دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۹

به گزارش آوای خزر، بهترین غذای چینی‌ها چیست؟ این سوالی است که احتمالا این روزها فکر بسیار از مردم جهان را به خود جلب کرده است. به خصوص بعد از آن داستان ترسناک سوپ خفاش و  علائم ابتلا به ویروس کرونا و بیماری کشنده‌ای که فعلا درمانی برای آن وجود ندارد. اما مسئله اینجاست که واقعا غذاهایی مثل سوپ خفاش یا مار شاید فقط در مناطقی محدود از این کشور وسیع و یک میلیاردی طبخ و استفاده شوند. این روزها چینی‌ها بیش از هر زمان دیگری به دنبال اثبات این موضوع هستند که سوپ خفاش یا غذاهای طبخ شده با جانورانی مثل مار غذای محبوب چینی‌ها نیست و آن‌ها هم مثل مردم سرتاسر دنیا تغذیه نرمالی دارند. از انواع خوراک‌های چینی با مرغ و میگو و گوشت قرمز و سبزیجات تا انواع نودل تا ماکارونی و غذای مشهور چیکن چینی. به هر حال واقعیت این است که در چین حتی غذای حلال برای مسلمانان هم طبخ می‌شود و  قصه آشپزخانه چینی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین آشپزخانه‌های دنیا قصه‌ای پر فراز و نشیب است. با این تفاصیل بد نیست طرز تهیه یک غذای رژیمی با فیله مرغ و نودل یا ماکارونی را در مجله کوروش بخوانید تا با غذاهای خوشمزه و سالم به سبک چینی بیشتر آشنا شوید.

 

طرز تهیه یک غذای چینی با مرغ و نودل یا ماکارونی

 

مواد لازم برای ۶ نفر

سینه مرغ به صورت نواری برش زده: ۵۰۰ گرم

نودل یا ماکارونی: ۷۰۰ گرم

سیر: ۵ حبه

زنجبیل تازه رنده شده: ۱ قاشق مرباخوری (اگر زنحبیل تازه ندارید ۱ قاشق چایخوری یا بیشتر پودر زنجبیل)

حتما بخوانید  طرز تهیه کراکت بادمجان و سیب‌زمینی؛ یک غذای 30 دقیقه‌ای ساده با بادمجان

هویج: ۳ عدد

فلفل دلمه‌ای رنگی: ۳ عدد متوسط

کلم بروکلی: ۱۵۰ گرم یا بیشتر

مواد لازم برای سس

عسل، سس سویا، آبلیموی تازه، شکر، فلفل سیاه و قرمز

 

طرز تهیه

شما به یک ماهیتابه وک یا اگر در دسترس‌تان نیست به ماهیتابه گود با دیواره بلند احتیاج دارید. به روش طبخ غذا در ماهیتابه وک «استیرفرای» می‌گویند. یک تکنیک آشپزی چینی که هم سالم و با کمترین روغن طبخ می‌شود و هم بسیار لذیذ است. حرارت مورد نیاز برای طبخ غذا با این روش بالاست و به خاطر پخت با حرارت زیاد و در مدت زمان کم برخلاف سایر روش‌ها حتی آب‌پز کردن، مواد مغذی غذا بیشتر حفظ می‌شوند. برای پخت غذا با ماهیتابه وک که دیواره‌های بلندتری نسبت به سایر ماهیتابه‌ها دارد ابتدا باید ماهیتابه را روی شعله زیاد گاز بگذارید تا گرم شود.

برای درست کردن این خوراک سبزیجات و مرغ چینی خوشمزه و فوری ابتدا سیر را در ماهیتابه وک بریزید و با مقدار خیلی کم کره یا روغن تفت دهید. سپس زنجبیل را اضافه کنید. حالا برش‌های نازک مرغ را اضافه کنید و شعله گاز را زیاد کنید تا مرغ‌ها خوب مغز پخت شوند. ۵ الی ۶ دقیقه برای تفت دادن مرغ با شعله بالا کافی است. سپس هویج نواری برش زده، فلفل دلمه‌ای نواری برش زده و کلم بروکلی را هم اضافه کنید و مرتب هم بزنید. تا سبزیجات هم نرم شوند. یادتان باشد هر سبزیجات دیگری هم که دوست دارید از اسفناج تا کدو و ذرت و … می‌توانید به این غذا اضافه کنید. نودل یا ماکارونی (هر فرمی که دوست دارید) را در این فاصله در آبجوش بپزید و آبکش کنید و در ظرف مناسب بریزید. حالا خوراک مرغ و سبزیجات را که آماده شده روی نودل بریزید. برای درست کردن سس ۱ قاشق غذاخوری عسل، ¼ لیوان دسته‌دار فرانسوی سس سویا کم نمک، ۱ قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای، ¼ قاشق چایخوری فلفل قرمز ( ۱ قاشق مرباخوری سس چیلی) و در صورت دلخواه ۲ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی را خوب با هم مخلوط کنید و روی مواد بریزید. می‌توانید مقداری کنجد هم روی سس بپاشید. اگر رژیم لاغری و کاهش وزن دارید مقدار نودل یا ماکارونی را کمتر کنید یا کمتر در بشقاب‌تان بریزید.

انتهای پیام/1005

 

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار