دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
رئیس محیط زیست بهشهر اعلام کرد
حمله شکارچیان به 4 محیط‌بان در خلیج گرگان/ متخلفان با پارو به جان مأموران افتادند/ متخلفان دستگیر شدند
رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر، گفت: 4 مأمور یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان توسط شکارچیان و هم‌دستان متخلف آنها، مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و خوشیختانه همه متخلفان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، جزیره میانکاله از دوم بهمن‌ماه تاکنون حوادث تلخی را پشت سر گذاشته است. و به نظر می‌رسد همچنان مجموعه محیط زیست استان با مسائل پیش‌آمده که تلفات حدود 18 هزار تایی پرندگان مهاجر را در پی داشته، تا زمان بازگشت پرندگان مهاجر همچنان درگیر جمع‌آوری لاشه‌هایی باشد که معلوم نیست به چه علتی از بین رفته‌اند.

یکی از مواردی که بسیار بر روی آن تأکید می‌شود، ریختن سم قوی در دل بخشی از جزیره است که شاید از سوی شکارچیان متخلف باشد. این روزها حتی در حالی‌که جزیره حالش اصلاً خوب نیست و وضعیتی بحرانی دارد، اما همچنان شکارچیان دست از رفتارهای ناپسند خود برنمی‌دارند و گویا ذات برخی از آنها با تخلف عجین شده است.

روز گذشته که تعدادی از محیط‌بانان(نقی عموزاد، علیرضا بهرامی، مهدی دادار، حسین علیزاده ) با قایق موتوری در حال پایش و جمع‌آوری لاشه‌های پرندگان تلف‌شده در جزیره بودند، به آنها گزارش داده شد که 2 شکارچی متخلف با قایق موتوری در خلیج گرگان مشاهده شدند، آنها نیز بلافاصله دور زده و به سمت محل مأموریت رفتند.

به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر، شکارچیان متخلف با دیدن محیط‌بانان، ابتدا از دوستان متخلف خود تقاضای کمک کردند و سپس اسلحه و پرندگان شکار شده را به آب انداختند.

زمان رضااحمدی ادامه داد: محیط‌بانان در حال اعمال قانون بودند که 4 شکارچی متخلف به‌سرعت با 2 قایق پارویی خود را به محل حادثه رساندند و با پارو به محیط‌بانان حمله کردند و متواری شدند.

وی بیان کرد: متأسفانه هر چهار محیط‌بان به‌شدت مصدوم شدند، برخی از ناحیه دست و پا و برخی از ناحیه سر و کمر آسیب دیدند.

و پس از اعلام گزارش، به کمک محیط‌بانان مستقر در قلعه‌پایان گلوگاه به بیمارستان ثامن این شهرستان منتقل شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر در پاسخ به اینکه آیا متخلفان دستگیر شده‌اند، گفت: بله، هر 6 متخلف پس از شناسایی، با هماهنگی قاضی کشیک و از طریق کلانتری به پاسگاه احضار شدند.

به گزارش آوای خزر، در شرایطی که جزیره میانکاله در تردید و ابهام ناشی از تلفات بالای پرندگان مهاجر قرار دارد، شکارچیان متخلف همچنان بی‌رحمی و قساوت خود را به نمایش می‌گذارند، و با بی‌قانونی و ولنگاری همچنان ضمن آسیب‌رساندن به طبیعت، محیط‌بانان و ضابطان قضایی را نیز هرازگاهی مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار