دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
رازجویان اعلام کرد:
دهه فجر 98 و افتتاح 866 پروژه در مازندران/ ساری و بابلسر در صدر تعداد و میزان اعتبارات افتتاحی
معاون هماهنگی امور عمرانی مازندران گفت: 866 پروژه به ارزش 1 هزار و 954 میلیارد تومان در مازندران طی دهه فجر 98 به بهره برداری می رسد.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، مهدی رازجویان صبح امروز در نشست خبری استاندار که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، بیان کرد: به میمنت این ایام براساس برنامه ای که دستگاههای اجرایی در اختیار استانداری قرار دادند، 866 پروژه با اعتبار 1954 میلیارد تومان در استان افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی بیان کرد: کلنگ زنی 46 پروژه به ارزش بیش از 449 میلیارد تومان نیز به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب برنامه ریزی شده است.

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: 72 پروژه با اعتبار 843 میلیارد تومان نیز جهت ایجاد اشتغال برای 870 نفر در قالب طرح های تولیدی و صنعتی آغاز به کار می کنند.

رازجویان گفت: 794 پروژه با هزینه 1111 میلیارد تومان و اشتغالزایی 5 هزار و 170 نفر نیز در حین اجراست و در شمار طرح ها و پروژه های عمرانی و خدماتی قرار می گیرد.

معاون عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه ساری با 102 پروژه، آمل با 89 و بابل با 88 پروژه بیشترین تعداد پروژه ها را دارند، افزود: در بخش اعتباری نیز بابلسر با 405، ساری با 384 و آمل با 153 میلیارد تومان به ترتیب بیشترین میزان اعتبارات را به خود اختصاص دادند.

وی همچنین بیشترین تعداد پروژه های دهه فجر را مختص دستگاههای توزیع برق ساری و غرب استان و جهاد کشاورزی به ترتیب با 121، 96 و 66 مورد اعلام کرد.

رازجویان بیان کرد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و گردشگری و برق منطقه ای مازندران به ترتیب با 416، 371 و 306 پروژه، بیشترین میزان اعتبارات دهه فجر را به خود اختصاص داده اند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار