آوای خزر – یادداشت سردبیر: با روی کار آمدن یک مدیر جدید، از وظایف معمول او این است که نیروهای توانمند و شایسته را حفظ و برای توانمندسازی مجموعه، نیروهایی که فکر میکند نیاز به جابجایی دارند را به واحدهای دیگری منتقل کند و یا حتی عذر او در آن مجموعه را خواستار شود. اینکه او تا چه اندازه از مشاوران خوب بهره میگیرد تا حقی ضایع نشود، را در فرآیند تغییرات باید دید.
در یکسال گذشته و با کوچ زودهنگام استاندار سابق مازندران محمد اسلامی به تهران و انتخاب او بهعنوان وزیر راه و شهرسازی، احمد حسینزادگان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران بهعنوان سرپرست استانداری و سپس استاندار این استان منصوب شد.
چندی پس از فعالیت استاندار جدید، تعدادی از جوانان همراه او نیز در واحد روابط عمومی استانداری مازندران وارد شدند و زمزمههای تغییرات و انتصاب فرد دیگری بهجای احمد مظفری مدیر روابط عمومی استانداری، آغاز شد، مظفری که یکی از روابط عمومیهای موفق در سطح وزارت کشور بوده است و تقریباً هر سال مورد تقدیر این وزارتخانه قرار میگرفت بنا به دلایلی ازجمله فشار از سوی برخی رسانهها و مسائل درونسازمانی - که نمیخواهیم به کالبدشکافی آن بپردازیم - کنار گذاشته شد.
او حتی به پیشنهاداتی که برای ادامه فعالیت در تهران بهعنوان روابط عمومی در سطح وزارتخانه و پیشنهادات مدیریتی دیگر داشت اعتنایی نکرد و حضور در استان از یکسو، و از سوی دیگر پیگیری و فعالیت در رشتهای که خود میپسندید را بر پیشنهادات چرب و درشت، ترجیح داد.
پس از مدتی و با دوندگیهای فراوانی که مجموعه استانداری انجام داد؛ بالاخره عباس مهدوی از فعالان رسانهای و روابط عمومی ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، بهعنوان مدیر جدید روابط عمومی استانداری روی کار آمد. عباس مهدوی بهدلیل روحیات لطیفی که داشته و دارد؛ فضای موجود را برخلاف آنچه از بیرون دیده بود، دریافت و همچنین بهدلیل نبود منابع مالی مناسب، مشخص نبودن وضعیت شغلی و حقوق او، عدم توجه لازم به بخش روابط عمومی، سختی کار و نداشتن تجربیات لازم در برخی حوزهها بهویژه مسائل سیاسی و حساسیتهای موجود - که هرگز مطابق روحیاتش نبود - و همچنین گزارشات برخی دوستان! بالاخره فرار را بر قرار ترجیح داد!
اکنون بیش از یکماه از استعفای عباس مهدوی میگذرد و قرار است همین روزها فرد دیگری مدیریت روابط عمومی استانداری مازندران را برعهده بگیرد. و ما امیدواریم که استاندار مازندران اشتباه سوم خود در روابط عمومی(PR) را صورت ندهد و همانند 2 اقدام قبلی شتابزده عمل نکند.
استاندار مازندران نشان داد که در این زمینه نتوانسته است موفق عمل کند؛ اشتباه نخست آقای حسینزادگان تغییر احمد مظفری بود که به دلیل موافقنگهداشتن برخی جریانات و رسانهها بوده است و با رفتن مظفری، روابط عمومی استانداری مازندران که همواره در بین 3 رتبه برتر قرار داشت به رتبههای پایین جدول سقوط کرد و حتی تا یک ماه پیش رتبه 28 آن در بین روابط عمومیهای استانداریهای کشور، خودنمایی میکرد!
اشتباه دوم آقای استاندار نیز انتصاب عباس مهدوی بود، مهدوی باوجود همه ویژگیهای اخلاقی، اما هیچگاه برای کار در استانداری مناسب نبود. و توانمندی او در حوزه فرهنگ و هنر، و گردشگری بیش از همه نمود داشت و اساساً عباس مهدوی یک چهره فرهنگی و میراثی! است.
اکنون اگر گزینه مورد نظر استانداری مازندران، فردی باشد که شفافیت و واقعیت را بر پنهانسازی مشکلات و دورزدن افکار عمومی ترجیح میدهد، صادق و مورد وثوق است، فعالیت روابط عمومیهای استان بهویژه فرمانداریها را بررسی میکند، کارآمدی لازم را به عنوان یک مدیر باتجربه و متخصص دارد، روابط عمومی بالایی داشته و دانش کافی از فضای مجازی، تهدیدات، الزامات و موانع آن دارد؛ جوسازیها را خوب میشناسد و واکنش معقولانهای صورت میدهد، ارتباط با بخشهای مختلف مجموعه، ارتباط با طیفهای مختلف و رسانهها را بهخوبی میداند، قدرت تحلیل مسائل را دارد و میتواند حافظ خوبی برای سازمان خود باشد، و اگر با فضای مجازی و تهدیدات سایبری و چالشهای موجود در این فضا آشناست، اگر در برخورد با رسانهها جانب انصاف را نگه میدارد و اغراض و امیال شخصی خود را در مواجهه با خبرنگاران در نظر نمیگیرد و بسیاری از اگرهای دیگر که باید از این مجمل استخراج شود را دارد، بسمالله....
.... امیدواریم و باز هم امیدواریم ای کاش! استاندار مازندران خطای سوم در روابط عمومی استانداری را مرتکب نشود. قطعاً نگهداشتن وضعیت روابط عمومی استانداری به همین صورت فعلی، خیلی بهتر از تغییراتیست که خطای سوم را رقم بزند....
اخبار مازندران
انتهای پیام/ 1354