دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۱
فرماندار سوادکوه:
فرماندار سوادکوه با گرامیداشت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: ۴۷ مراسم بزرگداشت سردار شهید تاکنون در مناطق مختلف شهرستان برگزار شده است.

به گزارش آوای خزر به نقل از مهر، سعید یزدانی، بعدازظهر یکشنبه در جلسه شورای اداری سوادکوه با بیان اینکه جلسه امروز متفاوت از دیگر جلسات شورای اداری است، با اشاره به شهادت سردار سلیمانی، گفت: فضای جلسه امروز، فضای شهادت است و همه ما تحت الشعاع این مرد بزرگ قرار گرفتیم.

وی با اذعان بر اینکه سردار سلیمانی نه فقط یک نظامی بلکه یک دیپلمات نظامی بود، افزود: امروز ادعای ما مبنی بر اینکه جغرافیای نفوذ ما تا شمال آفریقا رسیده، این مهم نتیجه هوشمندی و ذکاوت سردار سلیمانی است.

فرماندار سوادکوه با بیان اینکه شهدا شناسنامه ما هستند، سردار سلیمانی را شناسنامه کشور برشمرد و با اشاره ب سخن رهبری مبنی بر اینکه شریف‌ترین آدم ب دست شقی‌ترین آدم شهید شد، گفت: وقتی شهید شد همه ایرانی‌ها محزون شدند و دلشان شکست و نه تنها ایرانی‌ها بلکه همه جهان اسلام دوستش داشته اند.

این مسئول با بیان اینکه سردار سلیمانی هرگز خود را پیاده نظام هیچ جریان و جناح سیاسی نکرد، خاطرنشان کرد: کسی نتوانست از او بهره برداری سیاسی کند و بسیار خوب موضع گیری کرد.

وی از برگزاری ۴۷ مراسم بزرگداشت سردار شهید سلیمانی، طی این ایام در سوادکوه خبر داد و گفت: هرچند سردار سلیمانی شدن سخت است اما به عنوان کسی که دوستدارش هستیم، برای انجام کارهای اداری سعی کنیم سرباز کوچک سردار سلیمانی باشیم و رفتار و علایق او همچون عاطفه، مردم داری، جلوگیری از اسراف، بشیر و نذیر و …را در زندگی و کارمان به کار بندیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها