دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۸۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
به‌مناسبت روز هوای پاک انجام شد
کاشت 30 اصله نهال در بلوار امام رضا(ع) میاندرود + تصاویر
30 اصله نهال به‌مناسبت روز هوای پاک و اهمیت درخت برای داشتن هوایی عاری از آلودگی، در بلوار امام رضا(ع) شهرستان میاندورود کاشته شد.

به گزارش آوای خزر از شهرستان میاندورود، به‌مناسبت روز ملی هوای پاک، در این شهرستان نیز همانند سراسر استان و کشور برنامه‌های زیست‌محیطی و فرهنگی و آموزشی با شعار هوای پاک؛ اقدام و عمل تدارک دیده شده است.

یکی از این برنامه‌ها کاشت نهال بود؛ در همین راستا 30 اصله نهال با حضور حسین منفردی فرماندار، سرهنگ اصغری فرمانده سپاه، سید محمود هادیان رباست اداره محبط زیست، سرهنگ داداش‌تبار فرمانده نیروی انتظامی، حسین طبری شهردار سورک و جمعی دیگر از مدیران میاندورود، در بلوار امام رضا(ع) مقابل فرمانداری کاشته شده است.

رئیس حفاظت محیط زیست میاندورود، هدف از نهالکاری را نهادینه‌کردن فرهنگ حفظ محیط زیست و کمک به هوای سالم و پاک است، درختان منبع مهمی از تولید اکسیژن در جهان هستند، براساس تحقیق دانشمندان یک درخت بالغ می‌تواند سالانه اکسیژن مورد نیاز 10 انسان را تأمین کند.

این مسئول در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه میاندورود تلاش دارد که یک شهرستان نمونه در حوزه محیط زیست باشد، اظهار داشت: لازمه تحقق این هدف، آموزش پایه‌ای‌ست لذا آموزش در سطح مدارس و خانواده‌ها را از سال گذشته آغاز کرده‌ایم، فرزندان و والدین باید نسبت به اهمیت حفاظت از محیط زیست آگاهی یابند و در فعالیت‌های مدنی حوزه محیط زیست مشارکت کنند.

وی در پایان گفت: طی روزهای آینده برنامه‌های متنوع دیگری ازجمله مسابقات دوچرخه‌سواری، پرواز بادبادک‌ها و پاکسازی ورودی شهر، با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی در شهرستان میاندورود اجرا می‌شود.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1003

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همیار محیط زیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
0
0
سلام
از نکاه مدیر مسول محترم آوای خزر که در حوزه محیط زیست در راستای فرهنگ سازی در جهت حفظ محیط زیست برای مخاطبانش تحت پوشش قرار می دهد سپاس گزارم
همیار محیط زیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
0
0
با تشکر از مدیر مسول محترم آوای خزر در جهت اطلاع رسانی، کاش صدا وسیمای مرکز استان هم نماینده ای در شهرستان میاندورود داشت وبرنامهای خوبی که اجراء می شود را پوشش میداد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها