دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
اخبار انتخابات مازندران/ 22
احمدی‌لاشکی: با
نایب‌رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات و نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان دلایل ثبت‌نام در حوزه انتخابیه تهران و رد صلاحیتش از سوی هیأت نظارت، و اینکه آنچه درباره رد صلاحیتش گفته شده است یک در هزار هم واقعیت ندارد، پیشنهاد داد که رویه بررسی‌ها ساماندهی شود. او همچنین با بیان اینکه مجلس فعلی"مجلس عوام" است، معتقد است که مجلس آینده باید مجلسی خاص و پیگیر فعالیت‌های کلان و مهم جامعه باشد.

قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خبرنگار آوای خزر در ساری با بیان اینکه انتخابات یازدهم همانند انتخابات دوره‌های قبلی مهم است، افزود: اما شرایط امروز کشور به گونه‌ای است که نمایندگان منتخب باید موضوعات مهم‌تر و کلان‌تری را بررسی کنند.

وی معتقد است؛ یکی از اشکالات مجلس امروز این است که از یک‌سو برای ضایع‌نشدن حق مردم منطقه و هم از این نظر که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سازمان برنامه و بودجه از انضباط مالی درستی پیروی نمی‌کنند و سلیقه‌ای عمل می‌شود؛ نماینده‌های مجلس مجبورند به‌دنبال کارهای جزیی بدوند که کمکی بگیرند و دستی بر منطقه بکشند.

این نماینده مجلس می‌گوید: البته اینکه نماینده‌ها کمک بگیرند خوب است اما سلیقه‌ای‌ست، یک عده بیشتر می‌دوند و بیشتر می‌گیرند، یک عده کمتر می‌دوند و کمتر می‌گیرند لذا اگر سازمان برنامه و بودجه اتاق فکر کشور است، باید خودش برنامه‌ریزی کند.

احمدی‌لاشکی: با

احمدی‌لاشکی معتقد است: اکنون با مجلسی که می‌توان نام آن را "مجلس عوام" گذاشت، اگر هر کاری را برنامه‌ریزی کنیم؛ تا مجلسِ خواص و آینده‌نگر نباشد و 50 سال آینده را نبیند، نمی‌توان خیلی تغییری در آن دید.

وی ادامه داد: "اما مهم‌ترین ملاک مجلس یازدهم باید «معیشت و اقتصاد» مردم باشد؛ یقیناً بحث هدفمندی یارانه‌ها را باید دنبال کنیم زیرا عدد بزرگی‎ست، نحوه توزیع یارانه و توزیع مابه‌التفاوت بنزین که عاید دولت می‌شود باید بررسی شود؛ سوال این است که آیا اگر "پول‌پاشی" کنیم مشکل حل می‌شود؟ این رویه که تکدی‌گری را افزایش داده، باید ادامه پیدا کند؟... این‌ها چیزهایی‌ست که مجلس بعدی حتما باید روی آن فکر کند".

* پاسخ احمدی‌لاشکی به علت ثبت‌نام در حوزه انتخابیه و رد صلاحیتش

نایب‌رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در بخش دیگری از گفت‌وگو در پاسخ به علت ثبت‌نامش به‌عنوان یکی از کاندیداهای نمایندگی مجلس از حوزه تهران، اظهار می‌دارد: "اعتقاداتی داشته و داریم، اینکه محیط کاری در مجلس را عوض کنیم. هشت سال در یک محیط بودیم و شاید خیلی خوب نباشد که در همان محیط و همان کار یکنواخت را دنبال کنیم، به همین دلیل تصمیم گرفتیم که وارد تهران شویم و موضوعات کلان را با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس دنبال کنیم یعنی در جایی که دستگاه‌ها عالمانه، و به کارهای پژوهشی می‌اندیشند تا بتوانیم چند کار کلان کشور را پیگیر شویم".

عضو خانه ملت همچنین درباره رد صلاحیت خود از سوی هیأت اجرایی پاسخ داد: در حال حاضر منتظر بررسی صلاحیت هستیم، هیأت اجرایی براساس دلایلی که تشخیص داد رد صلاحیت را اعلام کرد، آنچه که بررسی کردم این بود که یک در هزار هم واقعیت ندارد.

وی پیشنهاد داد که ساماندهی دقیق‌تری بر روند بررسی صلاحیت‌ها انجام شود تا اطلاعات کامل، دقیق و درست باشد.

احمدی‌لاشکی: با

احمدی‌لاشکی با بیان اینکه شورای نگهبان جایگاه قانونی دارد و حتماً افراد ذی‌صلاحی در آن عضویت دارند، گفت: 6 فقیه و 6 حقوقدان این شورا با دقت لازم، پرونده‌های مربوط به حدود 3 هزار و 700 نفری که به نظر هیأت نظارت اعتراض کردند؛ را بررسی می‌کنند و انتظار داریم که نتیجه را رسانه‌ای کنند؛ یعنی اگر به یقین رسیدند و مستندات، کامل است منتشر شود و اگر نیست اعلام شود که اطلاعات هیأت نظارت مرکزی و استانی دقیق نبوده است.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت با بیان اینکه ما هم منتظریم ببینیم که در روزهای آینده چه خواهد شد و "تا یار که را خواهد و میلش به که باشد"، درباره اینکه علت رد صلاحیت شما چه بوده است؟ و آیا ممکن است مخالفت با زمین کمربندی نوشهر و چالوس هم که یکی از دستگاه‌ها روی آن دست گذاشته و شما مخالفت خود را اعلام کردید؟ ازجمله آن باشد، به آوای خزر پاسخ داد: ممکن است این هم یکی از دلایل باشد؛ "من همه‌چیز و آبروی خود را به پای مجموعه‌ای می‌گذارم که به آنها بدهکارم. پادگان چالوس بنا به فرمایش مقام معظم رهبری قدمگاه 21 هزار شهید گیلان و مازندران است و برای من که حداقل کربلای 2 و 6 را از آنجا اعزام شدم خاطرات فراوانی‌ست".

وی ادامه داد: "در تمام دنیا برای آنهایی که برای خاک خود ایستادند ارج و قرب قائل می‌شوند و قرار نیست چون از نظر مالی مشکل داریم، بهترین جایی که باید موزه دفاع مقدس باشد و باید همه ایران و افراد خارج از کشور نیز در آینده بیایند و از آن بازدید کنند، را از دست بدهیم، همین سبب شد که در محضر رهبری رسماً خواسته خود را اعلام کردم و ایشان نیز اعلام کردند که این اتفاق بیفتد، اگر عده‌ای به مذاقشان خوش نیامد، انشاالله در دیدگاه خود تجدید نظر کنند".

احمدی‌لاشکی در پایان از مردم خواست تا مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشند و افرادی را انتخاب کنند که مطالبات آنها را از دولت درخواست کنند تا "معیشت و اقتصاد" کشور تحولات مثبتی داشته باشد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار