دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲

 

برای خانم‌هایی که برای مطالعه و تماشای تلویزیون یا به صورت دائم از عینک طبی استفاده می‌کنند قوانین مختلفی برای آرایش کردن وجود دارد. علاوه بر مدل فریم عینک که بهتر است متناسب با اجزا و ابعاد صورت و از نوع فریم‌های شیک و مد روز باشد، برای آرایش اجزای صورت بهتر است ترفندهای آموزش میکاپ و آرایش صورت در هنگام استفاده از عینک را هم بلد باشید. در مورد مدل خط چشم برای خانم‌های عینکی، مدل ابرو برای عینکی‌ها، آرایش چشم با عینک طبی و مدل مو دخترانه و زنانه برای عینکی‌ها از چیزی شنیده‌اید و ترفندهایش را بلد هستید؟ ۸ مورد از ترفندهای اصولی آموزش میکاپ و آرایش صورت برای عینکی‌ها را از سایت aarp در آوای خزر بخوانید.

 

۱-مدل فریم عینک شما هم مهم است و مثل یک لوازم آرایش عمل می‌کند

 

10 ترفند آموزش میکاپ و آرایش صورت برای خانم‌های عینکی؛ بهترین مدل فریم عینک

 

چه فریم عینک شما فرم کلاسیک باشد و چه یک فریم ترند و مد روز، بهتر است رنگ فریمی را انتخاب کنید که کار را کمی آسان‌تر کند. فریم مشکی، آب تیره، طرح لاک پشتی و زغالی چین و چروک‌های اطراف چشم را بیشتر نشان می‌دهند. رنگ فریم خاکستری مایل به قهوه‌ای، برنزه و خاکستری گونه‌ها را تراشیده‌تر و صورت شما را لاغرتر نشان می‌دهند و به نوعی مثل کانتور در آرایش عمل می‌کنند. فریم‌های مات به رنگ صورتی، عسلی یا کهربایی و خاکستری پوست صورت را شاداب و گلگون می‌کنند. فریم‌های عینک قرمز روشن، فیروزه‌ای و یا چند رنگ شما را شاداب و سرحال نشان می‌دهند و بهتر است در مواقعی که به قدرت بیشتری در نزد مخاطب نیاز دارید از آن‌ها استفاده کنید.

 

۲-از کرم دور چشم و کانسیلر استفاده کنید

 

10 ترفند آموزش میکاپ و آرایش صورت برای خانم‌های عینکی؛ کانسیلر بزنیم یا نزنیم؟

 

پوست اطراف چشم با بالا رفتن سن نازک‌تر و خشک‌تر می‌شود. علاوه بر این لنز عینک سایه‌هایی را در زیر چشم‌ها ایجاد می‌کنند که در بافت و تغییر رنگ پوست اغراق ایجاد می‌کنند و اگر زیر چشم‌تان گود باشد یا حلقه تیره دور چشم  داشته باشید بیشتر خودش را نشان می‌دهد. یکی از ترفندهای میکاپ و آرایش برای عینکی‌ها این است که از کرم دور چشم مناسب با سن و سال خود و کانسیلرهای رنگی استفاده کنید. یادتان باشد هر چه زیر چشم شما روشن‌تر باشد صاف‌تر و هموارتر به نظر می‌رسد.

حتما بخوانید  4 روش حرفه‌ای انتخاب رنگ رژلب برای افراد مبتدی

 

۳-از فر مژه و ریمل‌های مشکی حجم دهنده استفاده کنید

 

10 ترفند آموزش میکاپ و آرایش صورت برای خانم‌های عینکی؛ چطور ریمل بزنیم

 

قبل از این‌که ریمل بزنید حتما با فر مژه به مژه‌هایتان حالت بدهید. به این ترتیب حتی اگر مژه‌های بلندی داشته باشید بعد از ریمل زدن مژه‌ها با لنز عینک برخورد نمی‌کنند. یک ترفند موثر و حرفه‌ای در ریمل زدن این است که ریمل را به ریشه مژه بزنید چون در غیر این صورت مژه‌ها سنگین می‌شوند و خیلی زود پایین می‌افتند. بهتر است به جای ریمل‌های بلند کننده از ریمل‌های مشکی و حجم دهنده با ولوم بالا استفاده کنید.

 

۴-ابروها باید بالای فریم عینک قرار بگیرند

 

10 ترفند آموزش میکاپ و آرایش صورت برای خانم‌های عینکی؛ بهترین مدل ابرو برای عینکی‌ها

 

اگر عینکی باشید در واقع عینک به قاب چشمان شما تبدیل می‌شود اما در این صورت ابروها مثل قاب عینک شما عمل می‌کنند. اکثر فریم‌ها بالای ابرو قرار می‌گیرند و ابروها را می‌پوشانند. بهتر است با یک شانه ابروها را بالا ببرید یا از روش لیفت ابرو استفاده کنید. یک راه‌حل بهتر این است که فریم عینکی انتخاب کنید و ابروهای شما را نپوشاند و پنهان نکند. ابروهای قوس دار و حالت دار برای شما بهترین مدل هستند. از سوی دیگر ابروهای شلوغ و نامرتب و بدون خط مشخص از پشت شیشه عینک شلوغ‌تر و پر تر نشان داده می‌شوند و چهره شما را شلخته نشان می‌دهند. اگر رنگ فریم عینک مشکی یا خیلی تیره است ابروها را یک یا دو درجه روشن‌تر کنید. اگر هم فریم عینک شما پهن است بهتر است ابروها خیلی پهن و پرپشت نباشند. در این صورت حتی اگر عروس باشید و عینکی این مدل ابرو حسابی روی صورت شما می‌نشیند.

حتما بخوانید  8 رنگ مو جذاب و شیک سال 2019 مناسب با تناژهای مختلف رنگ پوست

 

۵-رنگ سایه چشم مهم است

 

بهترین رنگ و مدل سایه چشم برای انواع فریم عینک کدام است؟

 

یکی دیگر از ترفندهای میکاپ و آرایش برای عینکی‌ها انتخاب مناسب رنگ سایه چشم است. اگر عینکی هستید آرایش چشم اسموکی را فراموش کنید. بهترین رنگ سایه برای شما رنگ‌های طلایی و قهوه‌ای روشن هستند. یادتان باشد اگر عینک شما دوربین است و شماره چشمتان بالاست چون پشت لنز عینک چشم‌ها درشت‌تر به نظر برسند می‌توانید از سایه چشم تیره و اسموکی استفاده کنید، این ترفند به خصوص برای آرایش عروس خانم‌هایی که از عینک استفاده می‌کنند مفید است.

 

۶-حتما خط چشم بکشید

 

10 ترفند آموزش میکاپ و آرایش صورت برای خانم‌های عینکی؛ بهترین مدل خط چشم

 

اگر عینکی هستید حتما خط چشم بکشید. بهترین مدل خط چشم برای عینکی‌ها این است که همیشه یک خط چشم نازک و ملایم داشته باشند. به جز آرایش روزانه ملایم برای آرایش‌های رسمی و مهمانی می‌توانید از خط چشم پهن‌تر همراه با سایه چشم مناسب استفاده کنید.

 

۷-رنگ رژلب را درست انتخاب کنید

 

10 ترفند آموزش میکاپ و آرایش صورت برای خانم‌های عینکی؛ بهترین رنگ رژلب برای عینکی‌ها

 

زمانی که شما از عینک استفاده می‌کنید بیشترین عضوی که در صورت شما به چشم می‌آید عینک است (در واقع عینک تبدیل به عضوی بدن شما می‌شود). برای اینکه این تمرکز را از روی عینک بردارید از رژلب مات برای آرایش ملایم روزانه و از رژلب پر رنگ (رنگهایی مثل زرشکی و قرمز) برای آرایش مهمانی استفاده کنید. روش‌های انتخاب رژلب برای افراد مبتدی را در اینجا بخوانید.

 

۸-رژگونه را فراموش نکنید

 

10 ترفند آموزش میکاپ و آرایش صورت برای خانم‌های عینکی؛ چطور رژگونه بزنیم؟

 

یک ترفند جالب برای رژگونه زدن عینکی‌ها این است که ابتدا بخندند و سپس رژگونه بزنند. یعنی دقیقا خط رژگونه را از جایی شروع کنید که وقتی می‌خندید عینک به گونه شما برخورد می‌کند.

 

منبع: افق کوروش

انتهای پیام/1000

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار