دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
هادیان اعلام کرد
برنامه‌های روز ملی هوای پاک در میاندورود
رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندورود گفت: به مناسبت روز ملی هوای پاک برنامه‌های متنوعی از جمله همایش پیاده‌روی، مسابقه دوچرخه‌سواری،کاشت نهال، و پاکسازی شهر انجام می‌شود.

به گزارش آوای خزر از میاندورود، به مناسبت 29 دیماه روز ملی هوای پاک ویژه برنامه‌هایی با مشارکت مسئولان، جوامع محلی، آموزش و پرورش و نهادهای مدنی محیط زیست در این شهرستان برگزار می‌شود.

سید محمود هادیان رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندورد امروز در نشست هماهنگی جهت برگزاری کیفی و مناسب برنامه‌های روز ملی هوای پاک، گفت: براساس اصل 50 قانون اساسی حفظ محیط زیست یک وظیفه همگانی است.

وی افزود: سالانه 3 میلیون نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند.  به همین دلیل داشتن هوای پاک  در همه کشورهای جهان به‌ویژه کشورهای در حال توسعه موضوع مهمی است که باید سرلوحه کار همه مدیران و مردم قرار بگیرد.

هادیان بیان کرد: در کشور ما از سال 77  این موضوع به صورت جدی پیگیری شد که جهت رفع آلودگی هوا در ایران خصوصاً کلانشهرهایی چون تهران، مشهد و اراک باید قدمی برداشت، نامگذاری 29 دی‌ماه روز هوای پاک نشان‌دهنده اهمیتی است که به رعایت مسائل زیست محیطی برای هوای کشور قائل هستیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندرود درباره برنامه‌هایی که در هفته و روز ملی هوای پاک در این شهرستان برگزار می‌شود، گفت: استفاده از وسیله حمل و نقل عمومی به جای  خودرو شخصی، ضرورت رعایت مسائل زیست‌محیطی در صنایع، مسابقه دوچرخه‌سواری، همایش پیاده‌روی، کاشت درخت و پاکسازی پیاده‌روها، نصب بنرهای تبلیغی و هشداری درخصوص توجه به محیط زیست و هوای پاک ازجمله مواردی است که برای این مناسبت در نظر گرفته شده است.

همایش دوچرخه‌سواری و کاشت نهال در میاندرود به‌مناسبت روز هوای پاک

این مسئول تصریح کرد: روز 30 دی‌ماه، در منطقه زراعی دشت ناز، 100 اصله نهال در زمین‌های اطراف این منطقه کاشته می‌شود، همایش خانوادگی و نشست با جوامع محلی برای اول بهمن و همایش دوچرخه‌سواری برای 2 بهمن در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برای نخستین‌بار توسط مرکز بهداشت میاندورود ویزیت رایگان بیماران تنفسی در روز 29 دی‌ماه انجام می‌شود.  

*** حسینعلی علیجانی رییس آموزش و پرورش میاندورود نیز در این جلسه اظهار داشت: فرهنگ‌سازی با استمرار اتفاق می‌افتد، همه ما باید عامل باشیم و مسیر را برای حفظ محیط زیست آماده کنیم.

وی افزود: به صدا درآمدن زنگ هوای پاک، برگزاری مراسم روز هوای پاک در مدارس، جشنواره بادبادکها، زیباسازی فضای مدرسه، پاکسازی خیابان‌های منتهی به مدرسه و برگزاری جشن‌های ساحلی در حساس کردن دانش‌آموزان به اهمیت هوای پاک، نقش دارد.

رییس آموزش و پرورش میاندورود بیان کرد: آموزش مربیان پرورشی و پیش‌دبستانی و تدریس 4 کتاب برای پیش‌دبستانی‌ها با موضوعیت حفظ محیط زیست شامل ایران و آب، گیاهان، فقط یک زمین داریم و موجودات اطراف ما، از مواردی است که نشاندهنده نگاه این نهاد به اهمیت سلامت آب و هوای کشور است.

آقای کی‌پور نماینده سازمان مراتع و جنگل‌های مازندران، آمادگی این سازمان برای در اختیار قراردادن رایگان نهال صنوبر و بلوط و ... به شرکت‌ها را اعلام کرد.

جواد اسفندیاری رییس اداره ورزش و جوانان میاندرود نیز اعلام کرد: مسابقه دوچرخه‌سواری به مناسبت روز ملی هوای پاک در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: جمعی از ورزشکاران میاندورود نیز در روز 29 دی‌ماه پاکسازی محوطه‌های ورودی و خروجی شهر را انجام می‌دهند.

به گزارش آوای خزر، شهرستان میاندورود بیش از 58 هزار جمعیت دارد، دارای دو بخش مرکزی به مرکزیت سورک و گهرباران به مرکزیت طبق‌ده است. این شهرستان به علت اینکه بین نکارود و رودخانه تجن قرار گرفته، میاندورود نام دارد. از مهمترین امتیازات این شهرستان داشتن فرودگاه بین‌المللی دشت ناز، سواحل زیبای گهرباران و منطقه حفاظت‌شده دشت ناز است.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1003

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار