دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با بیان اینکه به دنبال بروز خشونت در نوجوانان، آسیب اجتماعی نیز ایجاد می‌شود، گفت: قطع رابطه با نزدیکان و دوستان، افت تحصیلی و ضعف در سیستم ایمنی از مهم‌ترین آسیب‌های ناشی از خشونت در نوجوانان است.

به گزارش آوای خزر، دکتر محمود علمی با بیان این‌که خشونت در دوران نوجوانی و جوانی ایجاد می‌شود، گفت: بروز ناراحتی در خانواده و مدرسه منجر به ایجاد خشم در نوجوان می‌شود، بنابراین وجود خشم فقط مختص جامعه‌ی ناسالم نیست بلکه در جامعه سالم نیز ایجاد می‌شود.

وی راه‌های کنترل خشم را امری بسیار ضروری دانست و گفت: ریشه‌ی کنترل خشم باید در محیط خانواده و مدرسه، معلمان، مشاوران و حتی بابای مدرسه وجود داشته باشد، برای آموزش و ارائه‌ی راهکارهای کنترل خشم به دانش آموزان نیاز به برگزاری همایش و جلسات متعدد علمی است.

وی مدیریت و کنترل خشونت در دوره‌ی نوجوانی را امری بسیار ضروری عنوان کرد و گفت: با کنترل خشونت در دوره‌ی نوجوانی، قطعا میزان خشونت در دوره‌ی جوانی بسیار فروکش خواهد کرد به همین دلیل برای کنترل خشونت باید توجه ویژه‌ای نسبت به نظام آموزشی داشته باشیم.

علمی با تاکید بر ضرورت آگاهی و نقش خانواده در کنترل خشونت دانش آموزان، بیان کرد: برای داشتن آموزش و پرورش موفق، قطعا خانواده نیز باید ماموریت خود را به درستی انجام دهد، در اکثر موارد خشم در خانواده‌ها ایجاد شده و بعدها توسط دانش آموز در محیط مدرسه بروز داده می‌شود، اگر خانواده ها همکاری های لازم را با مدرسه داشته و آموزش‌های لازم را در این زمینه کسب کنند، می‌توان خشونت در دانش آموزان را کنترل کرد.

وی ادامه داد: اگر خانواده‌ها برای کنترل خشونت با آموزش و پرورش همراهی نکنند، قطعا شاهد خشونت زیادی در نوجوانان و جوانان خواهیم بود.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تاثیر رفتار معلمان بر دانش آموزان، گفت: دانش آموزان به هیچ عنوان نباید در مدارس مورد ضرب و شتم قرار بگیرند، البته تنبیه بدنی طبق قانون در مدارس ممنوع است.

وی ادامه داد: طبق قانون باید رفتارهای خارج از کنترل معلمان علیه دانش آموزان پیگیری شده و این افراد به مراجع قضایی معرفی شوند.

وی ادامه داد: رفتار معلم با دانش آموزان بسیار مهم است و قطعا رفتار خوب یا بد معلم روی آینده‌ی دانش آموزان و تربیت جامعه‌ی آینده موثر خواهد بود، خوشبختانه معلمان آذربایجان شرقی با سواد بوده و به خوبی می‌دانند چگونه با دانش آموزان رفتار کنند.

علمی با اشاره به برگزاری همایش علمی خشونت و راهکاری مقابله با آن توسط اداره کل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی، گفت: در این همایش وجود خشونت در جامعه مطرح و راهکارهای مورد نیاز آن نیز ارائه شد، آموزش و پرورش استان از برگزاری این همایش استقبال خوبی کرد.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که در حال حاضربالای 750 هزار دانش آموز در استان وجود دارد، ممکن است برخی از آن‌ها در معرض خشونت قرار بگیرند ولی براساس این همایش اکثر معلمان و مشاوران با راهکارهای کنترل  خشونت آشنا شدند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز یادآور شد: متخصصان بسیار خوبی اعم از روانشناسان و جامعه شناسان در همایش خشونت حضور داشتند و مطالب بسیار خوبی نیز ارائه کردند ولی معتقدم تنها برگزاری یک همایش برای کنترل خشونت کفایت نمی‌کند باید برگزاری چنین همایش‌ها با ارائه‌ی مطالب آموزشی روانشناسان و جامعه شناسان به معلمان تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/1005

برچسب ها: استانی-اجتماعی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار