دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
رقیب مهدی مهدوی کیا، حسین عمرعبداالغنی سلیمانی مدافع چپ الاهلی همچنان درسطح اول فوتبال عربستان در حال بازی است.

به گزارش آوای خزر، بازی استقلال و الاهلی و رودرروی کاپیتان های دو تیم وریا غفوری و حسین عبدالعنی از جذابیت های خاصی برای ما ایرانی ها برخوردار خواهد بود.

 

ایران و چین در شهریور 1376در دالیان چین


انگار همین دیروز بود ،محمد مایلی کهن مربی تیم ملی ایران در رقابت های مقدماتی جام جهانی 1998در چین از مهدی مهدوی کیا 20ساله در پست دفاع راست استفاده کرد و مهدی با زدن دو گل کم نظیر که دومی گل سال آسیا شد بازگشت پرشکوهی در چین و شهر دالیان که چینی ها تا حالا درآن باختی نداده بودند برای تیم ملی ایران و کاپیتان آن روزهای چین فان زهی رقم زد و در نهایت ایران بازی باخته با دو گل را از دقیقه 60به بعد با چهار گل که دوتای دیگر را کریم باقری و اصغر مدیر روستا زده بودند ،جبران کرد تا استارت حماسه ملبورن با شروع طوفانی ایران و مهدوی کیا در چین رقم بخورد.

 

 

ایران و عربستان در شهریور 1376در تهران


بازی بعدی ایران در ورزشگاه آزادی با رقیب سنتی و منفور ما ایرانی ها عربستان در تهران بود و در روزی که عربستان با یک گل در نیمه اول از ایران در حضور یکصد هزار نفر پیش بود و پنالتی دائی هم توسط محمدالدعایه گلر افسانه ای عربستانی ها گرفته شده بود، کریم باقری گل مساوی را زد تا ایران در خانه برابر عربستان مغلوب نشود.


بازی ایران و عربستان یک دوئل تمام عیار در لب خط بین دو جوان 20ساله دو تیم مهدی مهدوی کیا و حسین عبدالغنی بود ،این دوئل بارها تکرار شد و هیچ یک به دیگری باج نداد ، همانقدر که موشک ایران برای ما عزیز بود عبدالغنی خوش اخلاق این روزها هم برای عربستانی ها خوب بازی می کرد.شاید یکی از دلایل تساوی در این دیدار باج ندادن این دو بزرگ فوتبال ایران و عربستان به هم بود که باعث شده بود جناح راست ایران و جناح چپ عربستانی ها بیمه شود.

 

 

ایران و عربستان بازی برگشت در دی 1376ریاض


بازی برگشت ایران و عربستان برای هر دو تیم حساسیت خاصی داشت ، عربستان برای اضافه شدن به مدعیان صعود باید ایران می برد و ایران که نتایج خوبی گرفته بود، با تساوی هم شانس صعود خود را زیاد می کرد.بازی در جناح راست ایران و چپ عربستانی ها بازهم با وجود این دو فوتبالیست با استعداد گره خورده بود و عربستانی ها برای برد به آب و آتش میزدند، هجوم عربستانی از سمت چپ ایران و اشتباه یحیی تازه تعویض شده برای دفاع از پای راست به جای چپ و دریبل خوردن او لب خط  با پاس عرضی همراه شد تا "خالدمسعدموالد" در تیر دو توپ و آرزوهای ما ایرانی ها را قطع کند .عربستان و عبدالغنی بعد از برد قطر برابر ایران در روز آخر به صورت مستقیم به جام جهانی صعود کردندو ایران خوب و دوست داشتنی 98 به همراه  مهدوی کیا، آماده حماسه سازی ملبورن دراسترالیا شوند.

 

حسین عمر عبدالغنی سلیمانی


حسین عبدالغنی که فوتبال از الاهلی عربستان شروع کرد و 13سال عضو این تیم بود ، مدتی لژیونر فوتبال سعودی ها در سوئیس شد، به لیگ عربستان برگشت 8سال برای النصر بازی کرد ،دوباره به الاهلی و خانه خودش برگشت در سن 41سالگی به تیم ملی عربستان دعوت شد ، چند بازی برای تیم ملی عربستان در سال های که مهدوی کیا  از فوتبال خداحافظی کرده بود انجام داد. اوهمچنان با تغییر چهره و موهای بلند یکی از بازیکنان الاهلی است ، در این مدت برابر خیلی از مدافعان راست فوتبال ایران یازی کرده و امشب باید روبروی وریا غفوری کاپیتان با تجربه استقلالی ها بایستد.

 

 

مهدی مهدوی کیا


در این فاصله مهدوی کیا گوی سبقت در همه چیز از عبدالغنی ربوده بود ، مهدی که در جام جهانی 98در 22سالگی گل پیروزی بر آمریکا را زده بود و با دریافت کارت پایان خدمت از مقام معظم رهبری به پاس زدن این گل توانسته بود لژیونر فوتبال ایران در بوخوم آلمان شود با رفتن به هامبورگ دوست داشتنی آن روزها یکی از بزرگان و اسطوره های تاریخی این تیم شد. به پرسپولیس و فوتبال ایران بازگشت و دراردیبهشت 92 و در زمان مربیگری دوره اول یحیی گل محمدی ودر روز فینال جام حذفی و شکست برابر سپاهان برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد.

 

 

وریا غفوری


امروز جدال بین دفاع راست محبوب استقلالی ها که در فاز هجومی عالی بازی میکند در برابر عبدالغنی پابه سن گذاشته دیدنی خواهد بود. عبدالغنی که در این سال ها علاوه بر حضور درمنطقه دفاعی در یک سوم دفاعی حریفان هم حضوری فعال دارد جنگ سختی برابر وریا غفوری دارد که در فوتبال ایران همانند عبدالغنی و مهدوی کیا محبوبیت زیادی دارد.امروز نیروی جوانتر وریا در برابر تجربه بازیکنی قرار می گیرد که روزگاری در برابر بزرگان فوتبال ایران بازی می کرد. نبرد وریا و عبدالغنی کاپیتان های دو تیم که امروز قبل از آغاز بازی با جنگ بردن سکه توسط داور شروع می شود یکی از زیبائی های بازی امروز استقلال و الاهلی خواهد بود. امروز وریا می تواند با بازی خوب خود و محو کردن کاپیتان الاهلی از جریان بازی خاطره خوبی از ما ایرانی ها در برابر دفاع چپ خوش اخلاق و تاریخی عربستانی ها رقم بزند.

 

 

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار