دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹
گزارش آوای خزر از کارگروه مدیریت پسماند مازندران
خواب زمستانی شهرداران مازندران و اتمام حجت معاون استاندار با ادبیاتی که تکرار نخواهد شد!
کارگروه راهبردی مدیریت پسماند استان مازندران در نشست ماه جاری خود، دیگر با خواب زمستانی شهرداران کار را به جایی رساند که مهدی رازجویان مسئول جلسه با ادبیاتی که می‌گوید دیگر تکرار نمی‌شود؛ از شهرداران خواست با جدیت موضوع پسماند را دنبال کنند در غیر این‌صورت سازمان محیط زیست از آنها طرح دعوی خواهد کرد و مطمئن باشند هیچ پادرمیانی از سوی استانداری صورت نخواهد گرفت .....

آوای خزر - آزاده بابانژاد: نشست دی‌ماه کارگروه راهبردی مدیریت پسماند استان مازندران عصر امروز به ریاست مهدی رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران و دبیری حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست، با 4 دستور کار درباره وضعیت زباله‌سوزهای نوشهر، ساری، قائمشهر و نور، همچنین پسماند کشاورزی و پزشکی با حضور مسئولان مربوطه در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

لازم به یادآوری‌ست که براساس آیین‌نامه اجرایی قانون مدیریت پسماندها، موضوع تصویب‌نامه مورخ 10 مردادماه 84 و 2 آبان‌ماه 88، مسئولیت این کارگروه‌ها در سطح استانی به معاونان عمرانی و دبیری ادارات کل محیط زیست با حضور مدیران مسئول مربوطه است و همین جلسات می‌تواند در سطح شهرستان‌ها با هدایت معاونان عمرانی فرمانداری‌ها و مدیران ادارات محیط زیست انجام بگیرد.

این جلسات در سطح ملی نیز با حضور رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، معاونان وزرای بهداشت، صمت، نفت، نیرو، کشاورزی، همچنین معاونان موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، صدا و سیما، مدیریت و برنامه‌ریزی، شهردار تهران و دستگاه‌های مربوطه برحسب نیاز، دایر است.

فصل اول – زباله‌سوز نوشهر:

آقای ابراهیمی گرچه فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه پسماند را رو به رشد می‌داند اما همچنان از وضعیت کلی پسماندها در مازندران گلایه‌مند است و امید دارد که به‌زودی زود، دودی از یکی از ساختمان‌های در حال احداث کمپوست یا زباله‌سوز مازندران به‌خوبی بالا بیاید و آنگاه بتوان گفت که در این استان یک کار انقلابی و جدی در حوزه پسماند صورت گرفته است.

قول آقای علی امانی شهردار نوشهر باوجود اگرهایی که داشت اما نقطه قوت و امیدی‌ست که ماه آینده به احتمال خیلی خیلی زیاد، این پروژه که حتی سر و صدای آن تا پایتخت هم رسیده و حتی از دفتر رهبری نیز برای اتمام آن تلاش شده است؛ به سرانجامی نیک منجر شود.

در نشست‌های یک سال گذشته پسماند که حتی یکی دو مورد با حضور وزرا و بسیاری از آن با حضور استاندار مازندران برگزار شد، همواره صحبت از کمبود اعتبارات بوده است اما در یکی دو ماه گذشته با تلاش‌هایی که به ثمر نشست، این بهانه نیز تا حد زیادی برداشته شد. از سوی دیگر شرکت‌های دانش‌بنیان پای کار آمدند، آنها ایده‌های خوبی دارند، نیاز به سرمایه‌گذار است تا ایده‌ها را به عمل تبدیل کند.

در جلسات پیشین شاهد استقبال برخی شهرداری‌ها از طرح‌های شرکت‌های دانش‌بنیان بودیم که تاکنون هیچ اراده‌ای از هیچ‌یک از شهرداران به معنای واقعی برخاسته نشد.

فصل دوم – نه به "پادرمیانی":

معاون عمرانی استاندار مازندران نیز به این موضوعات در نشست امروز کارگروه راهبردی مدیریت پسماند اشاره کرده و گفته است که "در گذشته مشکلات پسماند به بهانه فقدان اعتبارت انجام نمی‌شد اما اکنون حتی باوجود تأمین اعتبار از سوی دولت، جدیت در مدیریت شهری و روستایی استان دیده نمی‌شود".

مهدی رازجویان با بیان اینکه وضعیت اعتباری پسماند استان در بهترین شرایط قرار دارد و دیگر بهانه‌ای برای تعویق طرح‌های پسماند مورد قبول نیست، تأکید داشت که برای آخرین‌بار با ادبیات درخواستی با مسئولان شهری و روستایی حوزه پسماند در استان صحبت می‌کند و از این پس، محیط زیست مکلف است با مسئولان شهری و روستایی که برای اجرای طرح‌های پسماند بهانه‌جویی می‌کنند برابر قانون برخورد کند.

وی ادامه داد: در صورتی که از سوی محیط زیست برای مدیران شهری و روستایی جهت کم‌کاری در بحث پسماند نزد مراجع قضایی طرح دعوی شود، به هیچ وجه پادرمیانی نخواهیم کرد.

معاون عمرانی استاندار مازندران که با سخنان امروز خود نشان داده است، دیگر صبر او به سر آمده و از ایستایی برخی مدیران در رنج است، با آنها اتمام حجت کرد و گفت: جلسه امروز آخرین هشدار به مدیران پسماند شهری و روستایی مازندران است، باید برای تحمل و صبر مردم نیز آستانه تحمل در نظر بگیریم زیرا مسئله پسماند دیگر از ظرف تحمل مردم مازندران خارج شده است.

رازجویان این را هم گفت که اجازه نخواهیم داد ریالی از اعتبارات امسال در حوزه پسماند بازگردانده شود.

این مسئول با اشاره به اعتباراتی که از سوی سازمان همیاری شهرداری‌ها به پسماند استان اختصاص داده شده است، اعلام کرد: هفته آینده لیست شهردارانی که توان جذب یا عدم جذب این اعتبارات را دارند به‌صورت کتبی به تهران ابلاغ خواهد شد و اعتبارات به شهرهایی از استان خواهد رفت که بتوانند آن را جذب کنند.

معاون عمرانی استاندار مازندران همچنین با اشاره به اینکه شهرداری‌ها از مردم عوارض پسماند دریافت می‌کنند، اظهار می‌دارد: اینکه این عوارض دریافت بشود اما نسبت به جمع‌آوری و مدیریت پسماند پاسخگو نباشند، به صلاح نیست.

* فصل سوم – ابهام:

معاون عمرانی استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قول‌هایی که شهرداری‌ها در نشست‌های پیشین در حضور استاندار و برخی مسئولان کشوری مبنی بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای حل مشکل پسماند استان داده بودند، بیان داشت: اما متاسفانه با وجود تسهیلات کم‌بهره‌ای که دولت در نظر گرفته است، از عدم استقبال شهرداری‌ها گلایه‌مند شد و آن را قابل پیگیری دانست و خطاب به شهرداران یادآور شد که مشکل پسماند یکی از مشکلات استان است که حتی به بحران تبدیل شد و به سطح ملی کشید.

مهدی رازجویان بار دیگر به آن‌دسته از اعضای جلسه که گویا در خواب زمستانی فرو رفته‌اند، یادآور شد که روزانه 3 هزار تن زباله در مازندران تولید می‌شود که در پیک گردشگری و حضور مسافران به حدود ۶ هزار تن می‌رسد و تقریباً تمامی آن در مناطق جنگلی و یا زمین‌های حاصل‌خیز دپو می‌شود.

فصل آخر – جمعبندی:

به گزارش آوای خزر، در نشست امروز که گویا اتمام حجت رئیس و دبیر کارگروه راهبردی مدیریت پسماند با مسئولان مرتبط در تمامی شهرهای استان به‌ویژه آنهایی که در حال ساخت پروژه‌های حوزه پسماند هستند؛ بوده است، اعلام شد که اولاً شهرداران نسبت به جذب اعتبارات پسماند با جدیت عمل کنند، هفته آینده نیز لیست شهرها یعنی در واقع شهردارانی که توان جذب اعتبارات را ندارند به سازمان مرکزی ابلاغ می‌شود تا اعتبار به شهر دیگری از استان که شایسته است، انتقال یابد، ضمناً آندسته از مسئولان و شهردارانی که در حوزه پسماند کوتاهی کنند، از سوی محیط زیست علیه آنها طرح دعوی می‌شود و باید پاسخگو باشند.

یکی از ابهامات عنوان‌شده در نشست امروز درباره عدم تحقق وعده‌های شهردارانی‌ست که به شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه پسماند اعلام آمادگی کرده بودند تا ایده‌ها و طرح‌های علمی آنها را به فعلیت برسانند، اما باوجود گذشت ماه‌ها از این قول و قرارها و باوجود اعتباراتی که دولت در نظر گرفته است؛ اما هیچ اراده‌ای تاکنون در این خصوص از شهرداری‌ها صورت نگرفته است فلذا این وضعیت، قابل پیگرد است. ضمن اینکه رئیس جلسه شهرداران مکلف کرد تا با شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری کنند.

از سوی دیگر باتوجه به اینکه اکنون دولت در موضوع پسماند به‌طور جدی وارد شده و اعتبارات را تا حد بسیار مطلوبی تأمین کرده است، اما اقدامات ابهام و سؤال‌برانگیز برخی شهرداری‌ها در پروژه‌ها و طرح‌های پسماند به‌طوری‌ست که ورود مدعی‌العموم به این ماجرا بعید نیست زیرا حق مردم توسط سهل‌انگاری‌های عده‌ای که قانونگذار جز خدمتگزاری برای آنها وظیفه دیگری قائل نشده است؛ ضایع شده است.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار