دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
واتساپ در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرده است هم‌اکنون دومیلیارد کاربر در سراسر دنیا دارد. این پیام‌رسان از سال ۲۰۰۹ تاکنون فعالیت می‌کند و در ایران نیز بسیار محبوب است.

به گزارش آوای خزر، پیام‌رسان محبوب واتساپ (WhatsApp) که به‌عنوان یکی از زیرشاخه‌های فیسبوک فعالیت می‌کند، هم‌اکنون دومیلیارد کاربر در سراسر دنیا دارد. خبر عبور تعداد کاربران واتساپ از مرز دومیلیارد نفر در وبلاگ رسمی این پیام‌رسان منتشر شده است. آمار نشان می‌دهد شمار کاربران این سرویس در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ به‌ترتیب معادل ۱ و ۱/۵ میلیارد نفر بوده است. طبق ادعای رسانه‌ی وال‌استریت ژورنال، خودِ فیسبوک امروزه ۲/۵ میلیارد و دیگر سرویس محبوب این شرکت، اینستاگرام، یک‌میلیارد کاربر در سراسر دنیا دارد. ناگفته نماند آمار کاربران اینستاگرام مربوط به ژوئن ۲۰۱۸ (خرداد ۱۳۹۷) است. 

واتساپ در اطلاعیه‌ی رسمی‌اش ضمن ارائه‌ی آمار کاربران، باردیگر روی اهمیت رمزنگاری پیام‌های ارسال‌شده تأکید کرده است. رمزنگاری پیام‌ها در حالی انجام می‌شود که مدت‌ها است قانون‌گذاران دولت‌های مختلف واتساپ را برای ارائه‌ی اطلاعات کاربرانش به آن‌ها زیرفشار قرار داده‌اند. دولت‌های مختلف مدعی‌اند ناتوانی خواندن پیام‌های رد‌و‌بدل‌شده در بین مردم باعث می‌شود شناسایی جرم‌های مختلفی نظیر تروریسم و سوءاستفاده از کودکان و موارد مشابه بسیار سخت‌تر شود؛ جرایمی که در بستر واتساپ به‌وقوع می‌پیوندد.

ویل کاتکارت، مدیرعامل واتساپ، می‌گوید این شرکت برنامه‌ای برای غیرفعال‌سازی رمزنگاری پیام‌های رد‌‌و‌بدل‌شده در بین کاربرانش ندارد و همچنان به رویکرد فعلی خود ادامه می‌دهد. او در گفت‌و‌گو با رسانه‌ی وال‌استریت ژورنال می‌گوید:

در تمام تاریخ، انسان‌ها توانسته‌اند به‌صورت خصوصی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و معتقدیم این روند نباید در جامعه‌ی مدرن از بین رود.

بااین‌حال، مدیرعامل واتساپ گفته است او و تیمش حاضرند در موارد خاصی که برای کارهای تحقیقاتی مفید باشد، متادیتای سرویسشان را دراختیار نهادها قرار دهند. کاتکارت درادامه‌ی سخنانش می‌افزاید آن‌ها قصد دارند در آینده کاری کنند که زیرساخت‌های واتساپ با دیگر سرویس‌های پیام‌رسان فیسبوک ادغام شود تا امکان تعامل در بین آن‌ها وجود داشته باشد؛ اتفاق مهمی که در ابتدا مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، در بهمن‌ ۱۳۹۷ از آن خبر داده بود. البته کاتکارت می‌گوید ادغام این سرویس‌ها ممکن است محدودیت‌های خاصی نیز به‌دنبال داشته باشد؛ مثلا برخی از قابلیت‌هایی که امروزه در اپلیکیشن فیسبوک مسنجر وجود دارند، ممکن است در واتساپ کاربردی نباشند.

 

انتهای پیام/1005

 
برچسب ها: WhatsApp
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها