دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
معاون سیاسی امنیتی مازندران در گفتگوی اختصاصی با آوای خزر:
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به وجود 40 تشکل و حزب فرعی در مازندران از انتخابات خانه احزاب در ماه جاری خبر داد، وی همچنین بر ضرورت نگاه یکپارچه با هدف پیشرفت همه‌جانبه در این استان تأکید کرد.
علیرضا یونسی رستمی در گفتگوی اختصاصی با آوای خزر با توجه به گذشت یک سال از سفر دکتر روحانی رئیس جمهور ایران به مازندران درباره آخرین وضعیت اعتبارات مصوب شده در این سفر اظهار داشت: 46 پروژه با اعتبار 990 میلیارد تومان از مصوبات این سفر بوده که براساس آخرین اطلاعات، بیش از 325 میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده و بالغ بر 100 میلیارد تومان نیز در شرف ابلاغ است.

وی افزود: از مجموع 46 پروژه، تاکنون 4 پروژه شامل دانشکده دندانپزشکی، خوابگاه دانشگاه مازندران، مرکز سرطان‌شناسی و بیمارستان بوعلی ساری به اتمام رسیده و بقیه به میزان بودجه‌ای که تخصیص داده شده در درست اجراست.

** انتخابات خانه احزاب در ماه جاری برگزار می‎شود

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران درباره وضعیت فعالیت احزاب و تشکیل خانه احزاب در این استان گفت: بالغ بر 40 تشکل و حزب فرعی در مازندران دارای مجوز بوده و فعال هستند، آخرین نشست احزاب یک ماه پیش با مسئولان دفاتر فرعی یا تشکل‌ها با هدف برنامه‎ریزی برای انتخابات خانه احزاب برگزار شد و طی آن با تهران هماهنگ کردیم تا نماینده خانه احزاب مرکز نیز در این مراسم حضور داشته باشد.

انتخابات خانه احزاب به‌زودی برگزار می‎شود/ مازندران را یکپارچه ببینیم/ تخصیص 33 درصد از اعتبارات سفر روحانی به مازندران

یونسی‎رستمی با بیان اینکه پیشنهاد مازندران برای برگزاری این انتخابات در آذرماه است و آمادگی نیز وجود دارد، افزود: خانه احزاب به مثابه خانه تشکل‌ها یا مطبوعات شکل می‌گیرد و همه کارهای مربوط به احزاب در آن انجام می‌شود.

** تعدد کاندیداها نشاندهنده نشاط انتخاباتی است

وی درباره تعدد کاندیداهای شورای شهر و آغاز تبلیغات آنها در فضاهای مجازی، اظهار داشت: قبل از شروع انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز که 7 اسفند برگزار شد؛ با همین شرایط مواجه بودیم و این موضوع ناشی از شور و نشاط انتخاباتی و نوید روشنی است که انتخابات 29 اردیبهشت شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری نیز با حضور مردم در کمال انتخاب آزادانه برگزار شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با تأکید بر اینکه همه باید ملزم به رعایت قانون و نه فراتر یا فروتر از چارچوب قانونی باشیم، خاطرنشان کرد: کاندیداها و هواداران باید در چارچوب صراط روشن قانون حرکت کنند تا بدون دغدغه و دلشورده به مقصد و منظور خود برسند.

** باید از پیشرفت مازندران دفاع کنیم

وی درباره کشمکش‎های ایجاد شده بر سر منطقه آزاد تجاری نیز به آوای خزر گفت: هر نقطه‎ای از استان مازندران که توسعه پیدا کند، باید مایه خوشحالی همه باشد و باید از پیشرفت این استان دفاع کنیم.

یونسی‎رستمی با بیان اینکه صحبت مشترک این است که همه نقاط مازندران باید رونق پیدا کرده و به سوی تعالی حرکت کند، اظهار داشت: اگر بگوییم که توسعه نقاطی از استان، به سایر بخشها آسیب می‌زند؛ این موضوع عقلانی نیست، بلکه باید تلاش کنیم تا سایر مناطق مازندران نیز به شکلهای دیگری توسعه پیدا کند و باید هر جا که زمینه توسعه و ترقی و پیشرفت وجود دارد، به آن کمک کنیم.

وی ادامه داد: در این راه باید به سمت همگرایی حرکت کنیم زیرا واگرایی ما را به جایی نرسانده و سبب شکاف و اختلاف و دلزدگی می‌شود، لذا همه آنهایی که دل در گرو کاهش بیکاری و مشکلات جامعه دارند، باید تلاش کنند که استان را یکپارچه و به مثابه یک خانواده ببینند.

عضو شورای تأمین مازندران گفت: همه عاقلان و افرادی که از نگاه دوراندیشی با این موضوع برخورد می‌کنند، بر این عقیده هستند که باید تلاش کنیم تا زمینه توسعه را در همه جای استان داشته باشیم نه اینکه سد ایجاد کرده و مانع شویم.


انتخابات خانه احزاب به‌زودی برگزار می‎شود/ مازندران را یکپارچه ببینیم/ تخصیص 33 درصد از اعتبارات سفر روحانی به مازندران

** کاهش دو درصدی طلاق در مازندران

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه یکی از آسیب‌های جدی در اجتماع بحث طلاق است، خاطرنشان کرد: این موضوع به اندازه‎ای مهم است که رهبر معظم انقلاب نیز پیرامون کاهش آسیبهای اجتماعی به شدت پیگیر هستند و مراقبت و راهنمایی می‌کنند، رئیس جمهور نیز با حساسیت برخورد می‌کنند و متولی کار نیز وزیر کشور بوده و در جلسات مختلف به این موضوع می‌پردازد.

این مسئول ادامه داد: استانداری مازندران نیز از این معضل، غفلت نکرده و طرح جامع کاهش طلاق را بومی‌سازی کرد، فرمانداران هم جلساتی را تشکیل دادند و اعضای کارگروه کاهش طلاق در شهرستان‌ها مشخص است و از سال گذشته فعالیتهای آنها شروع شد.

یونسی‎رستمی گفت: با برنامه‎ها، جلسات، همایش‌ها و راهکارهایی که انجام شد؛ تا حدودی مقابل رشد طلاق در مازندران گرفته شد و براساس آمار، تا پایان مهرماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال 94، 2 درصد کاهش طلاق داشتیم.

** ادامه روند تک‌فرزندی برای آینده مشکل‎ساز میشود

وی با بیان اینکه باید برای افزایش ازدواج و دوری از تک‌فرزندی تلاش کنیم، تصریح کرد: برای حاکم شدن شادی و نشاط اجتماعی فاخر همه باید تلاش کنند تا جامعه از وضعیت فعلی خارج شود؛ تک‎فرزندی به سمت چند فرزندی و ازدواج نیز افزایش یابد.

یونسی‎رستمی بیان داشت: تک‌فرزندی آفتی است که اگر استمرار پیدا کند برای نسل آینده مشکلساز میشود.

** انقلاب اسلامی متأثر از روحیه و توان بسیج است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به هفته بسیج و تبریک این روز، گفت: به‌واقع بسیج لشگر مخلص خدا و سپاه نور و اسلام و قرآن و سپاه پاسداری و رستگاری است.

وی با بیان اینکه انقلاب ما منشأ خدمات و اثرات بی‌بدیلی بوده است، خاطرنشان کرد: این خدمات متأثر از روحیه بسیجی و جهادی است و تا امروز نیز در هر حوزهای که کشور نیاز به مساعدت داشت؛ بسیج با تمام توان وارد شد و مشکلات را حل کرد و یا به‌شدت کاهش داد.

یونسی‎رستمی در پایان گفت: در هر جامعه‌ای که روح بسیجی در طبقات اجتماعی آن دمیده شود، آن جامعه به سمت پاکی و مجاهدت، معنویت، اخوت و تعالی میرود.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
0
0
خبر شکل گیری خانه احزاب در مازندران آرزوی دیرینه سیاسیون مازندران که امیدواریم محقق شود.
محتشم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
0
0
تا زمانی که تلگرام هست منتظر رشد آمار طلاق باشید آقای دکتر
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار