دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۶
معاون فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات ناجا خبرداد
مازندران آغازکننده طرح پلیس هوشمند و ارجاع سیستماتیک پرونده قضایی
طرح هوشمندسازی ارتباط سیستمی پلیس و دستگاه قضایی برای نخستین‌بار در مازندران با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری قوه قضائیه و معاون فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات ناجا راه‌اندازی شد.

مازندران آغازکننده طرح پلیس هوشمند و ارجاع سیستماتیک پرونده قضایی  به گزارش آوای خزر از ساری، سردار احمد دولتخواه امروز در حاشیه راه‌اندازی سیستم ارجاع پرونده قضایی پلیس هوشمند در ستاد فرماندهی انتظامی استان مازندران در ساری، گفت: یکی از برنامه‌های کلان پلیس، اجرای طرح هوشمندسازی است که در قالب این طرح تبادل اطلاعات الکترونیکی بین سازمان‌ها انجام می‌شود.

 وی با بیان اینکه بیشترین تبادل اطلاعاتی بین نیروی انتظامی و مراجع قضائی انجام می‌شود، افزود: این طرح با هدف افزایش صحت و دقت اطلاعات، کاهش پرونده‌های انتظامی و قضائی و مراجعات مردمی به صورت پایلوت در مازندران راه اندازی شده است.

معاون فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات ناجا تسهیل در ارائه خدمات غیرحضوری انتظامی و قضایی به شهروندان را از اولویت برنامه پلیس در طرح هوشمندسازی عنوان و خاطرنشان کرد: این طرح بعد از رفع نواقص در سراسر کشور اجرایی می‌شود تا همه هموطنان از مزایای اجرای آن بهره‌مند شوند.

سردار دولتخواه اضافه کرد: طرح هوشمندسازی از سال ۹۸ آغاز شده و به مدت 3 سال ادامه دارد.

*** محمدباقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه نیز در این مراسم اظهار داشت: برای تسریع در کار دادسرا‌ها، دادگاه‌‌ها، مراجع اجرایی احکام کیفری و مدنی، طرح هوشمندسازی ارتباط پلیس و دستگاه قضایی برای نخستین‌بار در استان مازندران راه‌اندازی شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: این طرح با هدف افزایش دقت، کاهش هزینه‌ها، ارتقای کارآیی و افزایش رضایت‌مندی بین دستگاه قضایی و مراجعه‌کنندگان به نیروی انتظامی و دادگستری و کاهش فساد در دستگاه‌ها، اجرا شده است.

در مراسم راه‌اندازی سامانه هوشمند پلیس و ارتباط سیستمی دستگاه قضایی و پلیس در ساری، سردار منتظرالمهدی مشاور فرمانده ناجا، حجت‌الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری استان و سردار میرفیضی فرمانده انتظامی استان مازندران حضور داشتند.

پیش از برگزاری این برنامه، مسئولان دستگاه قضایی، فرماندهان و مسئولان ناجا و انتظامی استان از مرکز مانیتورینگ و مرکز تجمیع خطوط 110 استان بازدید کردند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 4000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار