دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰
امام جمعه قائم‌شهر در محمودآباد:
شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی سبب انسجام در عراق شد
امام جمعه قائم‌شهر و نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت:عراق پس از شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی 180 درجه تغییر کرد و شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی موجب انسجام و پیوند و اتحاد در عراق شده است.

به گزارش آوای خزر از شهرستان محمودآباد، آیت‌الله علی معلمی عصر امروز در مراسم گرامیداشت سردار سلیمانی در مصلی نماز جمعه محمودآباد که با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه و سایر مسوولان شهرستان و مردم ولایتمدار برگزار شد، اظهار کرد: در طول ۴۱ سال شهدایی داشتیم که موج عظیمی را در  سراسر کشور و نقاط عالم ایجاد کردند؛ این امر یک منشأ داشته است و برای جوانان، جامعه و آیندگان درسی خواهد شد؛ مؤلفه‌های عزت نزد عامه مردم از نظر قرآن ایمان، هجرت و جهاد هستند و علاقه قلبی را نمی‌شود خرید و به اجبار به دست آورد بلکه امر مقدس الهی است.

وی افزود: در فضای نظامی عالی‌ترین درجه نظامی سپهبد است که سردار سلیمانی دارای آن درجه بود و عالی‌ترین نشان نظامی ذولفقار است که رهبر معظم انقلاب آن را به سپهبد حاج قاسم سلیمانی اهدا کرده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: بعضی از رسانه‌های کج‌فهم دلیل علاقه مردم به سردار سلیمانی را سیاسی‌نبودن او دانستند بلکه اشتباه است او سیاسی‌ترین فرد بود و دلیل اینکه دشمنان خواستند عراق را آشوب کنند این بود که شعارهای دموکراسی و رأی مردم دادند اما به آن عمل نکردند ولی دیدند دولتی به نام ایران به وجود آمد و دارای دموکراسی است؛ دست به آشوب زدند.

شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی سبب انسجام در عراق شد

حجت‌الاسلام معلمی یادآور شد: اسراییل دربرابرسد محکم حزب‌الله با حمایت جمهوری اسلامی ایران زمین‌گیر شد و آمریکایی‌ها باتشکیل داعش خواستند که ایران به لبنان دسترسی نداشته باشد اما داعش با همت جوانان ایران و سایر کشورهای اسلامی نابود شدند.

این مسؤول تاکید کرد: دشمن خیال کرد که اگر حاج قاسم سلیمانی را شهید کند همه چیز تمام می‌شود اما شهادت حاج قاسم شروعی دوباره است و خدای رحمان حاج قاسم‌های فراوان نصیب ملت می‌کند.

آیت‌الله معلمی با اشاره به حادثه تروریستی 13 دی در عراق گفت: عراق بعد از شهادت سردار دلها ۱۸۰ درجه تغییر کرد و شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی سبب انسجام و اتحاد و پیوند در عراق شده است چون دولت عراق رسماً سردار سلیمانی را دعوت کرد و خواست پیام عربستان را به او بدهند و ابومهدی المهندس به استقبال سردار آمده بودند.

وی افزود: افراد سیاسی در ایران دو دسته اصولگرا و اصلاح‌طلب هستند اما در عراق بیش از ۶ دسته‌اند و دارای افکار مختلف هستند که یک‌دست و هم‌فکر بودن آنها سخت بوده و شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس سبب انسجام اتحاد و پیوند در عراق شده است.

شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی سبب انسجام در عراق شد

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مطالبه اخراج آمریکایی‌ها از عراق تصویب شده و رأی مثبت در مجلس گرفت و در حال اجراست، و اولین نتیجه شهادت سردار سلیمانی اخراج آمریکایی‌ها از عراق است.

امام جمعه قائم‌شهر خاطرنشان کرد: دشمن جرأت نزدیک‌شدن به سردار سلیمانی را نداشت و برای همین او را ترور کرد که پست‌ترین کار است.

معلمی در پایان با بیان اینکه مذاکره با آمریکا، تسلیم در برابر این شیطان بزرگ است گفت: حضور سپهبد سلیمانی در منطقه بسیار اثرگذار بوده و راهش همچنان ادامه دارد و سردار از سیاست‌مداران متدین به مثابه سیاست امام (ره) و رهبری است که ریشه در اسلام ناب دارد و معنای گریه رهبر معظم و مردمان ما گریه‌های نشاط‌آور و انگیزه است.

این مراسم با مداحی و سوگواری در گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر حادثه تروریستی بغداد برگزار شد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/1004

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار