دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶

به گزارش آوای خزر، یکی از واقعیت‌هایی که در مورد اسفناج باید بدانید این است که نگهداری اسفناج تازه در یخچال هم می‌تواند سبب افت ارزش غذایی آن شود. بنابراین بهتر است سریع‌تر آن را مصرف کنید، بپزید یا منجمد کنید.

بهترین روش برای پخت اسفناج :

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم، به یاد داشته باشید وجود آب در محیط پخت اسفناج سبب افت هر چه بیشتر ارزش غذایی آن می‌شود؛ زیرا مقدار زیادی از ویتامین‌های محلول در آب و نیز املاح آن وارد آب می‌شوند. پس هیچ گاه برای پخت اسفناج به آن آب اضافه نکنید. بهترین روش برای پخت اسفناج بخار پز کردن آن است. اسفناج را پس از شستن و حذف آب اضافی، در یک سبد ریخته و سبد را در ظرف یا قابلمه در بسته با حرارت بسیار ملایم قرار دهید. آب خارج شده از اسفناج در حین پخت سرشار از مواد مغذی است و آن را به هیچ وجه دور نریزید. با توجه به حجم اسفناج و ذائقه شما برای میزان پخته شدن اسفناج، زمان پخت را تنظیم کنید. مواظب باشید اسفناج‌ها نسوزد یا به ته ظرف نچسبند.


انجماد اسفناج:

اگر حجم زیادی از اسفناج را خریده‌اید و نمی‌توانید آن را ظرف چند روز مصرف کنید، بایستی برای حفظ هر چه بیشتر ارزش غذایی، آن را منجمد کنید. اگر قرار است اسفناج را طی شش ماه آینده مصرف کنید، می‌توانید آن را به صورت بلانچ نشده منجمد کنید. اما اگر فکر می‌کنید مدت زمان بیشتری اسفناج‌ها در فریزر باقی خواهد ماند، می‌توانید آنها را بلانچ (نوعی روش نگهداری مواد غذایی) سپس فریز کنید. برای منجمد کردن اسفناج بدون پخت آن را شسته، آبگیری کرده و تنها در صورتی که برگ‌های آن بسیار بزرگ هستند تا حدودی چند تکه کنید و در کیسه‌های مخصوص فریزر پر کنید. با این روش اسفناج تا شش ماه تازه خواهد ماند. هر چند افت ارزش غذایی در فریزر نیز وجود دارد.

برای بلانچ کردن اسفناج، بایستی آن را به آب به جوش آمده اضافه کنید. ریختن اسفناج در آب با دمای معمولی و صبر کردن تا جوشیدن آب، تمام ارزش غذایی آن را از بین می‌برد. برای بلانچ کردن آن دو دقیقه کافی است. پس از این زمان اسفناج‌ها را به درون ظرفی که پر از مخلوط آب و یخ است، بریزید. به مدت یک دقیقه صبر کرده و سپس آن را کاملا آبکشی کنید. می‌توانید آب اضافی را با یک دستمال تمیز گرفته و در نهایت آن را در پلاستیک بسته بندی کنید. یک روش دیگر برای انجماد اسفناج، پوره کردن آن، سپس بسته بندی و فریز کردن است.

برچسب ها: اسفناج‌
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار