دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵
عباس صالح‌زاده:
ساماندهی پسماند قائمشهر در سایت جدید کلید خورد
شهردار قائمشهر که ساماندهی وضعیت پسماند این شهر را یکی از اولویت‌های کاری خود پس از انتصابش در این سمت اعلام کرده بود، قول داد که اگر اعتبارات براساس برنامه پیش برود؛ کار ساماندهی پسماند قائمشهر که در سایت جدید کلید خورده است؛ تا 6 ماه آینده به اتمام برسد.

به گزارش آوای خزر از قائمشهر، مازندران دارای 27 سایت دفن زباله است، روزانه بیش از 2 هزار و 700 تن زباله در استان تولید می‌شود، هر تن زباله 500 لیتر شیرابه تولید می‌کند، سرانه تولید زباله در جهان تا 450 گرم، در ایران 600 و در مازندران هزار گرم یا یک کیلوگرم است.

از بین سایت‌های زباله در این استان، هنوز به معنای واقعی هیچ‌کدام نتوانستند یک مکان استاندارد را طراحی و ساماندهی کنند، برخی از سایت‌ها کمی پیشرفت دارند، سایت قدیمی زباله در قائمشهر محل مناقشات زیادی بود اما جدیداً اتفاقات خوبی به‌وقوع پیوسته و سایت مناسب‌تری در نزدیکی آن راه‌اندازی شده است.

عباس صالح‌زاده شهردار قائمشهر که 6 ماه از انتصابش در این سمت می‌گذرد، یکی از اولویت‌های خود را بر مدیریت پسماند این شهر قرار داده بود. بر این اساس رایزنی‌هایی را با مسئولان مربوطه در استان داشت و نتایجی نیز حاصل شد.

وی اخیراً در بازدیدی که از سایت زباله در جاده کیاکلا - قائمشهر به‌عمل آورد؛ اعلام کرد که عملیات ساماندهی و اجرای لندفیل بهداشتی زباله به مساحت 150 هزار مترمربع به همراه راه‌اندازی کارخانه تفکیک، پردازش زباله و تولید کود عالی کمپوست در دستور کار اجرایی شهرداری و شورای اسلامی قرار گرفته است.

ساماندهی پسماند قائمشهر در سایت جدید کلید خورد

صالح‌زاده همچنین از تأمین اعتباراتی گفت که از محل بودجه‌های دولتی به این بخش تخصیص داده شد. او اظهار می‌دارد که تمامی مراحل آن اعم از طراحی، اخذ مجوزهای زیست‌محیطی و مصوبات کارگروه پسماند استان نیز ظرف 2 ماه اخذ شده است.

شهردار قائمشهر گفت: طراحی، ساماندهی، جمع‌آوری و تصفیه شیرابه زباله به‌صورت بیولوژیکی، فیزیکی و شیمیایی نیز در لیست برنامه‌های اجرایی مورد پیگیری شهرداری قرار دارد و در بودجه سال آتی نیز مبلغ ویژه‌ای در جهت اجرای کار در بودجه شهرداری قرار اختصاص یافته است.

صالح‌زاده با قدردانی از مسئولان مربوطه در استان و شهرستان، بیان کرد: ساماندهی محل دفن زباله در اولویت برنامه‌های شهری قرار دارد، و حسب شرایط سخت اقتصادی اعتبارات داخلی ویژه‌ای به این موضوع تخصیص داده‌اند و در صورتی‌که دولت سهم مصوب‌شده را هر چه سریع‌تر پرداخت کند؛ ظرف مدت  6 ماه آینده مردم قائمشهر، به‌خصوص ساکنین اطراف سایت زباله با وضعیت بسیار مطلوبی مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: عملیات عمرانی پروژه با خرید زمینی به مساحت  40 هزار مترمربع در کنار سایت زباله قدیمی آغاز شده و مدیریت شهری تسریع در کار را در برنامه خود قرار داده است.

شهردار قائمشهر همچنین درباره هزینه طراحی و اجرای لند فیل، شیرابه و کارخانه کمپوست گفت: برآورد کارشناسی 45 میلیارد تومان است که به مراجع ذیربط اعلام شده است.

به گزارش آوای خزر، سایت زباله در قائمشهر، 5 دهه است که مردم را می‌آزارد، شیرابه‌ها وارد رودخانه‌های فصلی می‌شوند و این وضعیت، کارگروه تخصصی مدیریت پسماند استان را بر آن داشت که فکری به حال طبیعت و شهروندان داشته باشند، پروژه‌ای که از آن صحبت شد تا حدود زیادی مورد تأیید محیط زیست قرار گرفته است.

اخبار مازندران

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها