دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
برادر یکی از جانباختگان سانحه هواپیمای اوکراینی:
برادر محمد صالحه گفت: اتفاقات اخیر داغ دل ما را تازه تر و بیشتر کرد زیرا برخی از این افراد دنبال اهداف دیگری هستند چرا که اگر واقعا از این اتفاق ناراحت بودند به خانواده های درگذشتگان سری می‌زدند اما آنها به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند.

به گزارش آوای خزر به نقل از تسنیم: برادر محمد صالحه، دانشجوی درگذشته دانشگاه صنعتی شریف در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در مراسم یادبود جانباختگان این سانحه در مسجد دانشگاه تهران به شخصیت برادر خود اشاره کرد و گفت: محمد به خاطر شرایط تحصیلی اش مجبور بود برای ادامه تحصیل به کانادا برود و همسرش نیز در این دوران با او همراه بود.

وی با بیان اینکه محمد از دوستداران حضرت آقا بود و به خاطر حضرت آقا حاضر بود با مشکلاتی که آنجا برایش وجود داشت مقابله کند یادآور شد: برخی می گفتند محمد برای خوشگذرانی به آنجا رفته است اما او واقعا ناچار بود و برای اخذ مدرک دکتری به آنجا رفته بود و قطعاً پس از پایان تحصیلاتش به کشور بازمی‌گشت.

برادر یکی از جانباختگان سانحه هواپیمای اوکراینی در بخش دیگری از سخنان خود به اتفاقات اخیر رخ داده در کشور اشاره کرد و  افزود: اتفاقاتی که طی چند روز گذشته به واسطه جانباختگان این سانحه رخ داده است به نظر ما به هیچ عنوان برای همدردی با خانواده های جانباختگان نیست و برخی به دنبال سوءاستفاده از این شرایط هستند.

وی گفت: اتفاقات اخیر داغ دل ما را تازه تر و بیشتر کرد زیرا برخی از این افراد دنبال اهداف دیگری هستند چرا که اگر واقعا از این اتفاق ناراحت بودند به خانواده های درگذشتگان سری می‌زدند اما آنها  به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند.

برادر یکی از جانباختگان سانحه هواپیمای اوکراینی تأکید کرد: ما راضی نیستیم که رهبر انقلاب یک ذره نیز از این مسائل ناراحت شود چرا که در یک خانواده هستیم و هدف محمد نیز راضی کردن رهبرش و خدمت به مردمش بود.

انتهای پیام/4000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار