دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴
2 خبر انتظامی از بابلسر و گلوگاه
فرمانده انتظامی مازندران از کشف کلاهبرداری 4 میلیارد ریالی در بابلسر و دستگیری 3 سارق منزل در شرقی‌ترین شهرستان استان خبرداد.

به گزارش آوای خزر، سردار سیدمحمود میرفیضی گفت: در پی مرجوعی قضایی به پلیس آگاهی بابلسر، مبنی بر کلاهبرداری از فردی با بهانه تهیه ویزا و اقامت در یکی از کشورهای خارجی، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی بابلسر با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های همه‌جانبه متهم را که از محل نیز متواری شده بود، شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سردارمیرفیضی، خاطرنشان کرد: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های به‌عمل آمده در مجموع به 4 فقره کلاهبرداری از شهروندان جمعا به مبلغ 4 میلیارد ریال با بهانه تهیه ویزا و اقامت در یکی از کشورهای خارجی برای مالباختگان اعتراف کرد.

وی با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، به شهروندان توصیه کرد: ضمن خودداری از اعتماد به ظواهر فریبنده افراد از دراختيار گذاشتن اسناد و مدارك خود نزد ديگران براي انجام امور اداري و... بپرهیزند.

* دستگیری 3 سارق اماکن خصوصی در گلوگاه 

به گزارش آوای خزر از ساری، سرهنگ حسن عنایتی گنجی گفت: در پي وقوع چندین فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی در شهرستان گلوگاه ، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی اين فرماندهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامي گلوگاه، افزود: در اجرای این ماموریت کارآگاهان پلیس آگاهی با بررسی‌های همه‌جانبه و اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی 3 سارق حرفه‌ای در این شهرستان شدند.

سرهنگ عنایتی، از دستگیری متهمان در عملیاتی ضربتی خبر داد و اظهار داشت: پس از هماهنگی‌های قضایی در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی کشف شد .

وی با بیان این که متهمان در بازجویي و تحقيقات پليسي تاکنون به 11 فقره سرقت اماکن خصوصی و منزل در این شهرستان اعتراف کردند، خاطرشنان کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند .

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار