دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹

به گزارش آوای خزر، به نقل از  دویچه‌وله، Blue15 و Green7؛ این دو پیگمنت (رنگدانه) طبق فهرست آژانس مواد شیمیایی اروپا قرار است در آینده‌ای نزدیک ممنوع شوند. دلیل این ممنوعیت هم احتمال سرطان‌زا بودن این مواد عنوان شده‌ است. امروز (۵ فوریه)، کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این مورد مشورت می‌کنند. آژانس مواد شیمیایی اروپا همچنین با اشاره به ممنوعیت این دو رنگ در حوزه‌ مواد آرایشی، استدلال می‌کند، اگر استفاده از آنها روی پوست ممنوع است، به کار بردن آنها در پوست هم مجاز نیست. 

  • خطری که تأیید نشده است

مدت‌هاست که در مورد رنگ‌های به کارگرفته شونده در خالکوبی، این ظن وجود دارد که آنها دارای مواد سرطان‌زا هستند یا باعث مشکلاتی برای پوست می‌شوند. برای نمونه آژانس مواد شیمیایی اروپا مشکوک است که رنگدانه‌های Blue15 یا Green7 می‌توانند منجر به سرطان مثانه شوند. اما به دلیل کمبود تحقیقات در مورد رنگ‌های به کار رفته در تاتوها، نمی‌توان این را به راحتی اثبات کرد.

بیشتر رنگ‌های به کار رفته در خالکوبی ترکیبی از پیگمنت‌ها (رنگدانه‌ها) در یک محلول به صورت سوسپانسیون هستند.

از سوی دیگر هنوز مقررات یکدستی برای تمامی اتحادیه اروپا در مورد رنگ‌های تاتو وجود ندارد. آژانس مواد شیمیایی اروپا اکنون فهرستی منتشر کرده است با بیش از چهار هزار ماده به کار گرفته شده در تاتو و آرایش دائمی که در آینده ممنوع اعلام می‌شوند. این آژانس اعلام کرده است که در مورد رنگدانه‌های Blue 15 و Green7 مهلتی دوساله در نظر خواهد گرفت تا در این زمان گذار، استودیوهایی که تاتو می‌کنند، جایگزینی برای این رنگ‌ها پیدا کنند.

  • جمع‌آوری امضا علیه ممنوعیت

از نیمه‌های ماه ژانویه، مخالفان این ممنوعیت در حال جمع‌آوری امضا در قالب دادخواستی آنلاین برای دست‌کم جلوگیری از این ممنوعیت در آلمان هستند.

تاکنون بیش از ۱۲۸ هزار نفر این ”ادخواست را امضا کرده‌اند. به این ترتیب و با توجه به شمار امضاکنندگان، کمیته بررسی دادخواست‌های اینترنتی در مجلس آلمان این دادخواست را بررسی خواهد کرد. 

این دادخواست ابتکار صاحب یک استودیوی تاتو از ایالت نوردراین‌وستفالن آلمان است. او می‌گوید، ممنوعیت رنگدانه آبی و سبز شامل حال بیش از ۶۰ درصد از رنگ‌های موجود برای تاتو یا ترکیبات رنگی می‌شود. اگر اتحادیه اروپا این دو رنگ را واقعا ممنوع اعلام کند، به گفته‌ او، آنها که به این کار مشغولند به سوی خرید غیرقانونی این مواد سوق داده می‌شوند، چرا که بسیاری از مشتری‌ها از تاتوهای رنگی صرف‌نظر نمی‌کنند.

  • درخواست ممنوعیت سولاریوم

از سوی دیگر روز گذشته انجمن کمک به بیماران سرطانی آلمان و انجمن پیشگیری از بیماری‌های پوستی این کشور به مناسبت روز جهانی مبارزه با سرطان، خواستار ممنوعیت استفاده از سولاریوم‌ها شدند.

این دو سازمان اعلام کرده‌اند که سالانه در اروپا تقریبا ۳۴۰۰ نفر با پیامدهای خطرناک برنزه کردن پوست در سولاریوم‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. در ۸۰۰ مورد از بیماری‌های پدید آمده در اثر برنزه کردن، مبتلایان جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته‌ی کارشناسان این دو سازمان، مشتری‌های جوان‌تر از ۲۵ سال که اقدام به برنزه کردن خود در سولاریوم‌ها می‌کنند خطر ابتلا به انواع سرطان‌های پوست را با دست خود به طرز وحشتناکی افزایش می‌دهند.

استفاده از سولاریوم در آلمان برای کودکان و نوجوانان از سال ۲۰۰۹ ممنوع شد. گفته می‌شود که با وجود ممنوعیت، در سال ۲۰۱۸ در آلمان تقریبا ۱۴۰ هزار نفر که بنا بر ممنوعیت تعریف شده در سال ۲۰۰۹، اجازه ورود به سولاریوم را نداشته‌اند، با وجود این، اقدام به برنزه کردن مصنوعی پوست خود کرده‌اند.

مرکز تحقیقات سرطان آلمان از دو برابر شدن شمار مبتلایان به انواع سرطان در ۲۰ سال آینده خبر می‌دهد.

به گفته‌ کارشناسان آلمانی می‌توان با پیشگیری‌های اولیه راه را بر ۴۰ درصد از این بیماری‌ها بست. اما به گفته‌ رئیس مرکز تحقیقات سرطان آلمان، بیشتر تدابیر تعیین‌کننده در این راه از سوی مردم رعایت نمی‌شوند: سیگار کشیدن، نوشیدن الکل، اضافه وزن، کم‌تحرکی و تغذیه ناسالم مواردی هستند که شرایط ابتلا به سرطان را تسهیل می‌کنند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار