دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۴
خبرهای کوتاه از چندین افتتاحیه در میاندورود
آزمایشگاه سل در
شهرستان میاندورود در روزهای دهه فجر شاهد افتتاحیه‌های متعددی بود که برخی با کمک خیرین به نتیجه رسید، این شهرستان به‌طور ویژه در بخش زیرساخت‌های حوزه سلامت از نعمت مردان نیکوخصال بهره‌مند است.

به گزارش آوای خزر از میاندورود، امروز 21 بهمن‌ماه 1389 است، طی چند روز گذشته تعدادی پروژه در بخش عمرانی و خدماتی در شهرستان میاندورود با حضور مسوولان رسماً به بهره‌برداری رسید و تقدیم اهالی این خطه شده است.

یکی از این پروژه‌ها که از نیازهای مهم شهرستان و از مطالبات مردمی بوده است؛ آزمایشگاه سل و ساختمان مرکزی آن است.

با افتتاح این آزمایشگاه، بیماران میاندورود که تا پیش از آن به شهرستان ساری مراجعه می‌کردند؛ در کمترین زمان ممکن، بدون هزینه‌های رفت و آمد، به این آزمایشگاه مراجعه می‌کنند ضمن اینکه تسریع در دریافت پاسخ، بهترین قسمت ماجراست.

این مهم به همت خیر ارزشمند و روشنفکر، حاج آقا مصطفی آشوری به ثمر نشست که ایشان از مردان نیک روزگار بوده و احداث مرکز بهداشتی درمانی شبانه‌روزی تیپ یک در میاندورود نیز از دیگر خدمات او به حوزه سلامت است.

فرماندار و امام جمعه میاندورود ضمن سپاس و آرزوی توفیق و طول عمر برای این انسان شریف و فرشته‌خصال، از همه آنهایی که در این راه صواب گام برمی‌دارند سپاسگزاری کردند.

* افتتاحیه خانه بهداشت روستای "چمازتپه"

خانه بهداشت روستای چمازتپه یکی دیگر از خدمات نظام سلامت به مردم است که در واقع با مشارکت خیران صورت پذیرفت؛ زمین این خانه بهداشت، اهدایی پدر شهید مهران ملکی‌ست و ساختمان آن نیز توسط شبکه بهداشت استان و با همراهی همیشگی خیرین با هزینه 150 میلیون تومان ساخته شده است.

فرماندار میاندورود در مراسم بهره‌برداری از این مکان اظهار داشت: در این شرایط سخت که در تحریم به سر می‌بریم سلامت مانند پاکیزگی و آراستگی از عواملی‌ست که ما را به سمت توسعه می‌برد و در این راه مردان مردی از مال و سرمایه خود برای رفاه جامعه می‌گذرند.

حسین منفردی از همه خیرینی که در این راه گام برمی‌دارند سپاسگزاری کرد و گفت: طبق گفته ائمه اطهار(ع) اگر کسی کار خیری انجام دهد که نسل‌های آینده نیز راه او را ادامه دهند، دیگران را نیز در کار خیر خود شریک می‌کند.

* افتتاحیه دبیرستان شهید رستمی "ولوجا"

دبیرستان شهید رستمی روستای ولوجا در بخش گهرباران نیز از دیگر پروژه‌های افتتاحی این دیار است که با حضور علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای  اسلامی، حسین حسن‌نژاد معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار، حسین منفردی فرماندار میاندورود، قربانعلی شیرزاد مدیرکل نوسازی مدارس، علیرضا سعدی‌پور مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از مدیران شهرستان میاندورود افتتاح شد.

دبیرستان شهید رستمی ولوجا در راستای تحقق هدف عدالت آموزشی توسط بنیاد برکت و جمعی از خیرین احداث شده است.

در این مراسم با عنایت به اهمیت مدرسه‌سازی، یادی از مرحوم عرب خزائلی و مرحوم جعفری از خیرین میاندورود شد که گرچه از دنیای گذرا رفته‌اند اما آثار و برکات معنوی آنها همچنان در فضای بسیاری از مدارس و مکان‌های فرهنگی و اجتماعی این دیار باقی‌ست.

دیگر پروژه افتتاحی در این شهرستان نیز آبرسانی زمین‌های کشاورزی اسرم با اعتبار 70 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی جهاد کشاورزی همچنین پروژه اصلاح شبکه برق بوده است.

افتتاح ورزشگاه کوی شهید آهنگری در مسجد

یکی از مناطقی که به‌دلیل حاشیه‌نشینی مورد مراقبت نهادها به‌ویژه بهزیستی قرار دارد، کوی شهید آهنگری‌ست، به همت ادارات ورزش و جوانان و بهزیستی میاندورود، در مسجد این محل وسایل بازی ازجمله تخته دارت، فوتبال دستی، تشک ژیمناستیک و میز فوتبال دستی قرار داده شد تا مردم محل به‌ویژه جوانان، هم از نشاط معنوی و هم از نشاط اجتماعی بهره‌مند شوند.

حسین منفردی این اقدام را ستود و از نهادهایی که مسبب این امر شدند سپاسگزاری کرد. حجت‌الاسلام رضا محمدنسب نیز ضمن قدردانی از مسوولان از آنها خواست که عنایت ویژه‌ای به مناطق آسیب‌پذیر داشته باشند.

افتتاح منزل محروم در روستای اسرم

یک باب منزل مسکونی متعلق به یکی از اهالی روستای اسرم که در سیل اسفندماه 97 به طور کامل تخریب شده بود، به همت بسیج سازندگی سپاه، بهزیستی، کمیته امداد، دهیاری و شورای محل اسرم واحد جدیدی در همان مکان ساخته و تحویل مالک شد.

در واگذاری این واحد مسکونی، سرهنگ جعفر اصغری فرمانده سپاه میاندورود و جمعی از مدیران شهرستانی حضور داشتند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1003

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار