شناختند. داعشی ها با همین افکار تکفیری توانستند تا 80 درصد از سرزمین سوریه را اشغال و بسیاری از مردم را با خود همراه کنند اما امروز مردم سوریه اسلام ناب و حقیقی را از حاج قاسم و نیروهای ایرانی که در سوریه ایستادند و جنگیدند، می دانند. اکنون 7 تا 8 هزار ائمه جمعه که از سوی وهابیون حمایت می شدند و فقه تکفیری را در مدارس تدریس می کردند بازگشتند و می گویند اگر اسلامی، اسلام قرآنی و محمدی است. اسلامی‌ست که از ناحیه ایران منتشر می شود.

قادر نیستیم حتی یک خط از صفحات شخصیت

وی بیان کرد: آنقدر مردم سوریه به بچه های ایرانی اعتماد کردند و می کنند که در مکان های عملیاتی با حضور ایرانی ها، مردم مال و اموال خود را می گذاشتند و می رفتند و می گفتند هر جا که ایرانی ها عملیات دارند، در آنجا مال و ناموس ما حفظ است.

سردار سرتیپ پاسدار حاج کمیل کهنسال از فرماندهان لشکر 25 کربلا در پایان اظهار داشت: ما هر چه از شخصیت حاج قاسم بگوییم کم است و سخت، و از صفحات شخصیت این شهید، قادر به بیان یک خط از آن نیستیم.

به گزارش آوای خزر، مراسم بزرگداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور خیل عظیمی از مردم در مرکز مازندران برگزار شد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
0
0
زنده باد کمیل
زنده باد حاج قاسم شهید
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار